آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید جبهه مقاومت مطرح کرد؛

شهید سلیمانی پیشتاز عرصه صدور انقلاب بود/ پایبندی سیدالشهدای مقاومت به آرمان‌های دفاع مقدس

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شهید سلیمانی یکی از چهره‌هایی بود که در تمام عالم نسبت به حوزه فعالیت او شناخت داشتند و حاج قاسم ما را به‌عنوان چهره بین‌المللی مقاومت و پیشتاز عرصه صدور انقلاب می‌شناختند.
کد خبر: ۴۳۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ - 31December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت فرماندهان جبهه مقاومت که در مجتمع آیه‌ها برگزارشد، اظهار داشت: شهید سلیمانی تنها شهید تاریخ انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب بلافاصله پس از شهادت او، فرهنگ و سیره شهید را در قالب یک «مکتب» مطرح می‌کنند.

وی افزود: شهید سلیمانی یکی از چهره‌هایی بود که تمام عالم نسبت به حوزه فعالیت او شناخت داشتند و حاج قاسم ما را به‌عنوان چهره بین‌المللی مقاومت و پیشتاز عرصه صدور انقلاب می‌شناختند. اساساً صدور انقلاب آرمان بلندی بود که از همان ابتدا، امام خمینی (ره) بر آن تأکید داشتند اما تنها عده محدودی توانستند برمدار صدور انقلاب گام بردارند؛ شهید چمران، امام موسی صدر و بسیاری از شهدای دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌های خود به این مهم اشاره داشته‌اند و با تعبیر «فتح قدس» از مفهوم بلند صدور انقلاب یادکرده‌اند.

روح انقلاب اسلامی فرهنگی و ایدئولوژیک بود

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی تنها به ساقط کردن رژیم شاهنشاهی و گسترش رفاه در حکومت جدید خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نباید این‌طور تصور کرد که مردم در بهمن‌ ۱۳۵۷ فقط به این دلیل انقلاب کردند که از فشار حکومت طاغوت عاصی بودند و ذهنیت آن‌ها محدود به گسترش رفاه اجتماعی بود. روح انقلاب ما فرهنگی و ایدئولوژیک بود و در تمام بیانیه‌های مبارزاتی امام راحل در ایام پیش از پیروزی انقلاب هم به این مهم تأکید می‌شد که ما به دنبال احیای اسلام در عرصه حکومت هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، عده‌ای فقط بر این متمرکز شدند که جبران خرابی‌های جنگ با آباد کردن دنیای مردم میسر است و برای تحقق این هدف، دست به اصلاحاتی زدند که با بسیاری از آرمان‌های این نظام مغایرت داشت و تناقضاتی را به وجود آورد که باعث شد برخی که در دوران دفاع مقدس پیشتاز عرصه‌های جنگ و حماسه بودند، سنگرهای جهاد را رها کرده و لباس خاکی سربازی را از تن درآورده، اتاق‌های مدیریتی لوکس برای خود ساختند و کت‌وشلوارهای خارجی به تن کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب از شهید سلیمانی به‌عنوان فرمانده عملیاتی محور مقاومت یاد می‌کنند، عده‌ای گمان نکنند که حاج قاسم تنها محدود به جبهه‌های نبرد مسلحانه با عناصر تکفیری بود چراکه تأثیرگذاری شهید سلیمانی در عرصه‌های بین‌المللی و دیپلماتیک باعث می‌شد تا دشمنان حتی در عرصه‌های دیپلماتیک هم از این فرمانده دلاور حساب ببرد.

ثبات عقیده؛ مهم‌ترین ویژگی شخصیت شهید سلیمانی

امام‌جمعه مشهد ثبات عقیده را مهم‌ترین شاخصه شهید سلیمانی و ریشه محبوبیت وی در دل مردم دانست و گفت: حاج قاسم جزو معدود افرادی بود که در تمام طول عمر بابرکت خود بر همان عقیده و آرمان دوران دفاع مقدس باقی ماند لذا برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروزه می‌توانیم شهید سلیمانی را به‌عنوان سمبل دفاع مقدس معرفی کنیم و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب، ارزش‌های دفاع مقدس را همسنگ و هم‌طراز با معرفی «مکتب سلیمانی» به جامعه می‌دانند.

وی در ادامه ابراز داشت: همه ما به عینه می‌دیدیم که قاسم سلیمانی جوان در مقام فرماندهی لشکر ثارالله کرمان هیچ تفاوتی با حاج قاسم سلیمانی باتجربه در مقام فرماندهی سپاه قدس نداشت و به همان میزان که بر توان فرماندهی و کارآمدی نظامی او در عرصه‌های استراتژیک افزوده‌شده بود، بر درجات اخلاص و معرفتش هم اضافه گردیده بود به‌گونه‌ای که هیچ‌گاه از یاد دوستان شهیدش غافل نمی‌شد. شهادت پس از ۴۰ سال خدمت در رکاب نایب امام زمان (عج) توفیق عظیمی است که خداوند متعال تنها نصیب و روزی مخلص‌ترین بندگان خود می‌کند؛ همان توفیقی که نصیب حاج قاسم شد و از خداوند متعال می‌خواهیم که عاقبت همه ما را همچون سلیمانی عزیز ختم به خیر بگرداند.

در پایان این مراسم از خانواده سرداران شهید مدافع حرم «حسنعلی شمس‌آبادی» و «غلامرضا سمایی» تجلیل شد.

در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، سردار «سیدحسن مرتضوی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران، امیر «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، سردار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار «مجتبی غفورپور» جانشین قرارگاه شهید برونسی، سردار «ابراهیم قربان‌زاده» جانشین فرمانده انتظامی استان، خانواده شهدا و خانواده کارکنان قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها