مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تهران:

ثبت حماسه‌های رزمندگان جلوگیری از تحریف است

سردار شیخی گفت: با ثبت حماسه‌های جاودانه رزمندگان از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۴۳۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ - 29December 2020

ثبت حماسه‌های رزمندگان، جلوگیری از تحریف استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، جلسه هم‌اندیشی با حضور سردار «علی‌اصغر محسن شیخی» مدیرکل حفظ آثار دفاع‌مقدس استان تهران، سرهنگ «حمزه‌علی نادری» مدیر آموزش حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران و «داود حسین‌زاده» فرمانده حوزه مقاومت بسیج گروه خودروسازی سایپا  در محل شرکت سایپا برگزار شد.

در این جلسه سردار شیخی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی با بیان ماموریت‌های بنیاد در حفظ آثار دفاع‌مقدس اظهار داشت: با ثبت حماسه‌های جاودانه رزمندگان از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده  شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران جلوگیری می‌شود.

وی ضمن تجلیل از نقش گروه صنعتی سایپا اعم از حضور توان فنی و نیروهای مخلص در دفاع‌مقدس گفت: بسیج یادآور خاطره پرشکوه رزمندگانی است که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با حضور در خط مقدم، زیباترین تابلوی ایثار، فداکاری وشجاعت ترسیم کرده است.

در ادامه حمزه‌علی نادری گفت: یکی از وظایف بنیاد تحقیق، شناسایی، جمع‌آوری و نگهداری آثار مکتوب و غیرمکتوب فرهنگی، تاریخی، هنری و علمی در حوزه دفاع‌ مقدس است.

مدیر آموزش و اسناد اداره کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران با بیان اینکه سایپا یکی از کارخانجات مهم و اثرگذار در صنعت و تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی است گفت: با توجه به نقش سایپا و  رزمندگان صنعتگر در دوران دفاع مقدس باید نسبت به تهیه دانشنامه دفاع‌ مقدس و تاریخ شفاهی اهتمام ویژه‌ای برای انتقال این تجربیات که در دفا‌ع‌مقدس به دست آمده به نسل‌های آینده کرد.

در ادامه این نشست داوود حسین‌زاده گفت: اکنون که بیش از ۴۰ سال از آغاز سال‌های دفاع مقدس می گذرد نیاز به راه و مسلک شهدا در سطح جامعه احساس می‌شود، امروز کشور با نیرنگ‌ها و دسیسه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد لذا تحقق تولید امری ضروری است که الگو و سرمشق در این جنگ نابرابر جز راه و رسم شهدا و ایثارگران نمی‌باشد

وی تصریح کرد: آن‌گونه که گروه خودروسازی سایپا در سال‌های اولیه تهاجم دشمن با تولید ادوات و تجهیزات نظامی و همچنین با  اهدای یکصد و یک شهید والامقام در خط مقدم جنگ تحمیلی قرار داشت امروز نیز حقیقتاً با تولید به وظیفه خود برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران گام بر خواهد داشت.

حسین‌زاده به اقداماتی که در راستای ایجاد رادیو شهدا، تولید فیلم و مستند از شهیدان مدافع حرم، چاپ کتاب شهدا پیگیری و ساخت یادمان شهدای گمنام پرداخت و بیان داشت: در زمان حاضر با ورود قوای نظامی در امر تولید و کمک به گروه خودروسازی سایپا امروز شرکت سایپا به خود می‌بالد که با بهره‌گیری از توان مدیران جهادی لایق و با الگوگیری از روحیه ایثار و شجاعت و فداکاری و دانش علمی همچون سردار والامقام شهید حاج قاسم سلیمانی بدون پروا وارد عرصه تولید شدند و مجاهدانه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها