رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

آینده کشور به انسان‌هایی در تراز حاج قاسم نیاز دارد

سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» گفت: مکتب حاج قاسم باید امروز به جوانانمان انتقال یابد چرا که ما در آینده به انسان‌هایی در تراز حاج قاسم نیاز داریم تا این کشور از شر بیگانگان و دشمنان در امان بماند.
کد خبر: ۴۳۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ - 02January 2021

آینده کشور به انسان‌هایی در تراز حاج قاسم نیاز دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز شنبه (13 دی) در همایش مجازی‌ «یاد سردار دلها» که در سالن اجتماعات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی‌ استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: شهید سلیمانی همواره از فرصت‌ها به‌ نحو احسن استفاده می‌کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش‌آفرینی سردار شهید سلیمانی در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس‌، تصریح کرد: همسر بزرگوار ایشان پس از شهادت حاج قاسم در بیانیه‌ای گفتند که ایشان آنقدر در کوه‌ها و بیابان‌ها قدم برداشت تا سرانجام شهادت را در آغوش گرفت.

وی مسئولیت پاک‌سازی مرز سیستان از وجود اشرار و ارائه خدمت به مردم مظلوم منطقه را از جمله اقدامات درخشان سردار سلیمانی در طول عمر پربرکتش برشمرد و افزود: ایشان با حضور در نیروی قدس سپاه همچنان موثر واقع شد و در کشورهای مختلف برای منافع انقلاب و اسلام حضور پیدا کرد.

بایرامی، عملکرد انقلابی و مجاهدانه سردار شهید سلیمانی، تدبیر فرماندهی، نوع رفتار اجتماعی با مردم و اخلاص بی نظیر ایشان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ایشان یک شخصیت کاملاً متواضع بود طوری‌که انسان از ملاقات‌ و دیدار با او لذت می‌برد؛ ایشان فرماندهی با اخلاص بود که جلوتر از همه وسط میدان حضور پیدا می‌کرد.

وی ضمن یادآوری‌ خاطره حضور حاج قاسم در کنگره هشت هزار شهید گیلان و همچنین حضور در مراسم اربعین‌ شهادت شهید مدافع حرم گیلانی «مرتضی حسین‌پور» تصریح کرد: شهید سلیمانی در حوزه دیپلماسی و ملاقات با سران کشورها و رهبران دنیا نیز دارای ویژگی خاص و رفتار مناسب بود و در قامت یک سرباز ولایت، فرمانده بی‌نظیر و رزمنده با اخلاص حاضر می‌شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به عملکرد‌ انقلابی و مجاهدانه سردار دلها، متذکر شد: پس از شهادت ایشان، موج‌های مردمی از کشورهای مختلف دنیا تا جنوب شرق آسیا، استرالیا و کشورهای مختلف به صحنه آمدند و دنیا برای او قضاوت کرد و قاسم سلیمانی را شناخت.

وی به نقش‌آفرینی سردار سلیمانی در حوزه‌های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: ترامپ قمارباز می‌گفت 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده اما بر باد رفته است؛ این حاج قاسم بود که با سپاه با اخلاص و بی‌نظیرش توانست نقشه دشمن‌ را نقش برآب کند.

بایرامی با بیان اینکه حاج قاسم خطوط و مرز امنیتی کشورمان را گسترش و به دریای مدیترانه رساند، تاکید کرد: مکتب حاج قاسم باید امروز به جوانانمان انتقال یابد چرا که ما در آینده به انسان‌هایی در تراز حاج قاسم نیاز داریم تا این کشور از شر بیگانگان و دشمنان در امان بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار