رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

«مقاومت» ملت ایران در مقابل استکبار جهانی مرهون حماسه دفاع مقدس است

«رضا نقدی» گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار جهانی مرهون حماسه دفاع مقدس است و چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصت ارزشمندی است تا با زوایای آن واقعه عظیم تاریخی، روحیه و فرهنگ مجاهدت در راه خدا را در جامعه گسترش بدهیم.
کد خبر: ۴۳۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ - 31December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «رضا نقدی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در وبینار رویکرد مسئله محور بسیج اساتید در جامعه دانشگاهی که با حضور «نورالله قیصری» معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار دل ‌ها «حاج قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: شهادت ناجوانمردانه و مظلومانه دانشمند هسته‌ای و مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، دکتر محسن فخری‌زاده،توسط عمال استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی  غمی سخت و جانکاه بود.

وی گفت: شهید «محسن فخری‌زاده» در سال‌های دفاع مقدس جان خویش را بدون هیچ چشم‌داشتی در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، در طبق اخلاص گذاشت و در دوران پس از آن نیز با بهره‌گیری از نبوغ و استعداد‌های خود در عرصه علمی و پژوهشی بی‌وقفه در حال مجاهدت بود که ثمره این تلاش‌ها رشد و بالندگی ایران اسلامی در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی است.

نقدی گفت: قطعا یک استاد بسیجی باید در تمامی عرصه‌های فعالیت از جمله عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی اسوه باشد و مسئله محور بودن بسیج اساتید کشور در این ایام که ما درگیر مشکلات متنوعی هستیم به ویژه در بحث تحریم‌ها و نقشی که اساتید می‌توانند در جهت رفع این تحریم‌ها ایفا کنند بسیار کلیدی است.

ایشان با اشاره به  چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان داشت: ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار جهانی مرهون حماسه دفاع مقدس است و این ایام فرصت ارزشمندی است تا با زوایای آن واقعه عظیم تاریخی که توانستیم دشمن بعثی را که قدرت‌های غرب و شرق عالم از او حمایت می‌کردند را شکست دهیم و روحیه و فرهنگ مجاهدت در راه خدا را در جامعه گسترش بدهیم.

در ادامه «نورالله قیصری» معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و  اولین سالگرد شهید «حاج قاسم سلیمانی»، تصریح کرد: ابتکاراتی در رویه و الگوی شهید سلیمانی مشاهده می‌شود که هیچ کجا و هیچ فرمانده‌ ای تا به حال آن را تجربه نکرده است و این از افتخارات سپاه پاسداران و  مکتب اسلام است که فرماندهانی را در عرصه‌ی هنر جنگ به دنیا معرفی کرده که آکادمی‌های مرسوم و معمول نظامی ندیده‌اند ولی دیگران باید سال‌ها وقت بگذارند و الگو و روش این‌ها را در جنگ و هنر جنگ فرموله کنند و به دنیا بشناسانند و جمله ای از سردار سلیمانی هست که گفته‌اند من در دل بحران فرصت‌ها را بیشتر از مواقع دیگر می‌بینم.

عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه عنوان کرد: دشمنان ایران از اراده ملی جامعه برای تغییر، تحول، پیشرفت، اقتدارآفرینی، ظرفیت سازی و از هر فاکتوری که این عوامل را تقویت کند هراس دارند.

قیصری گفت: به لحاظ نفوذ و جغرافیای نظامی به مرزهای دریای سرخ و مدیترانه رسیده‌ایم که به برکت و همت افرادی همچون شهید سلیمانی و  مدافعان حرم است که هزینه‌های این راه سخت را به جان خریدند و این سرمایه بسیار کم نظیری است در این دوران که به برکت رشادت ‌های  صورت گرفته نصیب کشور ما شده که چنین موردی در دنیا وجود نداشته است.

معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور ضمن بیان راهبردی‌سازی دانش و حرکت به سمت علومی که ایجاد اقتدار می کند،افزود: راهبردی‌سازی دانش یعنی ما باید به سمت ایجاد علومی حرکت کنیم و علومی را در کشور تقویت کنیم که تولید را اقتدار کند و اگر امروزه دانشمندان ما ترور می‌شوند یعنی سیاست گذاری علم و فناوری کشور در دانش هسته‌ای درست بوده چون به سمت علمی رفته ایم که علم اقتدار تولید می‌کند و به رقبا فشار وارد می‌کند ولی اگر از آن بی تفاوت رد شدند یعنی اینکه ما در جبهه آن‌ها کار کرده‌ایم و چیزی تولید کرده ایم که بی‌اثر است.

در پایان  «محمدرضا جلیلی» رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ‌ای در این وبینار گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ماموریتی دارد در بحث مهارت، کارآفرینی، تربیت تکنسین، پرورش نیروی کار و ارتباط بین تولید،صنعت و فناوری پیشگام است.

جلیلی با بیان اینکه بسیاری از تلاش‌هایی که امروز در سطح جامعه برای مقابله با ویروس کرونا انجام می شود ما را به یاد دوران دفاع مقدس می‌اندازد، ادامه داد: همه این فعالیت هادر مقابله با کرونا نشات گرفته از همان روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس است، چرا که در همان دوران همه مردم از هر قشری پای کار آمدند و به نحوی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کمک می‌کرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: بسیج اساتید این دانشگاه با استفاده از ظرفیت نخبگانی و دانشجویان بسیجی منشأ خیر وبرکت فراوانی شده است نمونه آن هم تولید بیش از سه میلیون ماسک و محصولات بهداشتی، محافظتی و الکل گیاهی در این ایام کرونایی است.

وی با اشاره به  نقش مهم و بسزای اساتید بیان داشت: توصیه هایی که رهبری معظم  دارند نقش اساتید باید در بالندگی دانشجویان چشمگیر باشد و نقش آفرینی در داخل دانشگاه و در بیرون از دانشگاه بسیار کلیدی است.

این مقام مسوول افزود: بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از دو سال و نیم گذشته تشکیل شد و هم اکنون نیز با 100 کانون بسیج اساتید در سطح کشور فعالیت می‌کند.

ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار جهانی مرهون حماسه دفاع مقدس است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار