چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «میرکریم جمالی گلنشینی»

شهید «میرکریم جمالی گلنشینی» فرزند «میررمضان» ششم فروردین ۱۳۳۱ در ساری به دنیا آمد و در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۵۹ در ایلام به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ - 03January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «میرکریم جمالی گلنشینی» زندگی‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

در سال ۱۳۳۳، در روستای «گُل‌نشین» و در کاشانه «میررمضان و ربابه» متولد شد. تحصیل دوران ابتدائی‌اش را، به منزل یکی از بستگان خود در روستای «دازمیرکنده» رفت. پس از آن، به «ساری» آمد و مقطع متوسطه را در دبیرستان «شریف» سابق طی کرد.

نگاهی به زندگی شهید «میرکریم جمالی گلنشینی»

«میرکریم» روز‌ها جهت تأمین مخارج تحصیل، کار می‌کرد و در شیفت شبانه، در کلاس درس حاضر می‌شد. در سال ۱۳۵۶ تصمیم به ازدواج گرفت و با دخترعموی خود «سیده مریم جمالی گلنشینی» ازدواج کرد.

سربازی میرکریم، مصادف شد با فرمان امام خمینی، مبنی بر تخلیه پادگان‌ها. او نیز جهت سرنگونی رژیم، به خیل عظیم ملت پیوست. در سال ۱۳۵۸، جامه پاسداری را به تن کرد.

نگاهی به زندگی شهید «میرکریم جمالی گلنشینی»

در درگیری‌های بندرترکمن با منافقان نیز حضور داشت. همچنین در گنبد به عنوان فرمانده رسته، در جنگل آمل به عنوان فرمانده تیم، در سنندج به عنوان فرمانده رسته، و در ایلام به عنوان جانشین گروهان، نقش موثری داشت.

نگاهی به زندگی شهید «میرکریم جمالی گلنشینی»

میر کریم، سرانجام در ۱۹/۱۰/۱۳۵۹ در اثر انفجار در «کنجانچم» ایلام به درجه عظیم شهادت رسید. پیکر پاکش هنوز به آغوش خانواده برنگشت و تنها تکه لباسی از این شهید گرانقدر تشییع شده، و در «امام‌زاده ابراهیم‌کاظم» روستای «گالشکلا» مدفون است.

نگاهی به زندگی شهید «میرکریم جمالی گلنشینی»

توصیه‌نامه شهید:

به شما عزیزان توصیه می‌کنم که مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنید. در دفاع از میهن از هیچ چیز دریغ نکنید. نماز اول وقت را فراموش نکنید ودر انجام فرائض دینی کوشا باشید. از خواهرانم می‌خواهم که در حفظ حجاب خود نهایت کوشش را داشته باشند که حجاب آنان کوبنده‌تر از خون شهیدان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار