جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان‌دهنده همراهی مردم با محور مقاومت بود

سردار حجازی گفت: تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی یک رفراندم بود و مردم با حضور خود اعلام کردند که راه محور مقاومت را قبول دارند.
کد خبر: ۴۳۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ - 04January 2021

صهیونیست‌ها نقشه داشتند تا به بین النحرین برسد، اما امروز دور خود دیوار کشیدند/به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمد حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم اولین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز (دوشنبه) در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی اظهار داشت: منطق مأموریت حاج قاسم چه بود؟ چرا پا در این مأموریت نهاد؟ حاج قاسم اهل ایثار و محبت با دوستان، و شجاعت و باصلابت در مقابل دشمنان بود.

وی با طرح این سوال که چرا شهید سلیمانی عضو و فرمانده میدانی محور مقاومت بود؟ افزود: در حقیقت او پیاده‌کننده و تحقق‌بخش فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه درخصوص منطق جبهه مقاومت عنوان کرد: برخی می‌گویند که آیا اقدامات ما دردسرساز و هزینه‌ساز نیست و آیا نمی‌شد از طریقی دیگر منافع کشور را حفظ کنیم.

سردار حجازی در پاسخ به سوالات فوق گفت: نظام ما حمایت از مستضعفین را برعهده گرفته است و این در قانون اساسی کشورمان آمده است؛ دفاع از مستضعفین و مظلومین بر همه مسلمین واجب است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از مستضعفین جزء اصول نظام ما است؛ چگونه می‌شود مسلمان باشیم و فریاد مظلومان در فلسطین، یمن و... را نشنویم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه ممکن است برخی‌ها بگویند ما خیلی دین‌مدار نیستیم و منافع ملی برای ما مهم است، گفت: امروز دنیا یک دنیای یکپارچه است و نمی‌شود که یک کشور دو خود دیوار بکشد و بگوید که کاری با دیگر کشور‌ها نداریم.

سردار حجازی در ادامه به تشکیل داعش از سوی آمریکا اشاره و بیان کرد: پدیده‌ای به‌عنوان داعش برای مبارزه با کشور ما ساخته شده است.

وی با اشاره به خوی تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی اضافه کرد: صهیونیست‌ها نقشه داشتند تا به بین‌النهرین برسند، اما امروز دور خود دیوار کشیده‌اند.

سردار حجازی افزود: امروز کم‌هزینه‌ترین دفاع، دفاع خارج از خانه است و اگر داعش وارد کشور می‌شد، حالا باید خیل عظیمی شهید تقدیم می‌کردیم تا داعش را شکست دهیم؛ در دفاع مقدس، دشمن هم وارد کشورمان شد و قصد خارج شدن نداشت و ما با تقدیم هزاران شهید توانستیم دشمن را شکت دهیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: حضور رزمندگان محور مقاومت، هزینه‌های ما را به حداقل رساند و با کمترین هزینه، بلا را دفع کرد.

سردار حجازی با بیان اینکه بهترین دفاع هجوم است، گفت: باید قبل از اینکه دشمن بخواهد عملی انجام دهد، به آن‌ها هجوم کرد؛ البته ما به دنبال جنگ نیستیم، اما وقتی دشمن دست به خرابکاری بزند، ما با هزینه‌های کمتر و سرعت بیشتر جلوی تهدید دشمن را خواهیم گرفت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به وضعیت رژیم سعودی عنوان کرد: تسلیم هزینه‌های زیادی دارد و امروز کسانی که تسلیم و سازش کردند، گاو شیرده شدند؛ در تسلیم باید تمام موجودیت خود را در اختیار دشمن دهید.

وی با بیان اینکه کشور‌هایی که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداختند، نوکر آمریکا بودند، افزود: این کشور‌ها به دستور آمریکا دست به عادی‌سازی روابط زدند؛ آن‌ها می‌دانند هزینه این عادی‌سازی چقدر است و امنیت خودشان را به خطر انداختند.

سردار حجازی اظهار داشت: ننگ بر کشور‌هایی که دست به عادی‌سازی روابط زدند؛ پس از این عادی‌سازی، نخست‌وزیر رژیم جعلی اسرائیل اعلام کرده که کشور‌های زیادی برای عادی‌سازی روابط با ما در صف هستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: عربستان سعودی زمانی که علیه یمن ائتلاف تشکیل می‌داد، از برخی از کشور‌ها به‌عنوان عضو این ائتلاف نام برد، اما این کشور‌ها اعلام کردند که چنین موضوعی صحت ندارد.

وی با بیان اینکه کشور ما با حضور در محور مقاومت هزینه حداقلی را قبول کرده است، گفت: تشییع پیکر شهید حاج قاسم یک رفراندم بود و مردم با حضور خود اعلام کردند که راه محور مقاومت را قبول دارند.

سردار حجازی افزود: اگر ترامپ می‌دانست پس از شهادت حاج قاسم چنین زلزله‌ای ایجاد خواهد شد، دست به چنین غلطی نمی‌زد و این اقدام به دلیل این بود که عده‌ای تحلیل‌های اشتباه خود را به ترامپ ارائه دادند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار