مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

روز خونین دهم دی ۱۳۵۷، سند هویت انقلابی مردم مشهد است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در دهم دی ۱۳۵۷ رژیم ستمشاهی مردم بی‌دفاع را به گلوله بست و این واقعه خونین، سند هویت انقلابی مردم مشهد شد.
کد خبر: ۴۳۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ - 30December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت شهدای نهم و دهم دی‌ماه ۱۳۵۷ مشهد با حضور حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، جمعی از مسئولین شهری و خانواده شهدا در جوار مزار شهدای این واقعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام معصومی در این مراسم اظهار داشت: ۱۰ دی ۱۳۵۷، برای تظاهرات به سمت استانداری می‌رفتیم، در طول مسیر آرایش تانک‌ها به‌گونه‌ای بود که تصور می‌کردیم عمال رژیم تسلیم شدند، اما بعد متوجه شدیم که این یک تله است تا به سوی مردم تیراندازی کنند.

وی افزود: شهدا فقط برای قرب الهی در این تظاهرات شرکت کردند و وقایعی که در روز ۹ دی رخ داد و در آن تعدادی به شهادت رسیدند، باعث شد، عزم و اراده مردم برای تظاهرات علیه رژیم طاغوت بیشتر شود، و خون شهدای انقلاب عاملی برای پیروزی مردم بر رژیم ستمشاهی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: هدایت‌ها و روشنگری‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و روحانیت روح مبارزه و جهاد را به جامعه تزریق می‌کرد.

این مسئول ادامه داد: در تظاهرات نهم و دهم دی ماه ۱۳۵۷ مشهد رهبر معظم انقلاب، شهید هاشمی‌نژاد و حجت‌الاسلام واعظ‌طبسی نیز حضور داشتند و همه برای نابودی رژیم ستمشاهی سینه سپر کرده بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در دهم دی ۱۳۵۷ رژیم ستمشاهی مردم بی‌دفاع را به گلوله بست و این واقعه خونین، سند هویت انقلابی مردم مشهد شد.

معصومی در پایان گفت: آرامش امروز ما مرهون جانفشانی شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع وطن است ولذا باید از آرمان و ارزش‌هایی که این شهدا بخاطر حفاظت از آن جان خود را فدا کردند صیانت نموده و ارزش‌های انقلاب را به نسل جوان منتقل کنیم.

خاطر نشان می‌شود از میان شهدای انقلاب، مزار شهیدان والامقام «سیدمحمد حسینی»، «محمدعلی شهریور» و «علی‌اصغر معقول» که در دهم دی ۱۳۵۷ مقابل استانداری توسط دژخیمان رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند در بوستان آلاله‌های شهر مشهد واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار