برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی بین دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح

نخستین نشست هم‌اندیشی و همکاری بین دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، با حضور فرماندهان دانشگاه‌های افسری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ - 31December 2020

برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی بین دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلحبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نخستین نشست هم‌اندیشی و همکاری مابین دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور سردار «نعمان غلامی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، امیر «علی اجاقی» فرمانده دانشگاه امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی و سردار «لطفعلی بختیاری» فرمانده دانشگاه امین ناجا، به‌میزبانی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد.

در این مراسم سردار «نعمان غلامی» ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهدای مقاومت، با اشاره به مراسم دانش‌آموختگی مشترک دانشگاه‌های افسری که به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مراسم دانش‌آموختگی امسال طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک سرآغاز بسیار نورانی و با ارزش در نشان دادن اقتدار نیرو‌های مسلح، هماهنگی، هم‌افزایی و یکی بودن آن پیوند‌ها و دلبستگی‌هایی که از قبل بوده و امروز در گام دوم انقلاب به قله خود رسیده و نیز آغاز جدیدی در روابط نیرو‌های مسلح است.

وی افزود: جمع شدن نیرو‌های مسلح در زمان و مکان واحد، فرصت بزرگی برای تبادل تجربیات، ارتباط و هم‌افزایی است که این مطلب خود یکی از مطالبات فرماندهی معظم کل قوا بوده و هست؛ بنابراین ما در کنار هم جمع شدیم تا راه‌های همکاری و هم‌افزایی بیشتر ما بین دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح را بررسی کنیم.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به ظرفیت‌های هر سه دانشگاه، خاطرنشان کرد: همکاری دانشگاه‌ها باعث حفظ و ثبت تجارب، تبدیل تجارب به نظریه و تولید مدل‌ها و روش‌های آموزشی نوین و جدید در امر ارتقاء نیرو‌های مسلح ایران می‌شود.

فرمانده دانشگاه امین ناجا نیز در این نشست اظهار داشت: نشست هم‌اندیشی و همکاری مابین دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح می‌تواند آغازگر نشست‌های بیشتر و تدام آن شده و حتی با ایجاد یک کارگروه مشترک بین سه دانشگاه، زمینه همکاری در امر آموزش افسران آینده نیرو‌های مسلح را بالا برد تا جایی که مطالبات، ولی امر مسلمین، که حرکت در جهت تربیت اخلاقی است را در بر گیرد.

سردار «بختیاری» افزود: حتی در امر آموزش می‌توان با تبادل کتبی که در دانشگاه‌ها هرساله منتشر می‌شود، تجارب نسل غنی گذشته که امروزه به مرور زمان از بدنه نیرو‌های مسلح در حال جدا شدن هستند را به این جوانان آینده‌ساز که در ارتش، سپاه و ناجا، ما مسئول پرورش آنان هستیم، انتقال دهیم.

همچنین، فرمانده دانشگاه امام علی (ع) در این نشست، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به شخصیت این فرمانده جبهه مقاومت، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی نه‌تن‌ها فرمانده سپاه پاسداران بلکه فرمانده تمامی نیرو‌های مسلح بود؛ چراکه همه نیرو‌های مسلح در صحنه میدان مقاومت حضور دارند و فلسفه نیرو‌های مسلح، «جبهه مقاومت» است که او پرچمدار این جبهه بود و هست.

امیر «اجاقی» افزود: آن‌چه که قلب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را خوشحال می‌کند و در فرمایشات امسال ایشان نیز نمود پیدا کرد، وحدت و همدلی است و ما بایستی آن‌قدر در کنار هم باشیم و از تجربیات، امکانات و اساتید ارزنده همدیگر استفاده کنیم، تا هرکسی که از بیرون بدنه نیرو‌های مسلح به ما بنگرد، این احساس را کند که کلا یک دانشگاه وجود دارد.

خاطرنشان می‌شود؛ در پایان این نشست فرماندهان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح، آمادگی ۱۰۰ درصدی خود را برای ایجاد، افزایش و همکاری تنگاتنگ و نزدیک با یکدیگر اعلام کردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار