نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

با عمل به وصیت سردار دل‌ها، قدردان مکتب سلیمانی باشیم/بحران سوریه با تدبیر حاج قاسم تبدیل به فرصت شد

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: با عمل به وصیت سردار دل‌ها، قدردان فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی باشیم و به قول این شهید والامقام رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را تنها نگذاریم.
کد خبر: ۴۳۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 02January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» با بیان اینکه حاج قاسم توانست همه نیروهاى لازم را براى تحقق اهدافش هماهنگ کند، اظهار داشت: حاج قاسم به عنوان یک دیپلمات ورزیده، یک ژنرال کار کشته و اکنون یک شهید عروج کرده جایگاه بسیار والایی دارد.

امام جمعه تبریز سردار سلیمانى را انسانی کم نظیرى در غرب آسیا توصیف کرد و افزود: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانى در مورد شهید سلیمانى مى گوید؛ در جنگ 33 روزه با ما تماس گرفت و گفت من مى‌خواهم بیایم، ما گفتیم اصلاً چنین چیزى امکان ندارد، همه پل‌ها را زده‌اند، راه‌ها را بسته اند، هواپیماهاى جنگى اسرائیل هر هدفى را میزنند، شرایط کاملاً جنگى است، اما حاج قاسم با اصرار و پافشارى خودش را رساند و تمام مدت هم کنار ما ماند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به خاطره‌ای دیگر از دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: سید حسن نصرالله در جایی دیگر می گوید در برهه‌ای که صهیونیست‌ها، لبنان را مورد حمله قرار داده بودند، حاج قاسم آن روزها بحق برادرى‌اش را ثابت کرد مثل جنگ 33 روز همراهمان بود و مى‌گفت: «سید! من یا با شما زنده مى‌مانم یا با شما مى‌میرم».

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر حاج قاسم به روسیه در جریان جنگ با داعش گفت: حاج قاسم سلیمانى از فرصت حمله داعش براى سفر به روسیه استفاده کرد، پوتین هم ایشان را مى‌شناخت و به عنوان یک تئوریسین قبول داشت، روسیه هم در برهه‌اى از زمان که در تحریم بود و جریان اوکراین اتفاق افتاده بود، حالت انزوایى به آنها دست داده بود. حاج قاسم این روحیه استکبارستیزى را به آنها هم منتقل کرد.

امام جمعه تبریز جلسه بین حاج قاسم و پوتین را مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه بین حاج قاسم و پوتین چه گذشت را نمى‌دانیم، اما پوتین در کمتر از 48 ساعت ناوش را به سمت سوریه حرکت داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با یادآوری محاصره کامل دمشق و قرارگیری این شهر در آستانه سقوط گفت: زمانى که دمشق در آستانه سقوط بود، به اتباع ایرانی هشدار داده شد تا سوریه را ترک کنند چرا که ممکن بود سوریه در خلال چند ساعت سقوط کند. حاج قاسم در این شرایط درخواست کرد که در کاخ ریاست جمهورى با بشار اسد دیدار کند. به او گفتند که در چنین شرایطى امکانش نیست، اما او اصرار می‌کند و مى‌رود با آقاى رئیس جمهور بشار اسد دیدار مى‌کند که بحران سوریه با تدبیر حاج قاسم به فرصت تبدیل شد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانى در این دیدار بعد از بررسى آخرین وضعیت از آقاى اسد سؤال کرد، مى خواهید بمانید یا خیر، اگر میخواهید بمانید ما با شما هستیم و مقاومت خواهیم کرد و اگر نمى خواهید بمانید، با ما بیایید و از سوریه خارج شوید. آقای بشار اسد با روحیه مبارزه طلبى خود پاسخ میدهد که مى خواهد بماند و مى خواهد که خانواده اش هم با او باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: سردار به او مى گوید که پس در این شرایط خانواده ات را خارج مى کنیم، اما او قبول نمیکند و می گوید خانواده ام با من مى ماند. بعد از این شهید سلیمانى تصمیم مقاومت مقابل تروریستها را مى گیرد. در حالى که رسانه ها در آن زمان از سقوط کامل دمشق سخن مى گفتند. او با چنین روحیه اى براى دیگر رزمندگان محور مقاومت، الگو شد و سوریه را نجات داد

آل‌هاشم در پایان با تاکید بر اینکه باید به وصیت نامه شهید سیلمانی عمل کنیم، گفت: با عمل به وصیت سردار دل‌ها، قدردان فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی باشیم و به قول این شهید والامقام رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را تنها نگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها