هادی العامری: نیروهای آمریکایی باید خاک عراق را ترک کنند

رییس ائتلاف «الفتح» و دبیرکل سازمان بدر عراق تاکید کرد که نیروهای آمریکایی چاره ای جز ترک خاک عراق ندارند.
کد خبر: ۴۳۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ - 30December 2020

هادی العامری: نیروهای آمریکایی باید خاک عراق را ترک کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» در مراسم نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشدالشعبی عراق در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که نیروهای آمریکایی چاره ای جز ترک خاک عراق را ندارند و باید خاک کشورش را ترک کنند.

وی با یادآوری اینکه اخراج نظامیان آمریکا یک خواست ملی در عراق است، ادامه داد که بعد از قانون پارلمان عراق و تظاهرات میلیونی عراقی ها و شهادت فرماندهان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، آمریکایی ها هیچ راهی جزء ترک خاک عراق را ندارند.

العامری تاکید کرد: همانطور که در مراسم تشییع پیکرهای فرماندهان شهید در اوائل سال جاری میلادی گفتم تاوان خون این فرماندهان شهید، بیرون کردن نیروهای آمریکایی از عراق و کل منطقه است.

وی همچنین به نقش سپهبد شهید سلیمانی در پایان دادن به اشغال آمریکایی ها از عراق اشاره کرد و گفت که شهید سلیمانی نقش کلیدی در پایان بخشیدن به اشغال آمریکایی ها و پیروزی بر القاعده و داعش داشت.

رییس ائتلاف الفتح عراق یادآورشد که برای تاریخ این سخن را می گوید که شهید سلیمانی گاهی در دفاع از عراق چنان رفتار می کرد که ما به عنوان عراقی در برابر او احساس شرمساری می کردیم.

العامری ادامه داد که صحبت از فرماندهان شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس به معنی سخن از یک مسیر طولانی از مبارزه است که از سال های اول جوانی خود آغاز کردند.

وی تاکید کرد که شهید سلیمانی یکی از مهمترین فرماندهان مقاومت در جهان اسلام است.

سلیمانی و المهندس به دست شرورترین طاغوت ها به شهادت رسیدند

العامری شهادت سلیمانی و المهندس را پرافتخار خواند و گفت که این دو فرمانده مقاوم به دست یکی از شرورترین طاغوت ها یعنی «دونالد ترامپ» به شهادت رسیدند.

رهبر گروه سیاسی – پارلمانی الفتح که در برگیرنده تعدادی از جریان ها و گروه های مقاومت عراقی است ، افزود که مقاومت در اخراج نظامی آمریکا از عراق در ۲۰۱۱ نقش اساسی داشت.

العامری توضیح داد که در ۲۰۱۲ به همراه «نوری المالکی» نخست وزیر وقت عراق عازم ژاپن شدیم و در مراسم ضیافت شام ژاپنی ها از المالکی سوال کردند که چگونه توانستید آمریکایی ها را از عراق بیرون کنید.

العامری با یادآوری اینکه آمریکایی ها به هر کشوری ورود می کنند از آن خارج نمی شوند گفت که ژاپنی ها می گفتند که آمریکایی ها از ۱۹۴۵ وارد کشورشان شده و هنوز خاک آن را ترک نکرده اند.

به گفته وی، المالکی در پاسخ آنها گفت که از تجارب ملت های دیگر برای اخراج آمریکایی ها از خاک عراق بهره بردیم.

وی ادامه داد که بی شک ملت عراق، مرجعیت عالی دینی و سیاسیون عراق در اخراج نظامیان آمریکایی نقش داشتند اما نقش اصلی را مقاومت داشت که رهبری آن در اختیار شهید سلیمانی و المهندس بود.

سلیمانی مدرسه مقاومت و ابومهدی المهندس معلم مقاومت است

وی از شهید سلیمانی به عنوان مدرسه مقاومت و شهید ابومهدی المهندس به عنوان معلم مقاومت یاد کرد.

العامری تاکید کرد که شهید سلیمانی نمرده و هرگز نمیمیرد زیرا او نسلی از جوانان مقاوم را تربیت کرده است.

العامری یکی از چالش های آتی عراق را حفظ و پاسداری از اعتبار نظام سیاسی حاکم بر کشور خواند و گفت که اگر اعتبار نظام سیاسی حفظ نشود و قانون اعمال نشود، کشور به سمت مجهول و هرج و مرج خواهد رفت.

وی دغدغه شهیدان سلیمانی و المهندس را در روزهای اخیر زندگیشان در عراق، حفظ اعتبار نظام و اعمال قانون و انحصار سلاح در دست دولت دانست.

العامری تاکید کرد که وفاداری به این فرماندهان شهید در بیرون کردن نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق، اعمال قانون و بازگرداندن اعتبار نظام سیاسی است.

فراخوان العامری برای شرکت در تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در بغداد

وی بر ضرورت پاسداشت باشکوه سالروز فرماندهان شهید تاکید کرد و مردم عراق را به حضور گسترده در تظاهرات میلیونی سالروز شهادت فرماندهان سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس در جمعه آینده فراخواند.

العامری ادامه داد که باید با حضور گسترده در این تظاهرات به جهان این پیام را برسانیم که عراق، کشور ابومهدی و سلیمانی و عراق شهادت و جانفشانی و حاکمیت است.

وی یادآورشد که باید این پیام را به جهان برسانیم که عراق کشور «جوکری ها» (گروه های خشونت طلب) و اشغالگران آمریکایی نیست.

در مراسم امروز تعداد زیادی از مقام های دولتی و شخصیت ها و رهبران سیاسی، نمایندگان پارلمان، علما و فضلا شیعه و اهل سنت، سران اقلیت های قومی و دینی و شیوخ عشایر عراق، تعداد قابل توجهی از نیروهای جهادی به علاوه سفراء و نمایندگان خارجی فعال در عراق حضور داشتند.

العامری وقتی درباره خاطره سفر خود به همراه المالکی به ژاپن سخن می گفت، نوری المالکی نخست وزیر پیشین و رهبر ائتلاف دولت قانون نیز حضور داشت و به این سخنان گوش می داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها