سردار یزدی:

کسانی که دین حاج‌ قاسم را هم ندارند، مسیر محکمی از مکتب او آموختند

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) با بیان این‌که راهی که سردار شهید قاسم سلیمانی برای مقاومت در دنیا ایجاد کرد، نارفتنی نیست، گفت: کسانی که در دوره‌ای از چگوارا و ... دم می‌زدند، با اینکه دین حاج قاسم را هم نداشتند، امروز برای خودشان مسیر محکمی را از مکتب او آموختند.
کد خبر: ۴۳۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ - 29December 2020

کسانی که دین حاج‌قاسم را هم ندارند، امروز مسیر محکمی از مکتب او آموخته‌اندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده دوران دفاع مقدس و مقاومت که سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در برهه‌ای فرمانده وی بود، در برنامه «عصر مقاومت»، طی سخنانی اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم درباره سردار سلیمانی صحبت کنیم، باید وارد ابعاد مختلف فکری روحی و جسمی وی شویم. سردار سلیمانی از نظر فکری یک فرمانده و استراتژیست کامل بود و از نظر نظامی می‌توانست اذهان را با خود همراه کند و در حقیقت در همه صحنه‌های نظامی، همیشه نوک پیکان بود و به دیگران می‌گفت بیایید.

وی ادامه داد: هیچ‌گاه در دوران دفاع مقدس نشنیدیم و ندیدیم که سردار شهید قاسم سلیمانی جایی باشد و به یارانش بگوید بروید. همیشه در صحنه‌های سخت خودش نوک پیکان بود. در روز‌های پایانی دفاع مقدس نیز در جاده اهواز خرمشهر بعد از اینکه عراق طمع کرده بود دوباره وارد شود و زمین‌هایی را بگیرد، به جاده اهواز خرمشهر آمده بود.

سردار یزدی افزود: عراقی‌ها با تانک‌های خود می‌آمدند و یک لحظه دیدم تعدادی رزمنده به سمت ما می‌آیند و با خوشحالی به بچه‌ها گفتم به آن‌ها بگویید از این سمت بیایند و ما را کمک کنند. یکی از دوستان به سمت این برادران رفت و بعد از چند دقیقه نزدیک‌تر که شدند دیدم این‌ها حالت عادی نیستند و دیدم که حاج احمد کاظمی و سردار سلیمانی آن‌جا هستند و به سمت‌شان رفتند و آن‌ها را به پشت خاکریز آوردم و گفتم این‌جا چه کار می‌کنید؟

وی ادامه داد: گفتند نه ما نگران بودیم و عراقی‌ها به داخل جاده آمده بودند و با التماس توانستم این دو برادر را برگرداندم.

سردار یزدی افزود: بار‌ها در تلویزیون دیدیم که حاج قاسم سلیمانی چطور در لحظه‌های سخت رزمنده‌ها حضور دارد. از بُعد ذهنی و سیاسی جمله‌ای را در ارتباط با وی بگویم که ایشان در اصل چهره موافق‌کننده و توجیه‌کننده و در عین حال آرام‌کننده کسانی بود که با او مذاکره می‌کردند.

وی همچنین ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی بین همرزمان خودش هم از اهل تسنع، تشیع، مسیحیان و اقوام و ملیت‌های مختلف داشت و این توان روحی برای کشاندن چنین افرادی برای مقابله با ظلم و استکبار جهانی نیازمند روح بلندی است و وی می‌توانست کسانی که مدعی ابرقدرتی هستند را با خودش همراه کند و من به این نگاه می‌گویم نگاه دیپلماسی معنوی و حاج قاسم توانست کسانی را در صحنه‌های مختلف از ابعاد مختلف فکری و سیاسی و قومی و ملی بیاورد و در کنار هم بنشاند و برای مبارزه با بی‌عدالتی با آن‌ها عملیات داشته باشد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در هیچ‌جا، هیچ‌کدام از کسانی که با خود همراه‌شان کرد را فریب نداد و به تعبیر من بدعهدی نکرد. ما می‌توانیم وی را الگوی دیپلماسی سیاسی و نظامی و حتی فرهنگی و اجتماعی در منطقه و جهان بدانیم.

سردار یزدی با شنیدن نوای «ای لشگر صاحب زمان آماده باش»، افزود: این نوا ما را به یاد دوران دفاع مقدس و روز‌های ایثار و ازخودگذشتگی می‌اندازد. شهید سلیمانی نشان داد اگر همت و باکری و خرازی بودند امروز همان راهی را می‌رفتند که 40 سال پیش رفتند و اگر جوانان ما روز‌های دفاع مقدس را درک نکردند، می‌توانند ببینند چگونه در صحنه‌های مختلف عزیزانی که برای دفاع از دین و اعتقادشان وارد عرصه‌ای می‌شوند از همه‌جهت ازخودگذشتگی می‌کنند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) ادامه داد: شهید سلیمانی الگوی ایثار و از خود گذشتگی بود و توانست کسانی که مدعی چهره کاریزما بودند را پای استدلال و منطق خودش، مجذوب کند. از آن‌چه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به‌عنوان استدلال و منطق خودشان توانستند دیگران را در مقابل منطق نه شعار، به راهی که اعتقاد دارند ببرند؛ سردار سلیمانی هم همین‌طور بود.

وی گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی چهره‌های کاریزما را در مقابل خودشان به زانو درآورد و آن‌ها از منطق حاج قاسم استفاده کردند. راهی که سردار برای مقاومت در دنیا ایجاد کرد، نارفتنی نیست. کسانی که در دوره‌ای از چگوارا و ... دم می‌زدند، با اینکه دین حاج قاسم را هم نداشتند، امروز برای خودشان مسیر محکمی را از مکتب حاج قاسم آموختند و امروز رژیم صهیونیستی باید نگران این باشد که چگونه جوانان با افکار حاج قاسم آشنا خواهند شد و راه او را در مقاومت و مبارزه علیه ظلم و استعمار و بی‌عدالتی خواهند پیمود.

سردار یزدی ادامه داد: اصطلاح کاریزماتیک به‌دلیل نوع نگاهی که از طرف غربی‌ها شده است، باید اصلاح شود. در چهره‌های کاریزمای دنیا که مطرح شدند، وقتی نگاهشان می‌کنیم به‌نوع بیان و تلقین‌شان اشاره می‌شود برای اینکه عده‌ای را مجذوب خود کنند و به جلو بفرستند، در صورتی که چهره حاج قاسم این‌طور نبود و منطق او بسیار عمیق بود و جاذبه فکری و روحی وی به نوعی بود که در مقابلش همه افکار و اعتقادات خود را می‌باختند؛ یعنی احساس می‌کردند اعتقادی است که سرچشمه از معنویتی گرفته است که با اینکه ممکن بود به آن اعتقادی نداشته باشند، اما می‌دیدند این معنویت امروز کارا هست. چهره‌هایی که مدعی بودند وقتی در مقابل حاج قاسم قرار می‌گرفتند، منطقش را از نظر عملی می‌پذیرفتند.

وی ادامه داد: شما می‌بینید چهره‌های مختلف سیاسی و حزبی وقتی مقابل حاج قاسم می‌ایستند، به خودشان این اجازه را نمی‌دهند که افکار عمیق حاج قاسم را حتی در نگاه سیاسی داخلی مورد نقد قرار دهند و خودشان را مجذوب این فکر و اعتقاد می‌دانند. الان خیلی‌ها وقتی می‌خواهند مقابل خودشان را در بحث‌های سیاسی از صحنه خارج کنند به حاج قاسم اشاره می‌کنند.

سردار یزدی گفت: وی هیچ‌گاه به هیچ سمتی نغلتید و همیشه با منطق قوی و نگاه سیاسی داخلی و بین‌المللی، توانست کسانی که می‌خواستند مردم را در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی فریب دهند، از میدان بیرون کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار