کار هنرمندانه افغانستانی‌ها در وصف سردار سلیمانی+ فیلم

جمعی از هنرمندان افغانستانی در وصف حاج قاسم و ارادت فاطمیون به سردار دل‌ها نماهنگی را تولید و منتشر کردند.
کد خبر: ۴۳۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ - 02January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نماهنگ «فرزندان حاج قاسم» به‌همت گروهی از فعالان فرهنگی افغانستانی در سالگرد شهادت سردار دل‌‎ها حاج قاسم سلیمانی تولید و منتشر شد.

کار هنرمندانه افغانستانی‌ها در وصف سردار سلیمانی+ فیلم

شعر این اثر را شاعر افغانستانی «عاطفه جعفری» در وصف حاج قاسم سلیمانی و ارادت دلاورمردان فاطمیون و ملت افغانستانی به ایشان سروده و امیرحسین حیدری از رزمندگان قدیمی فاطمیون آن را به لهجه افغانستانی اجرا کرده است. کارگردانی و تدوین آن بر عهده استودیو احساس و به‌تهیه کنندگی عمار سیستانی بوده است.

در طول سال‌ها جنگ سوریه و حضور افغانستانی‌های داوطلب برای دفاع از حرم زینب (س) آثار متعددی در قالب مستند و نماهنگ و پوستر خلق شده که به این حضور مقتدرانه اشاره داشته است. بخشی از این آثار توسط خود افغانستانی‌ها تولید و به جامعه عرضه شده است. آثار ارزشمندی که توانسته تصویری نو و اثرگذار از جامعه مهاجر افغانستانی را در بحث فرهنگی و هنری را به مردم نشان دهد.

حال در سالگرد شهادت سردار سلیمانی جمعی از هنرمندان افغانستانی خوش فکر و اندیشه اقدام به تولید اثری ویژه کرده‌اند که نیازمند حمایت مسوولان و دستگاه‌های فرهنگی هستند تا تولید اینگونه آثار متوقف نشود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار