سرلشکر صفوی:

مکتب سلیمانی عامل اصلی شکست آمریکا در منطقه است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: عامل اصلی شکست استراتژی آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر در افغانستان و عراق و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله لبنان و غزه، مکتب سلیمانی بود.
کد خبر: ۴۳۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ - 04January 2021

مکتب سلیمانی عامل اصلی شکست آمریکا در افغانستان و عراق بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در سمینار ملی سیره نظری و عملی شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، درباره مکتب سلیمانی اظهار داشت: مهم‌ترین عملکرد این مکتب، تربیت جوانانی است که توانستند چهار راهبرد پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، تثبیت و اقتدار نظام مردم‌سالاری دینی و شکل‌گیری جبهه مقاومت و ضد استکباری را تحقق ببخشند.

وی افزود: سه رکن اساسی اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار اجتماعی و جهادی و مدیریت و فرماندهی این مکتب، اساس حرکت، عمل و اخلاق شهید سلیمانی را شکل می‌دهند

سردار سلیمانی فردی مکتبی و اخلاقی، پاسدار اسلام و امام حسین (ع) بود و نشان داد در چهارچوب مکتب امامین انقلاب عمل می‌کند.

سردار صفوی ادامه داد: مولفه‌های مکتب سلیمانی را می‌توان در هفت مولفه اعتقاد کامل به معاد و مکتب اسلام و شیعه، عشق به خدا و خلق خدا، اعتقاد به جهاد فی سبیل الله، اعتماد و اتکال به نصرت الهی در همه شرایط زندگی و عملیات‌های مختلف، دشمن‌شناسی قوی و اقدام به‌موقع، التزام عملی و قلبی به تدابیر رهبری و مردم‌یاری و مردم‌داری، خلاصه کرد.

وی در ادامه درباره اصول حاکم بر مدیریت و فرماندهی شهید سلیمانی هم بیان کرد: شناخت دقیق از دشمنان و راهبرد آمریکا در منطقه و جهان اسلام، خلق قدرت از توان مردمی، ساماندهی نیرو‌های مردمی در جبهه مقاومت و بازتعریف و توسعه جبهه مقاومت از جمله این اصول هستند؛ علاوه بر این، شهید سلیمانی فرمانده‌ای بود که هم‌زمان در سطح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی اقدام می‌کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت‌وگوی سردار سلیمانی با رؤسای جمهور کشور‌های منطقه مانند روسیه و ترکیه را اقدامی در سطح راهبردی دانست و افزود: تجربه و مصیبت‌های وارده بر رزمندگان در دوران دفاع مقدس از او شخصیتی بردبار، صبور و مقاوم در برابر شرایط ساخته بود؛ به عبارت دیگر، شهید سلیمانی پاسدار انقلاب، با روحیه جهادی بود.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، انسان‌هایی شجاع بودند و ترسو‌ها به جمع مدافعان حرم نپیوستند، اظهار داشت: قاسم سلیمانی در عملیات کربلای ۵ (فتح فاو) به دل خطر می‌زد و از شهادت هم نمی‌ترسید؛ او و نیروهایش با عبور از اروند در همان شب اول عملیات توانستند مقر یک تیپ از عراقی‌ها را تصرف کنند و برای استحکام منطقه تصرف شده، سه خط مستحکم دفاعی ایجاد کرده بودند.

فرمانده اسبق کل سپاه اضافه کرد: شهید سلیمانی مردم‌دار، مردم‌یار و انسانی خودساخته بود و مکرر به دیدار خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان می‌رفت؛ به‌عنوان مثال هرگاه به اصفهان می‌رفت بر سر مزار شهید «احمد کاظمی» حضور می‌یافت؛ زیرا در جبهه نیرو‌های لشکر ۴۱ ثارالله (ع) و هشت نجف اشرف تقریباً همیشه در کنار هم حضور داشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: در مکتب سلیمانی غرور و خودبزرگ‌بینی مانند بعضی از سیاسیون و مدیران و حتی برخی از سرداران وجود نداشت؛ سردار سلیمانی عضو هیچ گروه و حزبی نبود و از هیچ حزب و گروهی هم حمایت نمی‌کرد و خط قرمز او خط امام و رهبری بود؛ بددلی و سوءظنی به دیگران نداشت و بدقول و جاه‌طلب نبود؛ حاج قاسم اعتقاد کامل به فلسفه ولی فقیه داشت و اطاعت از او را بر خود واجب می‌دانست.

سردار صفوی تصریح کرد: مدیریت راهبردی در مکتب سلیمانی یعنی تبدیل تهدید به فرصت؛ به‌عنوان مثال تهدید داعش را به فرصت تبدیل کرد به نحوی که در عراق ۲۲ تیپ مردمی حشدالشعبی و در سوریه ۶۰ تیپ مردمی را در کنار ارتش کلاسیک این دو کشور ساماندهی کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در مکتب سلیمانی از ظرفیت‌های عظیم ملت‌های اسلامی برای شکست توطئه دشمنان به خوبی استفاده شد؛ به‌عنوان مثال قاسم سلیمانی از قدرت‌های دیگر مثل روسیه برای مقابله با داعش کمک گرفت و توانست از نیروی هوایی روسیه برای پشتیبانی نیرو‌های زمینی جبهه مقاومت استفاده کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی فرمانده‌ای شجاع علیه متجاوزین عوامل صهیونیستی و آمریکایی بود، گفت: همان‌گونه که خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خون شهید قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و جبهه مقاوت هم راه قدس را باز می‌کند.

وی سپس به علت شکست استراتژی آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر در افغانستان و عراق اشاره و بیان کرد: عامل اصلی شکست استراتژی آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر در افغانستان و عراق، شکست طرح آمریکا برای تشکیل دولت مخالف جمهوری اسلامی ایران در عراق بعد از سال ۲۰۰۳ و حتی شکست آمریکا در راه‌اندازی داعش در سوریه و عراق، و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳روزه با حزب‌الله لبنان و در جنگ نیروهای مقاومت در غزه، مکتب سلیمانی بود.

سردار صفوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طرح از نیل تا فرات را دنبال می‌کرد، ولی اکنون در امنیت سرزمین‌های اشغالی هم ناکام مانده است، اظهار داشت: کمترین اثر شهادت سردار قاسم سلیمانی، اخراج آمریکایی‌ها از غرب آسیا و آزادی قدس شریف خواهد بود و این به دست جوانان جبهه مقاومت در زمان حیات ما محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار