آیت الله نوری همدانی:

سردار سلیمانی پاداش مجاهدت را با شهادت در ایام فاطمیه گرفت

یکی از مراجع عظام تقلید در پیامی به کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین، در قم عنوان کرد: سردار سلیمانی به راستی از فاطمه الگوگرفته بود و پاداش مجاهدت را با شهادت در ایام فاطمیه دریافت کرد.
کد خبر: ۴۳۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ - 29December 2020

سردار سلیمانی پاداش مجاهدت را با شهادت در ایام فاطمیه گرفتبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «حسین نوری همدانی» از مراجع تقلید در پیامی به کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین آورده است: چون مکتب و هدف سردار سلیمانی، فاطمی بود خط و مسیر دفاع از حق و حقیقت و ولایت را از حضرت فاطمه الگو گرفته بود.

این پیام حاکی است: ابتدا باید توجه داشت که ایام فاطمیه تجلی تمام مناسبت‌ها همانند عاشورا و غدیر است و جامع همه این ایام الله است. از این رو هیچگاه و به هیچ بهانه‌ای نباید به آن بی‌توجه یا کم‌توجه باشیم و موظفیم دراعتلا و عظمت آن کوشا باشیم. این اهمیت بدان جهت است که فاطمه (س) سبب خلقت و حافظ نبوت و امامت بود و با شهادتش، جامعه بشری را برای همیشه به مظلومیت امام علی (ع) توجه داد.

پیام ادامه یافته است: عزیزان من بدانید؛ این اخلاص، ایمان، استقامت، صبر، جهاد و شجاعت شهید سلیمانی بود که موجب سعادتش شد. سازش با ظالم را محال می‌دانست و تواضع در مقابل مظلوم برایش افتخار بود. در دفاع از حق ذره‌ای کوتاه نمی‌آمد و برای تبیین آن به کشور‌ها سفر می‌کرد و برای بیان حق لحظه‌ای از پای نمی‌ایستاد، هیچ شأن و منزلتی در راه حفظ دین و کیان اسلام ناب برای خود قائل نبود و به راستی از فاطمه الگوگرفته بود و پاداش مجاهدت را با شهادت در ایام فاطمیه دریافت کرد.

آیت الله نوری همدانی افزوده است: امروز به همه عرض می‌کنم؛ این کشور فاطمی و علوی و حسینی را حفظ کنید و نگذارید دست‌های خیانتکار به این کشور دست‌اندازی کنند. مسئولان باید تلاش کنند، تا این کشور فاطمی و علوی بماند و خون شهید سلیمانی و هزاران شهید دیگر که تربیت یافتگان فرهنگ فاطمی و علوی هستند، پایمال نشود.

وی ادامه داده است: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در راه دین و آرمان‌های اسلامی جان خود را فدا کردند تا اسلام ناب بماند و تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام حفظ شود و فاطمیه و عاشورا و غدیر را از ما نگیرند. مردم در آسایش و امنیت باشند و کسی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دست‌اندازی نکند. فرهنگ جهاد و شهادت زنده بماند و به ندای هر مظلومی فراتر از مرز‌های جغرافیایی و قومی پاسخ مثبت بدهیم.

وی اضافه کرده است: برادران وخواهران عزیزحفظ این نظام اسلامی که ولایت فقیه رکن آن است واجب است؛ بنابراین تضعیف آن حرام می‌باشد. همچنین پاسداشت خون شهدا و خدمت به مردم لازم و ضروری است.

این مرجع تقلید بیان کرده است: برمسئولان کشور واجب است که در راه رفاه، آرامش و آسایش مردم کوشش کنند و بدانند که سازش باظالمان و کسانی که حقوق ملت ما را زیر پا گذاشتند و دستشان به خون جوانان عزیز ما آغشته است، جایز نیست.

پیام حاکی است: اگر مقاوم و به ارزش‌های اسلامی و انقلابی پایبند باشیم و چشم به بیگانگان ندوزیم با وحدت کلمه و توکل به خدای متعال و تحت توجهات حضرت، ولی عصر (عج)، آینده بسیار روشن است و پیروزی از آن ماست.

وی ادامه داده است: با توجه به وضعیت بیماری ویروس کرونا که مجالس حضوری در این ایام محدود گردیده؛ باید با در نظر گرفتن توصیه‌های متخصصان بهداشت و درمان کشور، مجالس فاطمیه و بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را زنده نگه‌داشت و از فرصت فضای مجازی دراین ایام برای این منظور بهره گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها