مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

اکثر رزمندگان به حال حاج قاسم غبطه می‌خوردند/ شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب اسلام است

سردار «عباسقلی‌زاده» گفت: شهید سلیمانی در حقیقت تربیت یافته مکتب اسلام است. مکتب اسلام ناب. مکتبی که حضرت امام خمینی(ره) آورد و این واقعاً به معنای واقعی کلمه، تسلیم مفاهیم ناب اسلام شده، مطیع امر ولایت بوده و اطاعتش از امر ولایت این عزت و عظمت را به او داده است.
کد خبر: ۴۳۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ - 04January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد «قاسم سلیمانی» با سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که مشروح صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید:

حاج قاسم شخصیتی بود که دنیا را دگرگون کرد

سردار عباسقلی‌زاده در خصوص شهید سلیمانی اظهار داشت: سخت است در خصوص سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی صحبت کنم. یک شخصیت بی­نظیری که می‌شود گفت شخصیتی بود که اکثر رزمندگان و نیروهای انقلابی به حال این بزرگوار غبطه می­خوردند.

وی ادامه داد: با توجه به اظهار لطف و ارادت مقام عظمای ولایت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشخص شد که ایشان نیز به احوالات این شخصیت بزرگ غبطه می‌خوردند. حاج قاسم شخصیتی بود که دنیا را دگرگون کرد. دوستان و دشمنان در عزت و عظمتش معترفند.

عباسقلی‌زاده تصریح کرد: وقتی که ما به وصیت نامه این شخصیت نگاه می­کنیم مثل اینکه می­خواهیم وصیت نامه­های اکثر شهدا و انقلاب را مرور کنیم. مطالبی که شهید سلیمانی در وصیت نامه­اش آورده از هر بعد فراتر است. از بعد سبک زندگی اسلامی،  بعد اخلاقی، معرفتی، ایمانی، تدین، ولایتمداری، شجاعت، اعتماد به نفس، اتکال به خداوند تبارک و تعالی، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اطاعت بی چون و چرا از حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و در تمامی زمینه­‌ها.

سردار سلیمانی نمونه بارز «اشداءُ علی الکفار و رُحَماءُ بینهم» بود

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی واقعا عاشق مردم بود، گفت: نمونه بارز «اشداءُ علی الکفار و رُحَماءُ بینهم» بود نه در ایران بلکه در عراق، فلسطین، لبنان، سوریه، افغانستان، یمن و هر جایی که وقتی ذکر و خیر این شهید بزرگوار می­شود همه اظهار تاسف می­کنند برای شهادت این شخصیت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تاکید کرد: حدیثی وجود دارد که برای عالمان گفته اند «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء» وقتی که عالمی از دنیا می­رود صدمه وارد می­شود به جهان اسلام. او هم واقعاً از این شخصیت­‌ها بود. شاید به این زودی‌ها جایش پر نشود و سخت است که پر شود. چنین شخصیتی یک شخصیت فرامنطقه­‌ای و جهانی است.

شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب اسلام است

وی ابراز داشت: شهید سلیمانی در حقیقت تربیت یافته مکتب اسلام است. مکتب اسلام ناب. مکتبی که حضرت امام خمینی (ره) آورد و این واقعاً به معنای واقعی کلمه، تسلیم مفاهیم ناب اسلام شده، مطیع امر ولایت بوده و اطاعتش از امر ولایت این عزت و عظمت را به او داده است. عظمتی که این شخصیت پیدا کرده از یک طرف بحث انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) است که باعث حفظ حیثیت تمامی مسلمانان عصر حاضر شده و تمامی انقلابیون و حزب اللهیون مدیون حضرت امام هستند که آن‌ها را نجات داده و از طرف دیگر اطاعت بی چون و چرا از ولایت مطلقه فقیه است.

سردار عباسقلی‌زاده در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: این عزیز بزرگوار امتیاز دیگری که داشت بحث دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود که اگر شجاعت و رایزنی و هماهنگی‌های بین‌المللی این شخصیت نبود، ما الان شرمنده اهل بیت عصمت طهارت بودیم. از اهل بیت عصمت و طهارت مزدش را به نحو احسنت دریافت کرد. آن عزت و عظمتی که سردار سلیمانی واقعاً از خودش به جا گذاشته، مدیون اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ولایت و رزمندگان و شهدای جبهه­‌های مقاومت و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی اذعان داشت: محبوبیت ایشان در بین روسای جمهور و مسئولان مملکتی و کشورهایی که در بحث مقاومت و جبهه­‌های مقاومت مشارکت داشتند از جمله آقای پوتین بود که توانسته بود با رایزنی و صحبت کردن او را همراه کند.

فرمانش بدون چون و چرا اجرا می‌شد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: وقتی بین فرماندهان ارشد کشورها جلسه‌ای برگزار می­کرد در مقابل او روی زمین می­نشستند، یعنی به خودشان اجازه نمی­دادند که روی مبل یا روی صندلی بنشینند. با دعوت و اصرار او می‌نشستند. هر فرمانی که از لحاظ نظامی و هماهنگی، عملیاتی صادر می­‌کرد، بدون چون و چرا و بدون بحث به خاطر اشرافیتش به تمامی مسائل همه قبول و اجرایی می­‌کردند.

حاج قاسم به معنای واقعی کلمه دشمن‌شناس بود

وی افزود: در نبرد با فتنه عبری، عربی و صهیونیستی و آمریکایی قاطع و مصمم بود و اگر این فتنه جمع شد، مدیون شهید سلیمانی هستیم. سردار تمام مسائل اطلاعاتی، امنیتی، حفاظتی را رعایت می‌­کرد. یعنی به معنای واقعی کلمه دشمن شناس بود. هم دشمنان داخلی را به خوبی می­‌شناخت و هم دشمنان خارجی را. جمله مشهورش هم برای همه ما کاملاً مسجل است که در مقابل یاوه‌گویی‌های ابوبکر البغدادی ملعون، سردار سلیمانی می‌گوید که وقتی تو این مطالب را می‌گفتی من در ردیف دوم یا سوم، روبه روی تو نشسته بودم یعنی در این حد از نظر شجاعت و اعتماد به نفس، فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیات اطلاعاتی داشت.

عباسقلی‌زاده ادامه داد: تا از دشمن اطلاعات و اشرافیت کامل پیدا نمی­کرد، طراحی عملیات را انجام نمی­داد به خاطر همین وقتی که طراحی عملیات را در هر جلسه­ای ابلاغ می­کرد، همه بدون چون و چرا تسلیم می‌شدند که این باعث موفقیت شد. ما در دوران دفاع مقدس که ما یک کشور تنها و مظلوم بودیم در این وضعیت ما دیدیم که با توکل بر خداوند تبارک و تعالی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جوانانی مثل شهید مهدی باکری و سردار سلیمانی، تربیت یافته مکتب اسلام، مطیعان ولایت آمدند و در حداقل زمان تا درجه سرلشکری و فرمانده لشکری ارتقا پیدا کردند بدون اینکه دوره­‌های نظامی را سپری کرده باشند.

سردار در همه زمینه‌ها دارای بصیرت بود

این مسئول تاکید کرد: پس نتیجه می‌­گیریم که هرکس سبک زندگی اسلامی و معنویت را برای خودش الگو قرار دهد و اتصالش و توکلش به خداوند تبارک و تعالی باشد و مخلص باشد و خالصانه در راه دین خدا حرکت کند و مطیع امر ولایت باشد، خداوند تبارک و تعالی تمامی دانش­ها را برای او ارائه می­دهد.

‌عباسقلی‌زاده اذعان داشت: ما که به سردار سلیمانی نگاه می­کنیم، می‌­بینیم که در تمامی زمینه­‌ها، دارای بصیرت و علم و آگاهی بود و دارای تمامی اطلاعاتی بود که یک بنی آدم می‌­تواند، به تمامی مناسبت‌ها و به این کارها منتسب باشد و به این مقام‌ها نائل شود، همه در او دیده می­‌شود.

باید راه شهدا را ادامه دهیم

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه تمام حرکات شهید سلیمانی را که از اول زندگی در دامان یک خانواده مذهبی و در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و در هیئت تربیت یافته و به مقامی رسیده است، گفت: حرکات سردار سلیمانی مورد غبطه رزمندگان و انقلابیون است، بنابر فرمان رهبری باید سبک زندگی او را در تمامی جهات بررسی کرده و به نسل جوان امروزی انتقال دهیم.

وی متذکر شد: جا دارد که قدر این انقلاب را دانسته و سبک زندگی و اخلاق و سیره رفتاری شهید سلیمانی و مهدی باکری و سایر شهدا را برای خود الگو قرار داده و راه آن عزیزان را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها