ماجرای انگشتر اهدایی سردار سلیمانی به فرمانده لشکر ۱۷ سپاه قم+ تصاویر

اهداء انگشتری توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) پس از آزاد سازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا از جمله افتخارات این لشکر است.
کد خبر: ۴۳۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ - 02January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «اسدالله گنجعلی» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) همزمان با نخستین سالگرد شهادت سرداران شهید مقاومت در جمع نمازگزاران مسجد فاطمه الزهرا (س) بلوار شهید کریمی قم حضور یافت و به بیان خاطرات و ویژگی‌هایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهنمود‌های امامین انقلاب، تقدیم خون مطهر شهیدان و حضور مردم همیشه در صحنه، حفظ شد، تصریح کرد: جامعه‌ای که شهید داده، نه خوف و ترس به خود راه می‌دهد و از حزن و اندوه دارد.

فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) ادامه داد: ما به یاد و خاطره شهدا و سبک زندگی آنان نیاز داریم و باید آن را الگوی خویش قرار دهیم و آرمان‌های شهدا را بازگو نماییم.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم شعبه‌ای از مکتب امام است و مکتب امام همان مکتب اسلام ناب محمدی است؛ مکتبی که هیچ زمانی کهنه نمی‌شود، همیشه تازه است و رو به پیشرفت می‌رود.

گنجعلی با اشاره به درس‌های مکتب حاج قاسم افزود: اسلام و انقلاب به صبر و مقاومت نیاز دارد، شرط شهید شدن، شهید بودن است همانگونه که شرط عالم شدن، علم آموزی است.

وی ادامه داد: هجرت از دنیا و زخارف آن، جهادی بودن، انقلابی بودن و داشتن معرفت به آرمان‌ها و اصول انقلاب، از جمله دیگر درس‌های مکتب حاج قاسم است، این سردار شهید همواره جلوتر از نیرو‌ها بود و اعتقاد داشت «من کان لله، کان الله له».

فرمانده لشکر ۱۷ سپاه قم اعتقاد کامل به ولایت، اصل بصیرت و تشخیص حق از باطل را دیگر شاخصه مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: در این مکتب شیعه و سنی و یمن و عراق و لبنان و ایران و افغانستان و پاکستان و ... هیچ فرقی نمی‌کند و همه زیر خیمه حاج قاسم جمع می‌شدند.

وی ادامه داد: حاج قاسم اهل مکارم اخلاق بود و اهل تظاهر نبود، تکلیف گرا و اهل استقامت بود، در سیل، زلزله و همه جا حضور داشت.

گنجعلی تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی رمز برانگیختگی و بسیج جهان اسلام و الگوی مبارزه را برای ملت‌ها ترسیم کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر رزمندگان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در سوریه و در جریان آزادسازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا در بهمن سال ۱۳۹۴ خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از این عملیات غرورآفرین سردار سلیمانی در جمع رزمندگان لشکر حضور یافت و با اهداء انگشتر از حماسه آفرینی‌های لشکر ۱۷ تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار