کتاب «گل‌های کاغذی» رونمایی شد

کتاب گل‌های کاغذی نوشتهٔ محمدعلی گودینی، با حضور سردار گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، عصر امروز در خبرگزاری فارس رونمایی شد.
کد خبر: ۴۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴ - 16March 2015

کتاب «گل‌های کاغذی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب گلهای کاغذی نوشتهٔ محمدعلی گودینی، با حضور سردار گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، امیرحسین انبارداران مدیر انتشارات مجنون، بهمننیا مدیر انتشارات نارگل، علی اکبری مدیر انتشارات یازهرا، محمدرضا اصلانی، حسین قرائی و حمید داوودآبادی در خبرگزاری فارس برگزار شد.
 
محمدرضا اصلانی به عنوان اولین سخنران این برنامه با بیان اینکه برای اینکه کاری ماندگار و جهانی شود، به مولفههایی نیازمند است، اظهار داشت: یکی از این مؤلفهها استفاده از اِلِمانها و نشانهایی از مملکت و سرزمین نویسنده است. کتابهای گودینی این مشخصه را بههمراه داشته و اِلِمانهای فرهنگی، اعتقادی و سرزمینی ایران در آن به خوبی دیده میشود.
 
وی افزود: این کتاب از نظر ظاهری نیز مناسب بوده و همچنین عنوان آن و تصویر کتاب آدمی را به فکر فرو میبرد. ضمن اینکه از نظر محتوایی این کتاب به عنوان یک رمان، مخاطب عام را در بر میگیرد و گروههای سنی مختلف میتوانند کتاب را بخوانند.
 
اصلانی با اشاره به محتوای کتاب گفت: در محتوای این کتاب عناصر رمان به بهترین نحو استفاده شده و از صفحات اولیهٔ آن ذهن خواننده را درگیر موضوع کرده است. همچنین این رمان به زندگی اتباع بیگانه بهخصوص انگلیسیها در کنار میزبان اشاره دارد.
 
وی تصریح کرد: در این کتاب، ذاتی که انگلیسیها در رابطه با کشور، سرمایه ملی ما، اعتقادات، فرهنگ غنی و روابط مهرجویانهای که در جهان بینظیر است، دارد نیز آورده شده است. علاوه بر این میتوان به نثر کتاب اشاره کرد که بسیار قوی است.
 
اصلانی ادامه داد: نویسنده در این رمان صحنهپردازیها، لوکیشنها و... را تنها مجسم نکرده است؛ بلکه نوع نگارش بهگونهای است که گویی دیدهها و تجربیات خود را روی کاغذ آورده است. به همین دلیل جاذبههای نگارش در این کتاب زیاد است.
 
وی در پایان گفت: یکی از امتیازات این اثر جهتگیری در آن است. در بسیاری از موارد، رمانهایی که ظاهر مذهبی دارند خنثی هستند و مخاطب متوجه جهتگیری نویسنده نمیشود. اما در این کتاب جهتگیری به خوبی دیده میشود.
 
در ادامه این مراسم بهمننیا، ناشر نارگل اظهار کرد: اعتماد برخی افراد جون گلعلی بابایی باعث شد تا جوانان بسیاری از جمله من وارد عرصه فرهنگ شویم. از دیگر افراد، علی اکبری ناشر نشر یازهرا و محمدعلی گودینی هستند. گودینی به عنوان نویسنده پیشکسوت به ناشر جوانی چون نارگل اعتماد کرد.
 
وی با اشاره به عکس روی جلد کتاب گفت: بسیاری از افراد با دیدن عکس جلید کتاب گلهای کاغذی بر من خرده میگرفتند؛ اما باید گفته شود که این عکس مستند بوده و قبل از انقلاب تابلویی با عنوان «ورود ایرانی و سگ ممنوع!» نصب شده بود. من استفاده از این عکس را با عنوان یکی از مستندات مثبت ارزیابی میکنم.
 
در پایان محمدعلی گودینی نویسنده کتاب گلهای کاغذی با بیان اینکه این کتاب سالها پیش نوشته شده بود، اظهار داشت: متن کتاب حدود ۱۰۱۲ سال پیش در دل رمان دیگری نوشته شده بود؛ اما به دلیل عدم همکاری ناشران کتاب منتشر نشد.
 
وی افزود: تصمیم گرفتم این قسمت را از کتاب را دوباره چاپ کنم؛ زیرا این جمله توهین بزرگی به ملت ما محسوب میشود.
 
گودینی صریح کرد: در قبل از انقلاب اعتمادی به جوانها نبود که من سعی کردم در این کتاب بنویسم که جوانان سرزمین ما باید به پیشرفت برسند و بدون نیاز به غربیها در عرصههای مختلف گام بردارند.
 
وی در پایان گفت: امروز نویسندگان با پرداختن به موضوعات تاریخی باید به افزایش اعتماد بهنفس ملی بپردازند و همچنین غرور ملی که پیش از انقلاب از بین رفته بود را دوباره زنده کنند.
 
انتهای پیام/ م.م
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار