مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

سردار سلیمانی تداوم‌بخش حرکت عاشورایی سیدالشهدا (ع) بود

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: اسلام گاهی اوقات برای حفظ و بقای خود فدایی می‌خواهد و چه‌بسا این فدایی، سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد؛ بر همین اساس خون حاج قاسم سلیمانی که رهرو حضرت سیدالشهدا (ع) بود با دم قدسی ثارالله ممزوج شد.
کد خبر: ۴۳۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ - 02January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت در جمع مردم شهرستان فریمان، بصیرت را جوهره گران‌بهای مؤمن خواند و اظهار داشت: از روزی که وحی ابلاغ شد، دین خدا به‌وسیله بصیرت مردان حق قدرت نشر و اشاعه داشته است زیرا از مفاهمه بصیرت و صبر، مؤمن دلاوری می‌یابد و می‌تواند در برابر شدائد ایستادگی کند.

وی افزود: بصیرت مثل خون در رگ‌های ایمان است که آن را از یک مکتب ایدئولوگ تبدیل به یک اعتقاد قلبی پویا می‌کند. کدخداها و مستکبرانی که به دنبال استعمار و استثمار و تحمیل اراده شیطان بر بشریت هستند، با بصیرت مؤمنان مخالفت بنیادی دارند چراکه این بصیرت برای ملت‌ها خودباوری ایجاد می‌کند و زمینه بروز مقاومت‌ها را فراهم می‌سازد و این مقابله قدمتی به بلندای تاریخ دارد. بنا به فرموده امام خمینی (ره)، تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به سخنی از شهید بهشتی خاطرنشان کرد: راه عزت و سربلندی از صبر و استقامت بر آرمان‌ها می‌گذرد و جوهر یک قوم به مقاومت او در برابر شدائد و مشکلات سنجیده می‌شود. هیچ‌کس بدون هزینه کردن برنده نمی‌شود و هیچ امتی در طول تاریخ، بدون خسارت توفیق فتوحات عظیم نداشته‌اند و چه زیبا شهید بهشتی فرمود که بهشت را به بها می‌دهند و نه به بهانه.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند تا هویت شهید سلیمانی را مصادره کنند، تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب قبلاً فرموده بودند عده‌ای تلاش دارند تا جای شهید و جلاد را باهم عوض کنند، امروزه شاهد هستیم که برخی در تلاش برای مصادره هویت شهید سلیمانی می‌خواهند القا کنند که تبلیغ از شهید سلیمانی تبلیغ از خشونت است و اگر از سردار شهیدمان صحبت کنیم، نظر رئیس‌جمهور آینده کدخدای جهان درباره ما دگرگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که شهید سلیمانی را در فرودگاه بغداد ترور کردند، همان دیپلمات‌های اتوکشیده مذاکرات هستند؛ همان‌هایی که شاید انگشتشان یک‌بار هم ماشه اسلحه را لمس نکرده باشد اما از هزاران کیلومتر دورتر با پهپاد و در اوج ناجوانمردی سلیمانی ما را ترور کردند چون توان تقابل و رویارویی مستقیم با او را نداشتند.

این مسئول در تبیین ابعاد ایدئولوژیک مکتب سلیمانی گفت: با چه زبانی می‌توان شهید سلیمانی را وصف کرد وقتی ولی امر مسلمین از او به‌عنوان سلیمانی عزیز یاد می‌کند. این شهید بزرگوار گرچه امروز دور از دسترس ماست اما باید این تفکر نهادینه شود که حاج قاسم عمری در بین همه ما زندگی کرد و در همین جامعه روزگار گذراند و این‌طور القا نشود که شهید سلیمانی با زهد و تهجد و ترک دنیا به این مقام رسید یا مثلاً امامزاده بود. حقیقت این است که شهید سلیمانی از آسمان به زمین نیامده بود بلکه از زمین به آسمان عروج کرد.

وی تأکید کرد: اسلام گاهی اوقات برای حفظ و بقایش فدایی می‌خواهد و چه‌بسا این فدایی، سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد. با این تفاسیر، حاج قاسم سلیمانی رهرویی از حضرت سیدالشهدا (ع) و خون او ممزوج با دم قدسی ثارالله بود.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: گرچه مکتب شهید سلیمانی شاخصه‌ها و طرازهایی دارد که پرداختن به آن نیازمند تبیین و پژوهش‌های مفصل است اما می‌توان به‌طور گذرا هفت شاخصه برای مکتب شهید سلیمانی ذکر کرد. اول اینکه حاج قاسم اهل معنویت، اخلاص و تضرع بود و از ادعا و ریا دوری می‌کرد؛ همان‌طور که امام (ره) فرموده بود که مسئولان در نظام اسلامی، نوکر مردم هستند، او هم همیشه از آقایی کردن پرهیز داشت. شاخصه دوم ولایتمداری شهید سلیمانی است و اینکه بصیرت و روشن‌بینی انقلابی ممتازی داشت. سلیمانی اثبات کرد که عقل و منطق ارزش دارد، زمانی که در خدمت آرمان‌ها باشد ولذا تمام هوش سیاسی خود را در این راه به کار گرفت و گرچه خود توان اجتهاد داشت اما همین توانمندی خود را هم در خدمت ولایت به کار گرفت.

وی افزود: شهید سلیمانی خوش‌فکر و اهل درایت و منطق بود یعنی اگر اقدام متهورانه و جسورانه‌ای داشت، قبل از آن‌همه جوانب را می‌سنجید. هم‌چنین سخت‌کوش بود به‌گونه‌ای که گاهی اوقات معاونین و نیروهایش همه تلاش خود را به کار می‌بردند تا به‌پای او برسند. حاج قاسم خدمت‌گزاری بی‌منت را در وجود خود نهادینه کرده بود طوری که در تمام عمرش عطش خدمت به خلق خدا را داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی سرعت عمل و اقدام به‌موقع و به‌جا را از خصایص ممتاز سردار شهید سلیمانی دانست و بیان داشت: سرعت عمل و اقدام به‌موقع و به‌جا ازجمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود به‌گونه‌ای که باکیاست او نیروهای سپاه قدس هیچ‌گاه دچار انفعال یا سرخوردگی نشدند. حاج قاسم کم‌هزینه و پرفایده بود یعنی درعین حفظ ساده زیستی، اقداماتی داشت که بیشتری بازدهی را برای نظام ایجاد می‌کرد.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: شهید سلیمانی مصداق عینی و عملی اشداء علی الکفار بود و در طول ۴۰ سال مجاهدت حاج قاسم هیچ‌گاه نشانی از امیدواری و ساده گرفتن به دشمن خدا و ولایت مشاهده نشد. از خداوند متعال می‌خواهیم که به برکت خون پاک شهدای مقاومت، اقدام ما را هم در همان صراط مستقیمی که حاج قاسم در آن پیشرو و پیشتاز بود، محکم و استوار بگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار