مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

ترویج مکتب شهید سلیمانی در سایه اسلامی شدن علوم انسانی

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: در سایه اسلامی شدن علوم انسانی، نسلی در تزار شهید سلیمانی در جامعه اسلامی تربیت می‌شوند که اعتلای اسلام و انقلاب را رقم خواهند زد.
کد خبر: ۴۳۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ - 04January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و رونمایی از تندیس این فرمانده جبهه مقاومت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، «حسین عباس‌زاده امامی» نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی در شرکت عمران گلبهار برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: سردار سلیمانی یک مسلمان در تراز تربیت‌‌شدگان مکتب اهل‌ بیت (ع) بود. وی چهار دهه برای پاسداری از انقلاب اسلامی سر از پا نشناخته تلاش و مجاهدت کرد و همین اخلاص باعث شد تا مردم در سراسر کشور در تشییع، خاکسپاری و همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت این سردار سپاه اسلام حضور بی‌نظیری داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه همه مسلمانان و مستضعفین خونخواه سردار سلیمانی هستند، تصریح کرد: عزت فرمانده جبهه مقاومت از ولایت‌پذیری او نشأت گرفته است. ولایتمداری یکی از بزرگ‌ترین فضائل سردار سلیمانی بود. او علی‌رغم اینکه در حوزه نظامی نابغه بود اما در تصمیم‌گیری‌ها نظر ولی امر مسلمین را شرط می‌دانست که همه به این موضوع اذعان دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارتحال علامه مصباح‌یزدی اشاره کرد و گفت: مرحوم علامه مصباح یزدی با راه‌اندازی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) به دنبال اسلامی کردن علوم انسانی بود. در سایه اسلامی شدن علوم انسانی، نسلی در تزار شهید سلیمانی در جامعه اسلامی تربیت می‌شوند که اعتلای اسلام و انقلاب را رقم خواهند زد.

این مسئول تأکید کرد: شهادت سردار سلیمانی و ارتحال علامه مصباح‌یزدی جانکاه و ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است اما بستر اسلام ناب محمدی (ص) زایش و رویش دارد ولذا چشم به آینده داریم. هر چند در فراق آنها می‌سوزیم اما در تربیت نسل آینده تلاش می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای ساخت تندیس شهید سیلمانی ابراز داشت: اشیا تا مرحله‌ای اثرگذار خواهند بود مهم آن است که اندیشه و مکتب شهید سلیمانی در جای‌جای جامعه نهادینه شود. باید منطق و سبک زندگی سیدالشهدای مقاومت را برای خود انتخاب کنیم تا گام در مسیری بگذاریم که به شهادت ختم شود.

تداوم بصیرت‌افزایی شهید سلیمانی

حسین عباس‌زاده امامی نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان داشت: شهید سلیمانی جریان‌ساز و جریان‌شناس بود و با شهادت خود جریان‌سازی کرد.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی افزود: تشییع پیکر شهید سلیمانی بعد از تشییع پیکر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بی‌نظیرترین تشییع بوده است.

وی در پایان گفت: زوایای شخصیت شهید سلیمانی از این به بعد توسط محققین و پژوهشگران روشن خواهد شد و قطعاً موج بصیرت‌افزایی سردار سلیمانی بعد از شهادت او نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار