آیت‌الله علم‌الهدی:

حضور مردم با بصیرت، علت ناکامی فتنه ۸۸ شد/ رمز پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس، ایستادگی مردم بود

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: توطئه‌گران خارجی در فتنه ۸۸ به دنبال فروپاشی ولایت بود و از آنجایی که برخی نیز با رئیس جمهور وقت مشکل داشتند در این جریان سکوت کردند و جریان انحرافی ضد ولایی را حمایت کردند؛ اما مردم با بصیرت و آگاه توانستند با مقاومت در مقابل این فتنه، این توطئه را نقش بر آب کنند.
کد خبر: ۴۳۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ - 29December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی که از رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی و از طریق فضای مجازی پخش شد، اظهار داشت: نهم دی روز بصریت و سالروز حماسه‌آفرینی مردم ولایتمدار این کشور در مقابله با فتنه است.

وی گفت: وجه مشترکی بین فتنه انحراف از خط امامت که منجر به مظلومیت و شهادت وجود اقدس حضرت فاطمه زهرا(س) شد با فتنه سال ۸۸ که حرکت حساب شده مزدوران استکبار با همراهی برخی از عناصر ناآگاه داخلی بر ضد ولایت بود، وجود دارد.

امام جمعه مشهد این وجه مشترک را بی‌بصیرتی خواص دانست و افزود: خواص بی‌بصیرت در دوران حکومت امیرالمومنین علی (ع) موجب شدند حق رهبری ایشان غصب و مسیر و راه رهبری منحرف شود و تنها کسی که در مقابل این انحراف ایستادگی کرد و به شهادت رسید حضرت فاطمه زهرا (س) بود.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ مسئله طرح تقلب در انتخابات ایران از سوی انگلیس و آمریکا مطرح و موجب تحریک جریان شکست خورده در انتخابات شد؛ این طرح در حقیقت تحت عنوان حمایت از جریان شکست خورده انتخابات مطرح شد و خواص بی‌بصیرت باعث توسعه آن شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی، با بیان اینکه اگر در این فتنه، بصریت رهبر معظم انقلاب، رشد سیاسی و پایمردی مردم نبود انقلاب و نظام ما دچار ارتجاء و فروپاشی می‌شد، گفت: رشد سیاسی و پایمردی مردم آگاه و با بصریت موجب شد که این فتنه به جایی نرسد و شکست بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در جریان رحلت حضرت رسول‌الله (ص) فتنه‌ای به وجود آمد که اگر خواص بصیرت داشتند و عمق این فتنه را درک می‌کردند این فتنه در آن روز نیز به نتیجه نمی‌رسید؛ اما متاسفانه خواص بی‌بصیرت عمق این انحراف را درک نکرده و در مقابل این فتنه سکوت کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی، بیان داشت: اصل فتنه ۸۸ به وسیله انگلیسی‌ها و پشتیبانی آمریکایی‌ها به راه افتاد؛ در آن سال انتخاباتی به وجود آمد که ۸۵ درصد مردم در آن شرکت کردند و در هیچ کشوری در دنیا سابقه نداشت.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و ایادی استکبار وقتی متوجه ادعای جریان شکست خورده در انتخابات شدند فرصت را غنیمت شمرده و تحت عنوان تقلب در انتخابات، موجب شدند برخی از مردم ناآگاه، اراذل و اوباش و جریان‌های ضد دین شورش کنند تا انتخابات و نظام را به هم بریزند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: توطئه‌گران خارجی در این فتنه به دنبال فروپاشی ولایت بود و از آنجایی که برخی نیز با رئیس جمهور وقت مشکل داشتند در این جریان سکوت کردند و جریان انحرافی ضد ولایی را حمایت کردند؛ تنها کسی که در مقابل این فتنه توانست مقاومت کند و فتنه را نقش بر آب کند مردم با بصیرت و آگاه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه اثر حماسه و مقاومت مردم در مقابل این فتنه کمتر از مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس نبود، گفت: اگر مقاومت و پایداری ملت نبود نظام و امت از بین می‌رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار