اولین یادواره سپهبد شهید «سلیمانی» در سنندج برگزار شد

اولین یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در سالن شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ - 02January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، یادواره شهدای مکتب حاج قاسم سلیمانی با عنوان مرد میدان، با حضور حجت الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان، جمعی از مسئولان شهرستان و تعدادی از خانواده شهدا و دانش آموزان بسیجی در سنندج برگزار شد.

«سید فواد حسینی» مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با اشاره به جنگ جهانی دوم و ایجاد یادمان‌های کشته شدگان در جنگ در کشور‌های مختلف و برگزاری مراسم سالانه برای آنها گفت: شهدای انقلاب اسلامی ایران اسطوره‌های ماندگار ایران هستند و سردار شهید سلیمانی یکی از ماندگار‌ترین اسطوره‌های انقلاب اسلامی است که یاد و خاطره‌اش هیچ وقت از یاد نمی‌رود.

وی افزود: سردار سلیمانی قریب به ۴۰ سال در مکتب امام و رهبری رشد و نمو یافت و در راستای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب تلاش کرد و تمام آزادی‌خواهان جهان به نقش موثر سردار دل‌ها در مبارزه با ظلم و استکبار اذعان دارند لذا ملت ایران چه در ایام حیات و چه بعد از شهادت سردار سلیمانی همچنان برای این شخصیت وارسته و نمونه احترام قائل هستند.

این مسئول با تاکید براینکه با پاسداشت یاد شهدا دشمنان خواهند فهمید که انقلاب همچنان پویا و زنده است، بیان داشت: مردم  ایران همیشه به نظام، انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا وفادار خواهند بود.

حسینی متذکر شد: وظیفه آموزش و پرورش معرفی شخصیت شهید سلیمانی به نسل معاصر و آیندگان است و یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش تبیین راه و روش شهداست.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام «عبدالرضا پور ذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سخنان کوتاهی خصایص شهدا را در سه محور برشمرد و ابراز داشت: تمامی شهدا در طول انقلاب از جمله شهید سلیمانی سه محور اساسی از خود گذشتگی، مسؤلیت‌پذیری و وظیفه شناسی را دنبال کرده‌اند؛ پس وظیفه تمام مسئؤلان ما عملیاتی کردن اهداف شهدا در زندگی است.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان استانی و لشکری از چندین خانواده معزز شهدا تقدیر و تجلیل به عمل آمد و مزار شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلباران شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار