پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالگرد شهادت شهید «سلیمانی»؛

نام شهید سلیمانی مانند چراغی روشن در مسیر ملت‌های آزاده جهان است

در پیام سردار «عبدالله ملکی» آمده است: امروز نام شهید سلیمانی مانند چراغی روشن در مسیر ملت‌های آزاده جهان نور و روشنایی بخشیده و هزاران سلیمانی در جای جای ایران و در بین ملت‌های آزاده ظهور کرد.
کد خبر: ۴۳۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ - 01January 2021

نام شهید سلیمانی مانند چراغی روشن در مسیر ملت‌های آزاده جهان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

یک سال از شهادت سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» می‌گذرد و هنوز نتوانستیم خودمان را با درد و داغ مصیبت عظمای از دست دادنش وفق دهیم و بر جای خالی آن بزرگ مرد تاریخ اشک‌ها ریخته و ناله‌ها سر دادیم.

هر چند فراق عزیزی چون سردار دلها که غم و اندوه بی‌پایان بر دل و جان عاشقانش نه تنها در ایران بلکه در جهان نشاند اما در طول این یک سال گذشته آنچه که بیشتر مورد توجه قرار گرفت ایده، تفکر، اندیشه و مکتب این سردار خستگی‌ناپذیر سپاه بود.

مکتبی که با عنوان «مکتب سلیمانی» محور بیانات بزرگان، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، هنری، اجتماعی و... قرار گرفت یاد و نام این سردار عزیز را زنده و زنده‌تر نگه داشت. براستی که این مرد یک مکتب بود و این عنوان برازنده این نام آسمانی. چرا که سردار را از هر طرف و از هر جهت و نگاه بخوانیم به خلوص، ایمان الهی و تقوای درونی‌اش می‌رسیم که او را از دیگران متمایز می‌کند.

حاج قاسم مرد آزمون‌های سخت از ابتدای انقلاب تاکنون بود و حضور او در سه میدان دفاع مقدس، مبارزه با اشرار مسلح و مبارزه در عرصه فرامرزی و منطقه‌ای در عراق و سوریه در زندگی نظامی و رزمی‌اش نمود بیشتر یافت.

فرماندهی، رشادت و حضور شجاعانه و بی‌نظیر او در میدان‌های نبرد با داعش و تکفیری‌های شیطانی موجب شد که پس از دریافت چند نشان فتح، برای اولین بار نشان ذوالفقار را که بالاترین نشان نظامی کشور است از سوی فرماندهی معظم کل قوا دریافت نماید.

او چون آب، زلال بود و چون آینه، صاف و شفاف. حاج قاسم با همین دو ویژگی و ویژگی‌های برجسته‌ای چون ولایتمداری، تعبد و معنویت، نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری و جنگندگی، روحیه شهادت‌طلبی، فرامرزی بودن، روحیه انقلابی، مردمی بودن، صفا و سادگی، کمال‌طلبی و... توانست قلب میلیون‌ها انسان مستضعف و ستمدیده جهان را فتح کند و به عنوان سردار دلها لقب بگیرد.

حاج قاسم 40 سال در جبهه حق علیه باطل مجاهدانه جنگید و با حضور میدانی و مدیریتی قاطعانه در جبهه مقاومت که یکی از دستاوردهای انقلاب به حساب می‌آید برای نجات اسلام و دفاع از حرم آل‌الله (ع) از چنگال شیطان‌صفتان بی‌دین و ایمان تکفیری بدون هیچ ترس و خوفی از دشمن با تکیه به ایمان و اراده الهی بر قلب دشمن مستکبر و داعشیان تاخت و این زائیده نحس استکبار جهانی را به زباله‌دان تاریخ انداخت.

او مرد شهادت بود و با همین روحیه شهادت‌طلبی کاروان کاروان نیروهای انقلابی، زبده، مومن، جنگاور و جنگده‌ در قالب مدافعان حرم به آن سوی مرزها اعزام کرد و با تقدیم خیل عظیمی از شهدا پیروزی خط و محور مقاومت و نابودی داعش را جشن گرفت.

اما دشمن پلید و خونخوار که در مقابل ایدئولوژی مقاومت درمانده شده بود در یک اقدام کور، این مرد میدان مقاومت را به شهادت رساند و 13 دی 98 را برای همه مستضعفان و محرومین جهان تاریک کرد؛ اما امروز نام این شهید چون چراغی روشن در مسیر ملت‌های آزاده جهان نور و روشنایی بخشیده و هزاران سلیمانی در جای جای ایران و در بین ملت‌های آزاده ظهور کرد.

اینجانب اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و اربعین دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» را به محضر صاحب عصر والزمان مهدی موعود (عج) و نائب بر حق‌شان مقام معظم رهبری و همه آزادگان جهان تسلیت عرض نموده و با عنوان اینکه تقارن آن با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دارای پیام است، اعلام می‌دارم شهید سلیمانی زنده است و راه عزت او ادامه دارد و ملت ما انتقام سختی از دشمنان مستکبر خواهد گرفت و نخواهد گذاشت خون حاج قاسم و همرزمان شهیدش پایمال شود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار