عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

تلاش اروپا برای پاک‌سازی اسناد جنایات داعش/ سردار سلیمانی دیپلماتی قهار و زمان شناس بود

عباس گلرو گفت: درحال حاضر سازمان ملل با به کارگیری گروه‌های اروپایی به دنبال پاک کردن و از بین بردن جنایات داعش است، لذا همه باید تلاش کنیم تا جنایات داعش در تاریخ بماند تا به آیندگان منتقل شود.
کد خبر: ۴۳۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ - 04January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در اختتامیه همایش ملی ابعاد نظری و عملی مقاومت که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌ای که آمریکایی‌ها حدود هشت سال پیش در سوریه با استفاده از گروه‌های تکفیری راه انداختند، تئوری «هرج و مرج بزرگ در خاورمیانه» نام داشت و متاسفانه برخی از کشور‌های منطقه با این استراتژیک آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همراه شدند تا سوریه را به بی‌ثباتی کامل برسانند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با استفاده از معارضان داخلی سوریه به دنبال تضعیف دولت بشار اسد بود، ادامه داد: روز‌های سختی بر محور مقاومت گذشت تا جایی که تروریست‌ها به دنبال تسلط بر دمشق بودند و صدای چکمه‌های تروریست‌ها در کاخ ریاست جمهوری دمشق نیز شنیده می‌شد و نکته مهم هم این بود که دولت سوریه نمی‌توانست در مقابل این حجم از فشار مقابله کند. یکی دیگر از اهداف آمریکایی‌ها تضعیف ارتش‌های عرب و محور مقاومت بود که این اقدام از کشور سوریه آغاز شد.

گلرو افزود: در این زمان بود که مردی وارد دمشق شد و موجی از امید را بین مردم و مسئولان دولت بشار اسد ایجاد کرد. مذاکره بر سر این بود که دولت بشار اسد باید ماندگار باشد، لذا حاج قاسم سلیمانی به فکر مشارکت دادن مردم برای مقابله با داعش بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی سردار سلیمانی شکل گیری نیرو‌های مردمی در کنار ارتش سوریه بود، به طوری که همگان این کار حاج قاسم را شاهکار ایشان برمی‌شمردند چراکه نیرو‌های مردمی توانستند به سرعت میدان را به دست بگیرند و با شکست داعش محور مقاومت را تثبیت کنند. در آن دوران ۷۰ کشور دنیا به دنبال سرنگونی دولت بشار اسد بودند، اما در نهایت به ۱۱ کشور تقلیل پیدا کردند. محور مقاومت در حلب و دمشق در یک همکاری توانستند برای اولین بار در تاریخ در یک جبهه مشترک مقابل استکبار ایستادگی کنند.

گلرو تصریح کرد: درحال حاضر نیز حضور ایران در منطقه بسیار مهم است. حضور سردار سلیمانی در لبنان با هدف دفاع از مظلوم و مقابله با تروریست جهانی بود و نیرو‌های حاج قاسم که اکثرا نیرو‌های مردمی تلقی می‌شدند، توانستند ماشین جنگی دشمن را متوقف کنند. سردار سلیمانی عمق استراتژیک ایران را تا شرق مدیترانه گسترش داد و امنیت را برقرار کرد. در جبهه حق تمام آزادی‌خواهان حضور داشتند و در سوریه در منطقه «نبل» و «الزهرا» شاهد حضور حاج قاسم بودیم که منطقه‌ای شیعه‌نشین است، اما برای وی فرقی نمی‌کرد که افراد مورد محاصره شیعه باشند یا نه. چراکه در برخی از مناطقی که مسیحی‌نشین بودند نیز حاج قاسم حضوری گسترده داشت.

وی اذعان کرد: آمریکایی‌ها که خود داعش را تولید کرده بودند، در نهایت به دنبال این بودند که پایان خلافت داعش را به نام خودشان ثبت کنند؛ اما همگان شاهد بودیم که پایان داعش با درایت حاج قاسم صورت گرفت. نکته مهم دیگر این است که درحال حاضر سازمان ملل با به کارگیری گروه‌های اروپایی به دنبال پاک کردن و از بین بردن جنایات داعش است، لذا همه باید تلاش کنیم تا جنایات داعش در تاریخ بماند تا به آیندگان منتقل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز میراث دار تلاش‌های سردار سلیمانی هستیم و باید هوشیار باشیم تا تاریخ را آن طور که رقم خورد برای آیندگان بیان کنیم. حاج قاسم یک دیپلمات تراز اول بود که شرایط زمانی و مکانی را درک می‌کرد. مذاکره کننده قهار بود و دلیل این حرف هم عملکرد و نتایج تلاش‌های وی در منطقه بود. سردار سلیمانی حتی مذاکرات مفیدی را با ولادیمیر پوتین داشت که ورق به نفع جبهه مقاومت برگشت. از طرفی حاج قاسم در عرصه سیاست هم بی‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: محور مقاومت باید به تلاش خود برای تثبیتش در منطقه ادامه دهد و نیرو‌های مردمی در منطقه بازوان قدرتمند برای ایران اسلامی هستند و باید از این سرمایه عظیم حراست کنیم چراکه تشکیل این نیروها، ژنرال‌های آمریکایی را نیز به حیرت وا داشته است. همچنین ما در مجلس شورای اسلامی درصددیم تا طرح‌هایی را برای انتقام از قاتلان سردار سلیمانی به تصویب برسانیم.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار