کاهش ۴۵ درصدی آمار مرگ ناشی از کرونا با اجرای طرح «شهید سلیمانی»

مسئول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی «شهید سلیمانی» سپاه گفت: طبق آمار وزارت بهداشت، با اجرای «طرح شهید سلیمانی» حدود ۴۵ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا و ۷۰ درصد موارد بستری کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۳۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ - 31December 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «طرح شهید سلیمانی» با هدف قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا در کشور آغاز شد، با اجرای این طرح در سایه همدلی نیروهای بسیج، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر اتفاقات خوبی در کاهش شیب همه‌گیری این بیماری رقم خورد، مجموعه فعال در «طرح شهید سلیمانی» با حضور در محله‌های مختلف شهر و روستا منزل به منزل کار مراقبت، حمایت و نظارت را بر عهده دارند تا ویروس منحوس کرونا به درستی مدیریت و به صفر برسد، در اجرای این طرح تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی مختلفی به مردم خدمت می‌کنند.

فعالیت سه کمیته مراقبتی، حمایتی و نظارتی در اجرای طرح شهید سلیمانی

مسئول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی «شهید سلیمانی» سپاه در خصوص اجرای «طرح شهید سلیمانی»، گفت: این طرح مشترک بین سازمان بسیج، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، «طرح شهید سلیمانی» از ابتدای آذر در سطح کشور آغاز شد و تقریبا با ۲۰ روز تاخیر در استان گلستان به مرحله اجرا درآمد.

چشمی با اشاره به اینکه درمان و پیشگیری دو راهبرد مهم در اجرای این طرح است، تصریح کرد: پیشگیری همیشه ارزان‌تر و با کارایی بهتر همراه است در اجرای «طرح شهید سلیمانی» به دنبال قطع زنجیره ویروس کرونا هستیم.

کاهش ۴۵ درصدی آمار مرگ ناشی از کرونا با اجرای طرح «شهید سلیمانی»

وی از فعالیت سه کمیته مراقبتی، حمایتی و نظارتی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: تلاش بر این است که این زنجیره از فرد آلوده به افراد سالم قطع شود.

هر خانه تبدیل به یک پایگاه سلامت شده است

مسئول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی «شهید سلیمانی» سپاه، با بیان اینکه طرح به‌صورت محله‌محور اجرا می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم گروه‌های رصد و پایش که بسیجیان پایگاه‌های مقاومت هستند، خانه به خانه افراد را پایش کنند که این مهم سه نتیجه را در پی دارد؛ یا فرد سالم است، یا ممکن است یک فرد آلوده باشد که قرنطینه خانگی می‌شود و یا با استفاده از تیم حمایتی، مورد مراقبت قرار می‌گیرد.

چشمی بیان کرد: فرد آلوده مبتلا به ویروس کرونا باید حتما قرنطینه شود و تیم مراقبتی متشکل از پرستار، مددکار و در رأس آن پزشک به بیمار خدمات می‌دهند در این طرح حمایت‌های درمانی و تغذیه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بیماران کرونایی بسته به شدت علامت، ارجاع به مراکز درمانی، بیمارستانی و یا بستری هدایت می‌شوند، ۴۰ روز از اجرای طرح «شهید سلیمانی» می‌گذرد و هر خانه تبدیل به یک پایگاه سلامت شده است، این طرح دستاوردهای خوبی به همراه داشت.

کاهش ۴۵ درصدی آمار مرگ ناشی از کرونا با اجرای طرح «شهید سلیمانی»

«طرح شهید سلیمانی» آمار مرگ ناشی از کرونا را ۴۵ درصد کاهش داد

مسئول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی «شهید سلیمانی» سپاه افزود: در اجرای این طرح مجموعه بسیج و سپاه یار کمکی وزارت بهداشت است و اصل ماموریت به عهده وزارت بهداشت قرار دارد، همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ بسیج همیشه در میدان است و برای کمک به مردم از هیچ تلاشی مضایقه ندارد.

چشمی بیان کرد: طبق آمار وزارت بهداشت، با اجرای طرح «شهید سلیمانی» حدود ۴۵ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا و ۷۰ درصد موارد بستری کاهش پیدا کرده است، موفقیت اجرای این طرح به خاطر روح بلند شهید سلیمانی است که برکات آن در صحنه عمل نیز دیده شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح «شهید سلیمانی» تاکنون حدود ۶۳ میلیون نفر پایش شدند، گفت: ۷۵ درصد طرح انجام شده و برای ۶۳ میلیون ایرانی پرونده تشکیل شده است، بازه زمانی «طرح شهید سلیمانی» چهار ماهه است و با اینکه در ماه اول اجرای طرح هستیم نتایج آن واقعا شگرف است.

کاهش ۴۵ درصدی آمار مرگ ناشی از کرونا با اجرای طرح «شهید سلیمانی»

استان‎ها طرح شهید سلیمانی را بومی‌سازی کردند/ گلستان پیشرو در طرح شهید سلیمانی

مسئول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی «شهید سلیمانی» سپاه، با تاکید بر اینکه بسیج یک شبکه وسیع انسانی دارد، گفت: در موج اول کرونا، حدود ۵۵۰ هزار بسیجی در غربالگری شرکت کردند که از برکات شهید سلیمانی است.

چشمی با بیان اینکه اکثر استان‎ها طرح شهید سلیمانی را بومی‌سازی کردند، افزود: متناسب با بافت جمعیتی و سطح زندگی مردم، این طرح در استان‌ها بومی شده است که در اجرای این طرح به دنبال کاهش مرگ و میر هستیم و از تجربیات استان‌های موفق استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم استان گلستان در اجرای طرح «شهید سلیمانی» مشارکت خوبی داشتند، از آن‌ها قدردانی کرد و گفت: از مردم انتظار داریم که حتما از ماسک استفاده کنند، این شاید ابزار ساده به نظر برسد؛ اما نزدیک ۹۰ درصد اثرگذاری دارد، مردم حتما از اجتماعات، دورهمی و مهمانی رفتن پرهیز کنند، ما با این فرمول حتما می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

چشمی با اشاره به اینکه استان گلستان با وجود تأخیر در اجرای طرح «شهید سلیمانی» که مربوط به مسائل فنی بوده نه مدیریتی، تصریح کرد: سرعت و دقت و همکاری بسیج و وزارت بهداشت نوید روزهای خوبی برای کشور می‌دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار