رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

ایستادگی در برابر انواع تحریم‌ها و فتنه‌های نشان‌دهنده بصیرت بالای مردم است

سرهنگ «عباس بایرامی» گفت: حماسه ۹ دی  تجربه تاریخی گران‌بهایی برای مردم ایران شد و در بصیرت مردم ایران همین نکته بس است که با وجود تحریم‌های شدید و انواع فتنه‌ها همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند.
کد خبر: ۴۳۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ - 29December 2020

ایستادگی در برابر انواع تحریم‌ها و فتنه‌های نشان دهنده بصیرت بالای مردم است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، امروز در دیدار با نویسندگان دفاع مقدس آذربایجان‌غربی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: در دفاع مقدس توسل به حضرت زهرا (س) گره‌گشای عملیات‌ها بود و مهم‌ترین پیام روضه حضرت فاطمه (س) یاد گرفتن درس ولایتمداری است.

وی همچنین با گرامیداشت حماسه ۹ دی افزود: در سال ۸۸ دشمنان، انقلاب را تا لبه پرتگاه بردند، اما بصیرت مردم ایران اجازه نداد چنین اتفاقی رخ دهد و حماسه ۹ دی تجربه تاریخی گران‌بهایی برای مردم ایران شد و در بصیرت مردم ایران همین نکته بس است که با وجود تحریم‌های شدید و انواع فتنه‌ها همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در بیاناتی فرمودند: «نرم‌افزار مقاومت جهانی و منطقه‌ای را سردار قاسم سلیمانی در منطقه ایجاد کرد و رمز مبارزه با استکبار در منطقه سردار قاسم سلیمانی است» و این نشان دهنده جایگاه این شهید والامقام است.

وی با اشاره به نقش مردم آذربایجان‌غربی در دفاع از انقلاب ادامه داد: باید گفت که در آذربایجان‌غربی دفاع مقدس هشت سال نبود بلکه ۱۰ سال بود چرا که گروه‌های تروریستی در این منطقه از همان روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی دست به شورش و قتل و عام مردم در منطقه زده و به دنبال اهداف شوم خود بودند که در آن سال‌ها مردم این استان در دو جبهه هم مقابله با گروهک‌ها و هم رژیم بعثی مشغول دفاع بودند.

سرهنگ بایرامی تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند: «آذربایجان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است»، چون انسان‌های مخلص و آزاده‌ای در این منطقه برای دفاع از ولایت و انقلاب جان خویش را فدا کرده‌اند که همچنان گمنام هستند.

وی گفت: آذربایجان‌غربی جزء پنج استان کشور است که در دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود و این استان علاوه بر رزمندگان بومی میزبان رزمنده‌های سایر استان‌ها نیز بوده که ۲۴ هزار نفر آن‌ها در این استان شهید شده‌اند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اقدامات لازم برای ارتقای سطح ادبیات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به تمرکززدایی در استان‌ها، تهیه بانک اطلاعاتی نویسندگان و کتاب‌های دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تهیه کتاب‌های صوتی و کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان از جمله این اقدامات است.

وی گفت: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این موضوع است که در دفاع مقدس از همه اقشار جامعه حضور داشتند که در نوشتن کتاب‌های دفاع مقدس باید از خاطرات و داشته‌های آن‌ها هم استفاده کرد و اینکه لزومی ندارد تنها به خاطران فرماندهان دفاع مقدس پرداخت چه بسا یک سرباز حاضر در دفاع مقدس اطلاعات بیشتری داشته باشد.

سرهنگ بایرامی اظهار داشت: تهیه بانک اطلاعاتی سوژه در حوزه ادبیات دفاع مقدس یک نیاز ضروری است تا برای استخراج گنج دفاع مقدس بتوان بیش از گذشته تلاش کرد.

چاپ ۷۱۱ کتاب دفاع مقدس

معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته ۷۱۱ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده که تعدادی از آن‌ها هنوز توزیع نشده است.

سرهنگ مهدق فاطمی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۵۶ اثر در حوزه دفاع مقدس بوده ترخیص خورد که قابلیت کار در سطح استان را دارد و نیز کتاب و «آب هرگز نمی‌میرد» ۲۲ هزار نسخه فروش داشته در سال گذشته داشته است و این نشان می‌دهند اثر خوب در بازار فروش جایگاه خودش را دارد.

وی تصریح کرد: امروز سطح مطالعه در کشور افزایش پیدا کرده و در این میان کتاب‌های دیجیتالی علاقه‌مندان زیادی دارند و باید در این حوزه بیش از پیش کار کرد چرا که صنعت نشر از کتاب‌های چاپی به سمت کتاب‌های دیجیتال حرکت می‌کند و همگان باید با این تحولات همگان باشند.

معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: از جمله اهداف این معاونت در سال جاری تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس است که برای این کار به دنبال اخذ مجوز هستیم تا با تشکیل این انجمن بتوان صندوق حمایتی و بانک اطلاعاتی قوی برای نویسندگان دفاع مقدس کشور راه‌اندازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولید اپلکیشن دفاع مقدس با ارائه هشت خدمت از جمله معرفی کتاب‌ها و ارائه کتاب‌های صوتی در این اپلیکیشن از دیگر اولویت‌های سال جاری است.

وجود ۱۲ هزار نسخه کتاب دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه هر کتابخانه عمومی یک سنگر برای دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا است، گفت: در سطح استان ۷۱ کتابخانه‌عمومی یا یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب وجود داشته که ۱۲ هزار جلد آن‌ها با ۶۰ هزار نسخه مربوط به دفاع مقدس است.

خدیجه معصومی تصریح کرد: کتاب‌های دفاع مقدس مورد استقبال نسل جوان بوده و برای شناساندن بیشتر کتاب‌های دفاع مقدس به نسل جوان باید همه دست به دست هم دهند و اجرای مسابقه‌های کتاب‌خوانی و برگزاری نشست‌های نقد کتاب از جمله راهکار‌ها برای شناساندن کتاب‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار