امام جمعه گناوه:

بصیرت همانند قطب نما است

حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» گفت: بصیرت به تعبیر سخن رهبر انقلاب اسلامی قطب نما است و ما باید در مسیر ولایت حرکت کنیم.
کد خبر: ۴۳۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ - 30December 2020

بصیرت همانند قطب نما استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امشب در نشست مجازی بصیرت فاطمی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: عمر کوتاه اما پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا (س) راهگشای زندگی فردی و اجتماعی و الگوی زندگی سعادتمند برای ما است.

امام جمعه گناوه گفت: زمان حیات پر خیر و برکت حضرت صدیقه طاهره (س) مقطعی حساس، پیچیده، حیاتی و بسیار ارزشمند است که این مقطع حیات طیبه از زمان رحلت پیامبر (ص) تا شهادت حضرت زهرا (س) از سخت‌ترین مقاطع حیات معصومین به شمار می‌رود.

وی گفت: پیچیدگی این برهه که زمانه تقابل دو جریان حق و باطل در شکل و صورت جریان غدیر و امامت و جریان سقیفه و خلافت تبلور یافته بود عمدتاً به دلیل سه عامل انحراف، اختناق و وحشت عمومی که جریان سقیفه و خلافت برای انزوای سیاسی و اجتماعی جریان غدیر و امامت در جامعه پس از رسول خدا به وجود آورده بودند، بی بصیرتی، کوتاهی و سکوت و مرعوبیت خواص در برابر جریان کودتای سقیفه و خلافت و عدم یاری امامت و جریان غدیر، مأموریت الهی به امیرالمومنین علی (ع) در خصوص صبر و سکوت به دلیل مصلحت اهم و اعظم حفظ اسلام بود. .

وی ادامه داد: به فرمایش حضرت علی (ع) در خطبه شقشقیه این سه عامل فتنه کوری را به وجود آورده بود که جامعه را در تشخیص حق به شک انداخته بود و در اینجا بصیرت و نهضت فاطمی راهگشا شد.

امام جمعه گناوه با اشاره به مهمترین برکات و پیامدهای بصیرت، نهضت و قیام فاطمی تصریح کرد: دفاع و حمایت از اصل امامت و ولایت، ترسیم راه صحیح و مستقیم و افشای چهره نفاق و منافقین سه برکت مهم بصیرت فاطمی است.

وی گفت: شناخت جریان نفاق از پیچیده‌ترین و مشکل ترین مسائل در جامعه اسلامی است که در اوایل نهضت بزرگ پیامبر (ص) شناخت چهره منافق راحت تر و چرا که وحی الهی در این زمینه قاطع عمل می‌کرد و چهره منافقین را به سرعت معرفی می‌کرد اما خصوصاً بعد از رحلت آن پیامبر (ص) چهره نفاق پیچیده‌تر می‌شد و تنها کسی که در آن شرایط سخت می‌توانست به صورت علنی از چهره نفاق پرده بردارد و این جریان خطرناک را معرفی کند حضرت زهرا (س) بود.

امام جمعه گناوه عنوان کرد: حضرت زهرا (ص) با فراست و بصیرت الهی دیدند که نفاق به میدان آمده و در نبود پیامبر (ص) میدان را برای فعالیت خود باز دیده است لذا با خطبه معروف خود پرده از چهره نفاق بر می‌دارد و چهره واقعی آنها را نمایان کرد.

وی با ارائه تحلیلی پیرامون علل انحراف امت اسلامی پس از رحلت پیامبر خدا (ص) از مسیر ولایت با اشاره به فرازهایی از خطبه فدک گفت: در این خطبه حضرت زهرا (س) چند عامل کلیدی را عامل انحراف مسلمین از مسیر ولایت و امامت بعد از پیامبر (ص) معرفی می‌کند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: میدان دار شدن منافقین در عرصه سیاست، کمرنگ شدن ارزش‌های دینی و پررنگ شدن معیارهای جاهلی، به صحنه آمدن فرصت طلبان، میدان دار شدن شیطان در میان امت اسلامی، سردادن شعار فتنه از جانب فتنه گران از مهمترین علل انحراف امت اسلامی از مسیر ولایت پس از رحلت پیامبر خدا (ص) در خطبه فدک است.

وی بیان کرد: سیره و زندگی حضرت زهرا (س) و ولایت پذیری آن حضرت برای همه ما اسوه و الگو است و امروز همه ما باید بصیرت فاطمی داشته باشیم.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در عین حال که معصومه است اما نهایت ولایت پذیری را نسبت به ولی و امام زمان خود، امیرالمومنین علی (ع) داشتند.

وی با اشاره به سالروز حماسه بزرگ ۹ دی و روز بصیرت به نکاتی تاریخی پیرامون ولایت پذیری در فرمایشات امام علی (ع) به اصحاب خود اشاره کرد و افزود: امروز نیز تنها راه مقابله با دشمنان داخلی و خارجی و پیروزی بر تهدیدها و تحریم‌های آنها حرکت در مسیر ولایت است و راه ما راه ولایت پذیری و ولایتمداری است و باید با بصیرت که به تعبیر سخن رهبری قطب نما است در مسیر ولایت حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها