ویژه برنامه «مرد میدان» در مترو تهران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران ویژه برنامه‌های سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در مترو تهران تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ - 30December 2020

ویژه برنامه «مرد میدان» در مترو تهران برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سید مجتبی تقوی نژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در گفت‌وگویی، درباره برنامه‌های مترو به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی (ره) اظهارداشت: به همین مناسبت ویژه برنامه‌های فرهنگی مرد میدان در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ویژه برنامه، ورک‌شاپ «سرباز ایران» با هدف گرامیداشت یاد و نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (ره) و یاران ایشان که در حمله تروریستی نیرو‌های آمریکایی در عراق به فیض شهادت نایل آمدند در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: در این برنامه فرهنگی و هنری ۱۰ نفر از هنرمندان و متخصصان سیاه قلم تصویری از شهید سلیمانی را که هر کدام بیانگر ویژگی‌های مختلفی از ایشان است را طراحی می‌کنند و در پایان تصویر پرتره شهید سلیمانی با گل آرایی تزیین می‌شود و در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

تقوی نژاد گفت: مسابقه فرهنگی و هنری سرباز ایران با موضوع و محوریت شهید سلیمانی بخش دیگری از این ویژه برنامه است که در ۳ قالب ادبی (شعر، داستان کوتاه و دلنوشته)، تجسمی (نقاشی و عکس و پوستر) و تولیدات صوتی (پادکست رادیویی و دکلمه) برگزار می‌شود که طی فراخوانی از علاقمندان به شرکت در این مسابقه دعوت به عمل آمده است.

وی بیان داشت: مهلت ارسال آثار تا پایان دی ۹۹ و اعلام برندگان و اهدای جوایز نیز ۲۲ بهمن همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالگرد شهادت سردار دل‌ها خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: فضاسازی محیطی در ایستگاه‌های مترو تهران نیز به همین مناسبت و به منظور ایجاد فضای بصری مناسب با این ایام به وسیله طرح‌های گرافیکی و هنری فضاسازی در ایستگاه‌های مترو اجرا می‌شود. در این بخش طرحی با عنوان «علم بر زمین نمیماند» طراحی و آماده شده که در آن با استفاده نشان انگشتری شهید سلیمانی که در دست افراد مختلف جامعه نقش بسته است، پیام ادامه راه آن شهید والامقام را به شهروندان مییرسانیم که این طرح در تمامی ایستگاه‌ها و داخل قطار‌های مترو به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه‌های عکس و پوستر «علم بر زمین نمی‌ماند» نیز در گذرگاه‌های فرهنگی مترو مسافران را به تماشای این تصاویر دعوت می‌کند. هم چنین طرح «مرد میدان» منقش به چهره شهید حاج قاسم سلیمانی در جلوی قطار‌های مترو نصب می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهرانگفت: بخش دیگر این ویژه برنامه فعالیت‌های سمعی و بصری فتوکلیپ «عقیق سلیمانی» است که شامل تصاویری از مردم و دوستداران سرباز وطن، شهید حاج قاسم سلیمانی که انگشتری آن شهید را در دست دارند و متن گفتاری از زبان مردم، در معرض تماشای مسافران شهر زیرزمینی قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: مسافران از طریق رادیو مترو نیز شنونده ویژه برنامه سردار دل‌ها با موضوع معرفی شخصیت و بخشی از زندگی‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی از طریق بلندگوی ایستگاه‌های مترو باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار