مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

پژوهشگران حوزه روحانیت با کمبود منابع مواجهه هستند

سرهنگ «محسن رشیدی» با بیان اینکه در خصوص نقش روحانیون در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آنگونه که باید کار نشده، گفت: اگر یک پژوهشگر حوزه روحانیت منابعی را برای کار پژوهشی خود نیاز داشته باشد، با مشکل مواجهه می‌شود.
کد خبر: ۴۳۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ - 30December 2020

پژوهشگران  حوزه روحانیت با کمبود منابع مواجهه هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی که با حضور حجت‌الاسلام «محمد‌مهدی اصغر‌دوست» جانشین سازمان روحانیت اداره‌کل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در دوران مبارزات انقلابی نقش روحانیون در آگاه‌سازی مردم چشمگیر بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، فرمانده جبهه اسلام، عالم‌ترین، با تقواترین، آگاه‌ترین و بصیرترین فرد بود و روحانیون دوشادوش رزمندگان در خط مقدم حضور داشتند.

رشیدی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، گفت: 53 تن از شهدای استان لرستان روحانی هستند.

‌مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به ترور برخی از روحانیون تاثیرگزار در جریان انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دشمن افرادی را از ما گرفت که هنوز هم جای خالی آنها را احساس می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: دشمن روحانیون ما را بهتر از خود ما شناخت و می‌دانست در پیشبرد اهداف انقلاب چه کسی موثرتر است همان شخصیت‌ها را از ما می‌گرفت.

وی به شهدای روحانی استان لرستان که در اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند، اشاره کرد و  گفت: شهیدان سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی  و شهید مبشر از شهدای ترور هستند.

رشیدی تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس نیز غائله‌ها و اغتشاشاتی که پیش آمد، روحانیت برای بصیرت دادن به جامعه اسلامی حضور چشمگیری داشتند تا به امروز نیز خودشان را سرباز انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند و هر جایی که نیاز بوده است حضور داشتند.

‌مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با ابراز تاسف از اینکه در خصوص نقش روحانیون در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آنگونه که باید کار نشده است، افزود:  اگر یک پژوهشگر حوزه روحانیت منابعی را برای کار پژوهشی خود نیاز داشته باشد، با مشکل مواجهه می‌شود.

‌وی عنوان کرد: دشمن قصد دارد روحانیت را از چشم مردم بیندازد چرا که بر تاثیرگذاری روحانیت براندیشه‌های اسلامی مردم اطلاع دارد.

رشیدی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در 31 شهریور  سالجاری برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در تاریخ تحریف و فراموشی  وجود دارد؛ هر گونه تعلل در نگارش واقعیات انقلاب و دفاع مقدس چیزی جز ندامت و خسران در پی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان  خاطرنشان کرد: اگر ما واقعیات تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را ننویسیم، دیگران آن گونه که خودشان می‌خواهند و در راستای اهداف خودشان است می‌نویسند، مطالب سخیف را به خورد جوان‌ها و نسل آینده می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها