امام جمعه گناوه:

شهید سردار سلیمانی معمار ارتش بین المللی اسلامی بود

حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» گفت: شهید سردار سلیمانی معمار ارتش بین المللی اسلامی بود که اگر این ارتش نبود امروز اروپا و بسیاری از کشورها همه مورد هجمه داعش بودند.
کد خبر: ۴۳۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ - 02January 2021

شهید سردار سلیمانی معمار ارتش بین المللی اسلامی بودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه امروز در آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب درباره شهادت سردار رشید اسلام و مالک اشتر خود تعبیر عمیق «شهادت بزرگ» را بیان فرمودند به این دلیل که شهادت شهید سردار سلیمانی نقش بسیار ارزشمندی را ایفا خواهد کرد و خون شهید جریان ساز و در تمام نسل‌ها ساری و جاری خواهد بود.

وی گفت: شهادت این شهید والامقام تأثیر بسیار بزرگ و عمیق بر مردم به خصوص بر نسل جوان کشورمان و همه مردم جهان گذاشت.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه شهادت شهید سردار سلیمانی توانست آرمان‌های انقلاب را تثبیت کند افزود: بزرگترین تشییع جنازه تاریخ بعد از تشییع امام (ره) در تشییع این شهید والامقام رقم خورد و در حالی که تشییع امام راحل در یک شهر بود ولی تشییع سردار دل‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف در کشورهای ایران و عراق صورت گرفت و جمعیتی بالغ بر ۲۵ میلیون نفر از شیفتگان و دلدادگان آن شهید در این تشییع حضور یافتند.

وی با اشاره به رمز و راز محبوبیت این شهید بزرگوار در میان مردم خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم اگر کسی ایمان و عمل صالح انجام دهد خداوند محبت او را در قلوب مردم قرار می‌دهد و لذا اخلاص شهید سلیمانی رمز و راز محبوبیت این شهید بزرگوار بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: شهید سلیمانی و هم رزمانش بهترین اعمال و عبادت خود را تقدیم ذات اقدس الهی کردند و در مقابل خداوند بهترین مصلحت را که همان شهادت در راه خدا است به آنها عطا فرمود.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های برجسته سردار رشید اسلام ایمان و توکل بر خدا، اخلاص و محبت به اهل بیت (ع) بود که در برابر همه دشمنان و مستکبران جهان ایستاد و همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را با توکل بر خدا خنثی و در هم شکست.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: سردار دل‌ها مجاهد در راه خدا بود که هم جهاد اکبر و مبارزه با نفس و هم جهاد اصغر و مبارزه با دشمنان و هم جهاد فرهنگی و اجتماعی داشتند و به دنبال پست و مقام و منصب دنیا نبود.

حجت الاسلام رکنی حسینی تاکید کرد: مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نشأت گرفته از مکتب امامین انقلاب اسلامی است و ایشان پرورش یافته مکتب امام راحل (ره) و ذوب در رهبری و پرورش یافته مکتب ایشان است و مکتب این شهید والامقام باید در جامعه تبلیغ، تبیین و نهادینه شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: ولایتمداری و انقلابی گری از ویژگی شهید سلیمانی و خط قرمز ایشان بود و به هیچ حزب و گروه و جناحی وابسته نبود و آنچه برایش مهم و خط قرمز محسوب می‌شد ولایت فقیه بود و همه را به پیروی و اطاعت و حمایت از ولایت فقیه سفارش کرد.

وی با بیان بخش‌هایی از فرمایشات امام علی (ع) در وصف مالک اشتر تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی نیز مالک اشتر رهبر انقلاب و انقلاب بود و در برابر تمام جهان استکبار ایستاد.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز جهان مرهون و مدیون زحمات و تلاش‌های شهید سردار سلیمانی و هم رزمانش و ارتش بین المللی اسلام به مدیریت ایشان است اضافه کرد: با راه انداختن جنگ نیابتی توسط دشمنان در کشورهای عراق و سوریه که به گفته خود آنها ۷ تریلیون دلار هزینه کردند اما سردار دل‌ها سه ماه قبل از متلاشی شدن داعش پایان عمر دولت داعشی ساخته و پرداخته آمریکا و همدستانش را اعلام کرد.

وی گفت: شهید سردار سلیمانی معمار ارتش بین المللی اسلامی بود که اگر این ارتش نبود امروز اروپا و بسیاری از کشورها همه مورد هجمه داعش بودند و نه تنها غرب آسیا بلکه بسیاری از کشورها و اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های این سردار دل‌ها و هم رزمانش هستند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: ابعاد مختلف زندگی و وصیت نامه شهید سردار سلیمانی باید به نسل جوان منتقل و در کتب درسی مکتوب شود شاید آیندگان بدانند که شهید سلیمانی چه شخصیت والایی بود.

وی گفت: امروز باید قدردان زحمات و تلاش‌های مجاهدانه همه رزمندگان و ارتش بین المللی اسلام باشیم زیرا اگر آن روز سردار شهید سلیمانی در عراق و سوریه نمی‌جنگید به تعبیر سخن رهبری باید در مرزهای کشورمان در کرمانشاه با داعش می‌جنگیدیم و سردار سلیمانی هیچ گاه تسلیم دشمن نشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: اگر چه امروز شهید سلیمانی در میان ما نیست اما راه، منش، اخلاق، رفتار دیانت، تواضع و محب اهل بیت ویژگی‌های مکتب ایشان است که باید درس بگیریم و هیچگاه از ولایت جدا نشویم.

وی گفت: امروز دشمن عمود خیمه نظام اسلامی را با خبرهای کذب خود با امپراتوری رسانه‌ای و افراد پیاده نظام داخلی خود مورد هجمه قرار داده است و بر علیه ولایت تبلیغ می‌کند و همه باید پشتیبان ولایت باشیم.

امام جمعه گناوه از همه دست اندر کاران آئین بزرگداشت سالگرد سردار سلیمانی و هم رزمانش و ستاد بزرگداشت سردار دل‌ها و دهه بصیرت در شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها