نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

حاج قاسم سلیمانی قدرت مقاومت را چندین برابر کرد

حجت الاسلام شاهرخی گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی قدرت مقاومت را چندین برابر کرد، امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی ما به ارمغان آورد.
کد خبر: ۴۳۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ - 01January 2021

حاج قاسم سلیمانی قدرت مقاومت را چندین برابر کرد

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: بهترین توشه برای انسان‌ها، تقوا و عمل به تعالیم الهی است

وی با اشاره به مناسبت‌های دهه بصیرت، حماسه ۹ دی، شهادت حضرت فاطمه (س)، شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان، عنوان کرد: فهم مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) برای ما غیر قابل درک است و برای ما رسیدن به عمق شخصیت و منزلت این بانوی دو عالم دست یافتنی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت فاطمه (س) بیان داشت: ایشان فرمودند که حضرت فاطمه (س) محبوب ترین و عزیزترین مردم در نزد خداوند است.

حجت الاسلام شاهرخی، بیان داشت: امام حسن عسگری (ع) می‌فرمایند که ما حجت خدا بر شما مردم هستیم و حضرت فاطمه (س) حجت خدا بر ما است، در این حدیث دریایی از مطالب نهفته است و نکات عمیقی از آموزه‌ها در این حدیث نهفته است.

وی با تاکید بر اینکه این امر از مسیر عبودیت، بندگی خدا، عمل به تعالیم و آموزه‌های اسلامی به دست آمده است، افزود: این بانوی بزرگوار آنقدر به عبادت می‌ایستاد تا پاهایش ورم می‌کرد و این امر در راستای عبودیت ایشان است، حضرت فاطمه (س) در مقام و منزلت به جایی رسیده که لقب «صدیقه کبری» گرفته و اندیشه و گفتارش با عملش مطابقت داشته است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) اسوه حق طلبی، دفاع از امام زمان خود و ایثار بود، ادامه داد: کسی که فاطمی است، احتکار، گران فروشی، تقلب، کم فروشی و … ندارد

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به یکمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در ۱۳ دی سال گذشته، کام همه آزادگان جهان از این شهادت تلخ شد.

وی با تاکید بر اینکه مجاهدت مستمر و بی وقفه ایشان از وقتی آشکار شد که ایشان و هم رزمانش در تقابل و تعارض با نظام سلطه در سوریه و عراق و مبارزه با داعش قرار گرفتند، گفت: این سرباز سرافراز اسلام شخصیت ممتازی داشت، آنچه که ما شنیده‌ایم در بعد نظامی است اما این شخصیت بزرگ در ابعاد گوناگون ممتاز بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: ایشان از جهت سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی، اجتماعی، خدمات رسانی، عمرانی، محرومیت‎زدایی و… ممتاز بود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه این شهید والامقام محور مقاومت را شکل داد، عنوان کرد: باید قرن‌ها بگذرد که خدمات و فعالیت‌های ایشان در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورها گفته شوند.

وی با تاکید اینکه آنچه که ما شنیده‌ایم اندکی از فعالیت‌های این شهید بزرگوار است، بیان داشت: این شهید عزیز قدرت مقاومت را چندین برابر کرد، امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی ما به ارمغان آورد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی آنچنان عرصه را در عراق بر استکبار جهانی آمریکا تنگ کرد که سید مقاومت لبنان اعلام کردند که آمریکایی‌ها از شهید سلیمانی امان نامه خواستند که از شهرهای عراق خارج شوند، ادامه داد: این گوشه‌ای از گفتنی‌هایی است که می‌شود بیان کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه استکبار جهانی و هم پیمانان ایشان برنامه داشتند که در دو ماه نظام سوریه سقوط پیدا کند، در عراق، افغانستان و… برنامه‌های خود را اجرا کنند و عرصه را برای نظام اسلامی تنگ کنند، گفت: با پایبندی حاج قاسم سلیمانی مقاومت به نتیجه رسید

وی با تاکید بر اینکه همه آزادگان جهان به دنبال گرفتن انتقام سخت از عاملان و آمران ترور این شهید بگیرند، افزود: به طور حتم این امر محقق خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه ۹ دی، گفت: این روز، روز تجلی قدرت خداوند بود، در یک روز بدون برنامه ریزی قبلی میلیون‌ها نفر به خیابان آمدند، از انقلاب و ولایت فقیه دفاع کردند، این امر نشان دهنده همدلی است که اتفاق افتاد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر لزوم آگاهی و بصیرت، تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید که بصیر کسی است که بشنود و اندیشه کند، نگاه کند تا صف دشمن و دوست را از یک دیگر تشخیص دهد، در جریان فتنه صف دوست و دشمن مشخص بود اما وقتی که بصیرت نباشد انسان در گودال و برنامه‌های خباثت آمیز دشمن می‌افتد و در مقابل انقلاب قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر ما از سلمان، ابوذر و مقداد تجلیل می‌کنیم فقط به خاطر عبادت آنها نبوده، بلکه تجلیل ما به خاطر این است که بصیر بودند و امام زمان خود را تنها نگذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: هدایت‌های خداوند و رهنمودهای مقام معظم رهبری ما از این فتنه عبور کردیم اما فتنه‌ها در پیش است و بایستی آگاه و بصیر بود و صف دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص داد..

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی ایران اسلامی و استان لرستان مسیر شهید سلیمانی است، گفت: تکیه بر دانش داخلی و نیروی انسانی داخلی راه برون رفت از مشکلات است که نمونه آن را در ساخت واکسن کرونا می‌توان دید.

وی با تاکید بر اینکه ما ظرفیت‌های لازم را برای پیشرفت در استان داریم، افزود: آب فراوان، زمین حاصلخیز، معادن، دامپروری، کشاورزی، صنایع و… در استان ما وجود دارد و در یک سال اخیر هم توجه دولت به استان بیشتر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در یک سال گذشته مصوبات خوبی با ارتباط با ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، وزارت تعاون، برخی بانک‌های خصوصی برای سرمایه گذاری و… داشته‌ایم، گفت: الان بنیاد مستضعفان در سه نقطه از لرستان مشغول کار است اما در استان، ما هم باید پای کار باشیم.

حجت الاسلام شاهرخی، تصریح کرد: مدیران ما باید جهادی عمل کنند، همت و کار مضاعف، انبوه، با برنامه، با تدبیر و شبانه روزی را از سوی مدیران باید شاهد باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین کار جهادی در لرستان، گفت: این امر منجر به ارتقای فرهنگی، رشد، پیشرفت و توسعه اقتصادی استان می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار