مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

شهید «سلیمانی» یک خادم به تمام معنا برای نظام بود

سردار «عبدالله ملکی» گفت: شهید سلیمانی یک خادم به تمام معنا برای انقلاب، نظام و شهدا بود.
کد خبر: ۴۳۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ - 02January 2021

شهید «سلیمانی» یک خادم به تمام معنا برای نظام بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» که در شرکت گاز استان برگزار شد با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی راه و هدف ائمه و انبیاء است، اظهار داشت: این مکتب نشأت گرفته از تفکر قرآن و فرهنگ عاشورا و اندیشه‌های امام و رهبری است.

وی با بیان اینکه این مکتب، دین و فرهنگ عاشورایی را تقویت می‌کند، افزود: معنویت یکی از ابعاد مکتب سلیمانی است که در وصیت‌نامه این شهید به آن تأکید شده است و در زندگی‌اش نیز به زیبایی نمود دارد.

سردار ملکی با عنوان اینکه شهید سلیمانی یک خادم به تمام معنا برای انقلاب، نظام و شهدا بود، گفت: این شهید منزل شخصی خود را برای جمع‌آوری آثار شهدا و رزمندگان کرمان و دیگر استان‌ها در اختیار موسسه ثارالله قرار داد.

این مسئول با بیان اینکه زندگی شهید سلیمانی خدایی و اهل بیتی بود، ادامه داد: بیت الزهرای کرمان مکانی بود که با هزینه این شهید برای برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه راه‌اندازی شده بود و ایشان ارادت و عشقش را به فاطمه زهرا (س) اینگونه ابراز ‌کرد.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی صاحبِ دلی بود که با خدا هم‌محور بود و عشق به فاطمه زهرا (س) در آن موج می‌زد و ذوب در اهل بیت و تفکر عاشورای حسینی بود.

سردار ملکی عقلانیت را یکی از ابعاد مکتب سلیمانی عنوان کرد و افزود: همانند شهید سلیمانی که فرمانده مقاومت جهان شده است، کسی را سراغ نداریم و او با کمک خدا داعش و بنیانگذاران داعش را به سیاهچال تاریخ انداخت.

این مسئول با بیان اینکه داعش با پشتوانه افکار سازمان‌های جاسوسی انگلیسی و موساد به جنگ ما آمده بودند، گفت: همه اینها که سرسختانه می‌جنگیدند با شهادت شهید سلیمانی به جایی نرسیدند و هیچ نتیجه‌ای نگرفتند و نابود شدند.

وی با بیان اینکه ما با مدیریت درست، صحیح و عقلانی شهید سلیمانی در سوریه نتیجه گرفتیم، افزود: داعش تا مرزهای ایران رسیده بود و بخش‌ اعظم عراق را هم گرفته بود اما با فرماندهی و مدیریت مقتدرانه‌ حاج قاسم در جبهه مقاومت به درک واصل شدند.

سردار ملکی با بیان اینکه عدالت و ولایتمداری از ابعاد دیگر مکتب سلیمانی است، گفت: شهید سلیمانی فرمانده‌ای ویژه بود و ظاهر و باطنش یکی بود؛ خالص و بی‌ریا بود و عاشقانه و خالصانه ولایت فقیه را دوست می‌داشت و اطاعت می‌کرد.

وی با اینکه این مرد میدان ویژگی‌های خوبی در درون خود داشت، به نمونه‌هایی از آن اشاره کرد و گفت: دیدار چندین باره با مادر شهید «علی اکبر میرزایی» از شهدای بهشهر و همرزم وی در دفاع مقدس یکی از مواردی است که نشانه بزرگ منشی‌ این سردار عزیز است.

سردار ملکی به رشادت‌ها و دلاوری‌های این شهید در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پس از آن دوران نیز مبارزه با اشرار و ضدانقلاب سیستان و بلوچستان با فرماندهی این شهید انجام می‌شد که امنیت این منطقه محصول مجاهدت خالصانه‌اش بود و جبهه مقاومت نیز مأموریت نهایی‌اش قبل از شهادت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار