جنبش اسلامی نیجریه:

حضور آمریکا در خاورمیانه به روزهای آخر خود رسیده است

جنبش اسلامی نیجریه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه به روز‌های پایانی خود و شمارش معکوس رسیده است.
کد خبر: ۴۳۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ - 04January 2021

حضور آمریکا در خاورمیانه به روزهای آخر خود رسیده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از دیلی پست نیجریه، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه‌ای ضمن طرح این موضوع که حضور آمریکا در خاورمیانه به روز‌های آخر خود رسیده، اعلام کرد: ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون رئیس حشدالشعبی و دیگر افراد در فرودگاه بین‌المللی بغداد، خلاف قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و نقض حاکمیت عراق بود.

در این بیانیه که از سوی «ابراهیم موسی» سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه صادر شده آمده است: سردار سلیمانی قهرمان هماهنگ کننده میان مذاهب مسیحیان و مسلمانان بود.

وی خاطرنشان کرد که برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در کلیسای انجیلی حلب در سوریه بیانگر ادای دین به تلاش این شهید در اتحاد و همبستگی بین ادیان و مذاهب مختلف است.

در ادامه بیانیه جنبش اسلامی نیجریه آمده است که فضای سیاسی در خاورمیانه در حال تغییر است. قدرت‌های سرکوبگر برای حفظ هیمنه خود با مشکل روبه رو شده اند. آن‌ها مجبورند به اقدامات ناامیدکننده‌ای مانند ترور سردار قاسم سلیمانی یا دکتر محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای ایران متوسل شوند.

در پایان این بیانیه آمده است: حضور آمریکا در خاورمیانه برای مدت طولانی دوام نخواهد داشت.

در همین رابطه روز گذشته شماری از هواداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر مسلمانان نیجریه اولین مراسم سالگرد شهادت «سردار قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را برگزار کردند.

هواداران شیخ زکزاکی روز یکشنبه در ایالت «کانو» جنوب غربی نیجریه با در دست داشتن تابلو‌هایی که در آن تصاویر شهید سلیمانی نمایان بود، در این مراسم حضور یافتند. از نکات دیگر قابل توجه در این مراسم شرکت بانوان محجبه نیجریه‌ای در مراسم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار