رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تأکید کرد؛

نقش محوری بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در انتقال ارزش‌ها‌

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ازش‌های دفاع مقدس در انتقال ارزش‌ها، محوری و اساسی است.
کد خبر: ۴۳۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ - 30December 2020

نقش بنیاد در انتقال ارزش های دفاع مقدس محوری و اساسی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس امروز به همراه «سید مهدی فاطمی» معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  با حضور در موزه دفاع مقدس اردبیل با «علی واحد» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس، محوری و اساسی و برطرف کننده یک خلأ بزرگ در این رابطه است.

بایرامی افزود: سیاست گذاری و حرکت دادن و جریان‌سازی، رسالت اصلی بنیاد در حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است و در این راستا نویسندگان و هنرمندان متعهد نقش بی‌بدیلی ایفا می کنند.

این مسئول تأکید کرد: ادارات‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان‌ها در کنار راهبری و انجام کار ستادی و در عین حال تولید و انتشار سالانه بیش از 50 عنوان کتاب دفاع مقدس، باید به ارتباط گیری با نویسندگان و ناشران توجه داشته نسبت به تدوین نقش جامع استان ها در دفاع مقدس اقدام کنند.

بایرامی با بیان اینکه هر اثری که در حوزه دفاع مقدس به صورت مکتوب تولید و انتشار می‌یابد، می‌تواند به نمایشنامه و فیلم نامه و شعر و‌... تبدیل شود، بر ارتقای سطح کیفی آثار و تولید آثار فاخر تأکید کرد.

در ادامه «علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل سالانه بیش از 50 جلد کتاب دفاع مقدس تولید و منتشر می کند که در تلاش هستیم سطح کمی و کیفی تولیداتمان را بیش از پیش افزایش دهیم.

واحد متذکر شد: برگزاری جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و بخش شعر هنرواره حبیب، گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزاری جشنواره داستان دفاع مقدس، برگزاری 40 محفل خاطره گویی در طول سال در استان، برگزاری 2 مورد نشست اهل قلم با انتشار در فضای مجازی، مشارکت در برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری کارگاه داستان و خاطره نویسی، برگزاری مسابقه کتاب خوانی، تدوین نقش استان و نقش شهرستانها در دفاع مقدس و دانشنامه دفاع مقدس از جمله فعالیت های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در حوزه ادبیات و انتشارات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار