وحدت مسلمانان ثمره خون شهید سلیمانی/ حاج قاسم همیشه زنده است

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان معتقدند شهادت حاج قاسم سلیمانی نه تنها وحدت و همدلی مسلمانان را کم رنگ نکرده بلکه با تقویت و گسترش آن باعث ضعیف‌تر شدن دشمنان دنیای اسلام شده است.
کد خبر: ۴۳۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ - 02January 2021

وحدت مسلمانان ثمره خون شهید سلیمانی/ حاج قاسم همیشه زنده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، صبح روز جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ یک خبر ناگوار ایران اسلامی را غرق در ماتم و عزا کرد، خبری که دلخراش بودنش پا را از مرز‌ها فراتر گذاشت و باعث شد تا دل هر آزاده و عدالت خواهی از شنیدنش به سوگواری بنشیند و آن خبر ترور ناجوانمردانه یک فرمانده غیور و خستگی ناپذیر در دل سیاهی شب بود.

شهید حاج قاسم سلیمانی که عرصه تاخت و تاز را در خاورمیانه بر گاوچرانان غرب وحشی و هم پیمانان خونخوارش تنگ کرده بود و هر روز مانع جدیدی برای ظلم ستیزی و استکبار پروری آن‌ها ایجاد می‌کرد، سرانجام در جمعه سیاه دی ماه در یک عملیات بزدلانه به هم رزمان شهیدش پیوست.

آرامش، امنیت، انسجام، وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف ثمره تلاش‌های این فرمانده عالی قدر و یادگار صدیق امام راحل (ره) و دوران با شکوه دفاع مقدس است که نه تنها در جای جای ایران، بلکه در دنیای مقاومت توانسته با اتحاد بین نیرو‌های مسلمان و تشکیل جبهه مقاومت دنیای اسلام را از شر دشمنان رها و به سربلندی و عزت برساند.

سپهبد سلیمانی نقش والایی در سرکوب توطئه‌ها و برنامه‌های شوم غرب به وِیژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه داشت که به گفته خود آن‌ها اگر سلیمانی نبود قطعاً امروز جایگاهشان بهتر از وضعیت کنونی بود.

پاکسازی عراق و سوریه طی یک دهه اخیر از وجود گروهک‌های تروریستی به ویژه عروسک دست نشانده آمریکا «داعش» و برقراری آرامش در کشور‌های حساس جهان اسلام برگ زرینی از افتخارات این رزمنده خوش نام دوران دفاع مقدس است که با ولایتمداری و اطاعت محض از رهبر خود توانسته بود به این جایگاه رفیع دست پیدا کند.

پوشالی نشان دادن هیمنه و قدرت آمریکا با همه تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته نظامی و جنگی روز دنیا بزرگترین ضربه و ذلتی است که در طول قرن اخیر توسط یک شخص به مدعیان قدرت وارد شد و همه این‌ها ثمره مکتب سرخ عاشورا و سبز انتظار است که با نوای روح الله در دل حاج قاسم همچون ماه شب چهارده روشن و آگاه تابیده است.

امنیت، وحدت و همبستگی بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان نیز نتیجه اقدامات آن یار دیرین امام راحل (ره) و سرباز وفادار رهبر انقلاب است که این اخلاق و منش را مثل یک فرهنگ در دل همه مردم این دیار جا داده است و اینگونه بعد از شهادتش همه از نبودنش ناراحت و غمگین هستند.

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان معتقدند شهادت این فرمانده نه تنها وحدت و همدلی در بین مردم را از بین نبرده بلکه با تقویت و گسترش آن باعث ضعیف‌تر شدن دشمنان دنیای اسلام شده است و نوید بخش روز‌های بهتری برای مسلمان در سال‌های آینده خواهد بود.

شهید سلیمانی موجب عزت و اقتدار اسلام در جهان شد

مولوی محمد علی جهانگیری امام جمعه اهل سنت شهر بزمان در گفت‌وگویی اظهار داشت: جامعه اسلامی هرگز رشادت‌ها وجانفشانی‌های شهید سلیمانی را در راه مبارزه و شکست داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در منطقه و عزت و اقتدار بخشیدن به اسلام ناب محمدی (ص) را از یاد نخواهد برد.

وی افزود: سردار سلیمانی با ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمان مانع بزرگی برای شیطنت‌های آمریکا و رژیم صهیونستی در منطقه بود و این مسئله همچون یک خار در چشم دشمنان آن‌ها را رنج و عذاب می‌داد تا برای شهادتش اقدام کردند.

وی بیان کرد: گام برداشتن در مسیر درست انقلاب اسلامی و گوش به فرمان رهبر انقلاب بودن باعث شد تا ایشان همواره در انجام وظایف خود به خوبی سربلند و خوش نام باشند.

امام جمعه اهل سنت بزمان گفت: فقدان شهید سلیمانی در جامعه ما یک درد و اندوه بزرگ است، اما امروز وظیفه همه ملت ایران و امت اسلامی ادامه دادن راه این شهید بزرگوار است که یکی از راه‌های آن پرهیز از تفرقه افکنی مذهبی و گوش به فرمان رهبر انقلاب بودن است که باعث سربلندی ما می‌شود.

مولوی جهانگیری تاکید کرد: این شهید والامقام برای حفظ و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) به شهادت رسید و به ما ثابت کرد که هرگز نباید از ترس جان و مالمان دست از ارزش‌ها و آرمان‌هایمان برداریم.

حاج قاسم سلیمانی همیشه در بین امت اسلامی زنده و حاضر است

مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در گفت‌وگویی بیان کرد: سپهبد حاج قاسم سلیمانی همیشه در بین امت اسلامی زنده و حاضر است و دشمنان آگاه باشند که هرگز ترور این سربازان وفادار اسلام نمی‌توانند به مقاصد شوم و پلید خود دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی در طول عمر با برکت خود برای عزت و شکوه امت اسلامی در مسیر درست دنیای اسلام گام برداشت و این شیوه زندگی تا آخرین نفس‌هایش همراه او بود.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: مسلمانان برای حفظ و بقای خود باید با ایجاد وحدت و انسجام مثال زدنی بر دشمنان قسم خورده غلبه کنند تا بتوانند از خون و راه شهدای اسلام پاسداری کنند.

مولوی کریم زایی گفت: ترس آمریکا از فرماندهی و مدیریت سردار سلیمانی نشان می‌دهد که این شهید والامقام در راه درست گام برداشته و تاریخ هرگز رشادت‌ها و مجاهدت قهرمان جبهه مقاومت علیه استکبار را فراموش نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام برای از بین بردن اسلام و مردان مؤمن از وحدت یکدستی برخوردار هستند و هیچ وقت نمی‌خواهند دین مبین اسلام گسترش پیدا کند و مسلمانان اتحاد داشته باشند به همین دلیل برای پایمال نشدن خون شهدای مقاومت باید دست از کینه توزی و اختلاف برداریم.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: شهید سلیمانی بذر وحدت و همدلی را بین ما کاشت و برداشت درست از آن زمانی محقق می‌شود که در یک جبهه مشترک علیه استکبار بجنگیم و به ندای رهبر انقلاب با جان و دل لبیک بگوییم.

مولوی عبدالواحد بزرگزاده امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار در گفت‌وگو اظهار داشت: بصیرت و ولایت مداری شهید سلیمانی همیشه امت اسلامی را از نقشه‌های شوم دشمن نجات داده و به انقلاب و اسلام ما امنیت و عزت همیشگی بخشیده است.

وی افزود: امروز به برکت خون شهید سلیمانی و همرزمانش گروهک تروریستی داعش نتوانسته آرامش و امنیت ملت ایران را نابود کند و رشادت و شهامت آاین شهید بزرگوار مانع فاجعه در کشور شد.

مولوی عبدالواحد بزرگزاده، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار نیز در گفت‌وگویی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم وعده داده است که اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند قطعاً بر دشمنان پیروز می‌شوند که شهید سلیمانی با پیروی از دستورات الهی امت اسلامی را برای مقابله با غرب یکدل و هم صدا کرد.

وی تصریح کرد: راه بقای اسلام ناب محمدی (ص) و شکست دشمن تنها در استوار ماندن به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی است که با اراده قوی و آگاهی مسلمانان محقق می‌شود و نیازمند تقویت و رشد آن با گوش به فرمان رهبری بودن و شناخت نسبت به خطرات در شرایط حساس است.

منبع: مهر 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها