فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

برنامه های گرامی‌داشت سالگرد حاج قاسم به صورت ویدیوکنفرانس برگزار می‌شود

سردار «حسین معروفی» گفت: با تصمیم ستاد ملی کرونا، ویژه برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم به صورت ویدیوکنفرانس انجام می‌شود و هیچ تجمع و مراسمی برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۴۳۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ - 31December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «حسین معروفی»، امروز (پنجشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» اظهار داشت: سردار سلیمانی با خدا معامله کرد و در نتیجه خداوند محبت ایشان را بر قلب‌ها حاکم کرد و ان‌شالله در نسل‌های آینده شاهد ظهور میلیون‌ها حاج قاسم خواهیم بود که پرورش این رویش‌ها برگرفته از مکتب حاج قاسم است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: سردار سلیمانی متعلق به گروه، جناح و مذهب خاصی نیست، امروز یک مسیحی عشق خود به سردار را با نقاشی از دست مبارک ایشان ابراز می‌کند و همه این زیبایی‌ها از علاقه و عشق مردم به حاج قاسم عزیز است.

وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد سردار شهید سلیمانی همه کشور به ویژه استان کرمان مهیای برگزاری مراسم‌های ویژه است عنوان کرد: حاج قاسم متعلق به همه مردم بود و به همین دلیل محبت ایشان برای همیشه در دلها ماندگار خواهد ماند.

سردار معروفی ادامه داد: در دیداری که با خانواده شهید سلیمانی داشتم، همسر ایشان عنوان کرد «برای زیارت سردار سلیمانی به گلزار شهدا رفتم و هرچه خواستم به زیارت ایشان بروم به خاطر گستردگی جمعیت موفق نشدم و آنجا بود که به حاج قاسم گفتم: « در حیات خود برای مردم بودی و در شهادتت هم برای مردم هستی».

وی با بیان اینکه محبوبیت سردار سلیمانی به واسطه تفکر الهی و علوی ایشان بود گفت: یکی از نکات تربیتی شهید سلیمانی کار کردن بدون زد و بند و تظاهر و ریا بود، زیرا وی با خدا معامله می کرد و نتیجه آن حاکم شدن او بر قلبها است.

برنامه های گرامیداشت سالگرد حاج قاسم به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شود

یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: حاج قاسم قهرمان جاوید ملت ایران و جهان اسلام در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ...است و ایشان در عرصه اقتصادی می توانست بهترین موقعیت را داشته باشد، اما از مال دنیا هیچ چیز ندارد و فرزندان ایشان نیز هیچ منصب و عنوان دولتی ندارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: از سه ماه پیش برنامه های سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی را دنبال کردیم و برنامه‌ها را به صورت کوتاه مدت و بلند مدت با توجه به شرایط و وجود ویروس کرونا برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به اینکه کارگروه خدمات بهداشتی به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد عنوان کرد: برای برگزاری مراسم مصلی کرمان با گنجایش بیش از 10 هزار نفر در نظر گرفته شد و مقرر شد مراسم‌های مزبور فقط با حضور 200 تا 300 نفر در فضای مصلی برگزار شود و برنامه‌ها در شورای سیاست گذاری ستاد ملی بزرگداشت شهید سلیمانی مطرح و به بنیاد شهید حاج قاسم ارسال و حتی در گزارش فرماندهی کل سپاه در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شد که با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برنامه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا برنامه‌های بزرگداشت لغو شد و پس از اعلام نظر ستاد ملی کرونا ما نظر خودمان را اعلام و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم نظر تخصصی خود را نوشت و استاندار تأیید کرد، اما ستاد ملی کرونا تصویب کرد که هیچ برنامه‌ای برگزار نشود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای مبنی بر تبعیت از دستورات ستادملی کرونا، اظهار داشت: ما سرباز ولی و حجت خدا هستیم و تصمیم ستادملی کرونا را عملیاتی خواهیم کرد و هیچ گونه تجمع و مراسمی نخواهیم داشت و خانواده شهید سلیمانی هم اعلام کردند هر چه ستاد ترویج مکتب حاج قاسم تصمیم بگیرد قبول داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما قانون گریز نیستیم و قانونمند و معتقد به عملیاتی کردن قانون در همه عرصه‌ها هستیم، اما انتظار داریم این قانون در همه جا اجرا شود و همان طور که ما که از همه ارادت خود و از عاطفه و قلب خود برای اجرای برنامه های سالگرد شهید عزیزمان گذشتیم همه مسئولین قانون نظام جمهوری اسلامی را در همه ابعاد آن عملیاتی و سیستم‌های نظارتی دست قانون گریزان را قطع کنند.

سردار معروفی اظهار داشت: مراسم بزرگداشت را تبدیل به جلسات ویدیو کنفرانس 30 نفره کردیم که از 13 تا 18 دی برگزار می‌شود، اما همه بدانند خیل عاشقان حاج قاسم صد درصد آماده برگزاری مراسم بودند، اما قانون گفت انجام نشود و ما گردن نهادیم و این مسئله در تمام استان با همان شرایط مقابله هوشمند در برابر کرونا عملیاتی می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی با دعای ندبه 12 دی از کنار مزار شهید آغاز و 18 دی با قرائت دعای ندبه با حضور حاج صادق آهنگران پایان می‌یابد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، گردهمایی عشایر، گردهمایی شهدای اصحاب رسانه، شهدای مدافع حرم، گردهمایی نخبگان و دانشگاهیان و فرهنگیان در سراسر استان، یادواره شهدای تشییع، یادواره شهدای مدافعان سلامت، گردهمایی بانوان نخبه، گردهمایی یاران حاج قاسم، بعیت با فرمانده در مزار شهید سلیمانی با حضور فرماندهان سراسر کشور را به ترتیب برنامه های شنبه تا چهارشنبه هفته مقاومت اعلام کرد.

سردار معروفی با بیان اینکه اجلاسیه نهایی روز پنجشنبه 18 دی ماه با حضور فرمانده کل سپاه و پخش همزمان از شبکه‌های یک، سه، شما، افق، العالم و استان برگزار می‌شود، افزود: خروجی همه برنامه‌ها از کشورهای اسلامی و ایران همین اجلاسیه محدود است.

وی گفت : توزیع 19 هزار بسته معیشتی در سطح استان، 900 کارت معیشتی، آزادسازی 63 زندانی جرایم غیرعمد به نیت سن مبارک حاج قاسم و پویش نذر خون توسط دو هزار نفر پاسدار در سراسر استان و توزیع 1832 سری جهیزیه در راستای سالگرد حاج قاسم انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: 17 دی تشییع نمادین با حضور کاروان موتوری از میدان آزادی تا گلزار شهدا کرمان و گلباران با بالگرد از برنامه های دیگر که اجرایی خواهد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه رسانه نقش بسیار پررنگی در جهت ساری و جاری کردن مکتب حاج قاسم را دارد، گفت: حاج قاسم عزیز از مردم کرمان خواست همیشه با ولایت بماند و مردم کرمان هم ثابت کردند که با ولایت هستند و خواهند ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار