معاون کمیته امداد خبر داد؛

کمک هزار میلیاردی مردم در طرح اکرام ایتام

عسکریان گفت: در طرح اکرام ایتام، مردم به‌صورت مستقیم هزار و ۷۲ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند.
کد خبر: ۴۳۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ - 04January 2021

کمک هزار میلیاردی مردم در طرح اکرام ایتام به نیازمندانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا عسکریان» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: از بالندگی‌های جمهوری اسلامی ایران تربیت چنین نیرو‌هایی است.

وی در ادامه درباره آمار کمک‌های مردمی به کمیته امداد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۴۱ میلیارد تومان از صندوق صدقات جذب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه صدقات به ازای هر ایرانی به ۱۵ تومان در روز رسیده که این یک رکورد خوب است، افزود: #۸۸۷۷* کد دستوری صدقه است که هموطنان می‌توانند از طریق این کد صدقه خود را پرداخت کنند.

عسکریان اضافه کرد: نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به نیازمندان کمک شده که ۱۲۶ درصد به نسبت قبل رشد داشته است؛ همچنین در طرح اکرام ایتام، مردم به‌صورت مستقیم هزار و ۷۲ میلیارد تومان به‌صورت منظم به ایتام کمک کردند که ۶۹ درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه تعداد فرزندان ایتام و محسنین ۳۵۷ هزار و ۳۲۷ نفر است، گفت: ۱۴۴ هزار نفر یتیم و ۲۱۲ هزار فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۸۲۱ هزار و ۶۱۱ نفر حامی ایتام و محسنین عنوان کرد: متوسط واریزی برای هر یتیم ۴۵۹ هزار تومان است و ۲۳۱ هزار تومان نیز به حساب فرزندان محسنین واریز می‌شود.

عسکریان با بیان اینکه در مراکز نیکوکاری، کار به مردم سپرده می‌شود، افزود: مراکز نیکوکاری در سه سطح محلات و اصناف، تخصصی و ملی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی امروز در سطح هیئت رئیسه، مرکز نیکوکاری تشکیل شده است و هزار و ۱۰۰ یتیم را تحت پوشش قرار دادند.

عسکریان گفت: هم‌اکنون پنج هزار و ۵۵۱ مرکز نیکوکاری در سطح کشور تشکیل شده است؛ این مراکز در ۹ ماهه امسال دو هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی را جذب کردند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد عنوان کرد: جمع کل زکات ما هزار و ۵۴ میلیارد تومان بوده که ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

وی درباره پویش ایران مهربان گفت: هدف ما در این طرح این است که در سال ۱۴۰۰ هیچ یتیم و فرزند محسنینی بدونِ حامی نباشد؛ همچنین سرانه پرداختی به هر یتیم به ۷۰۰ هزار تومان و سرانه پرداختی به فرزندان محسنین به ۴۰۰ هزار تومان برسد.

عسکریان با بیان اینکه در این پویش معاون اول رئیس جمهور وارد میدان و جلسه‌ای با حضور همه استاندار‌ها برگزار شد، افزود: خوشبختانه امروز در تمامی فرمانداری‌ها و استانداری‌ها دبیرخانه این طرح راه‌اندازی شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: از شروع پویش تاکنون ۸۰ هزار حامی به کمیته امداد اضافه شده‌اند و سرانه پرداختی به ایتام افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها