نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

ولایتمداری در مکتب شهید سلیمانی حرف اول را می‌زند/ حاج قاسم صاحب مرگ اختیاری شده بود

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه در مکتب حاج قاسم، ولایتمداری حرف اول را می‌زند، گفت: حاج قاسم در سفر آخرش دائماً قرآن می‌خواند و خودش می‌دانست که زمان شهادتش فرارسیده است.
کد خبر: ۴۳۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ - 05January 2021

ولایتمداری در مکتب حاج قاسم حرف اول را می‌زند/ سردار سلیمانی از بالاترین درجه بصیرت برخوردار بود/ مکتب سلیمانی، ظهوربخش مکتب امان راحل است/ حاج قاسم صاحب مرگ اختیاری شده بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در جشنواره فرهنگی هنری مرد میدان که به مناسبت بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: چه چیزی حیات و ممات یک انسان را این‌گونه پربرکت و اثرگذار می‌کند و چه طور می‌شود که یک انسان به یک امت تبدیل می‌شود و حاج قاسم مرد همه میدان‌ها بود.

وی افزود: حاج قاسم در میدان مبارزه، اخلاق، مردم‌داری و ولایتمداری زبانزد بود؛ ایشان در طول ۶۳ سال عمر شریفش کار‌هایی انجام داد که فقط به کشور خودمان مربوط نمی‌شود؛ چراکه کار‌های ایشان دشمنان را گرفتار رعب می‌کند و موجب نجات مستضعفان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: شهادت حاج قاسم انقلابی به وجود آورد که حتی با گذشت زمان نیز آن را فراموش نمی‌کنیم. مراسم تشییع حاج قاسم قطره‌ای از محبوبیت ایشان است و ما باید راه این شهید عزیز را در همه زمینه‌ها ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: اولین و محوری‌ترین شاخصی که این جوان روستایی کرمان را به یک انسان آسمانی و الگوی همه انسان‌ها تبدیل کرد، عبودیت و بندگی خداست.

وی عنوان کرد: همه ویژگی‌ها و توانمندی‌های حاج قاسم به این برمی‌گردد که ایشان به دنبال نشان دادن خود نبود و فقط برای خدا کار‌ها را پیش می‌برد و این‌گونه بود که خدا وی را عزیز مردم کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: سردار سلیمانی تمام حرکات و کارهایش برای خدا بود؛ لذا خداوند متعال نیز ایشان را «سردار دل‌ها» کرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: ایشان از بصیرت افاضه‌ای برخوردار بود و به عالی‌ترین درجه بصیرت رسیده بود که از سوی خدا به وی تعلق گرفته بود. حاج قاسم بصیرت را از سرچشمه آن گرفت و به همین دلیل بود که به راحتی در تاریکی فتنه‌ها عمل می‌کرد.

وی بیان کرد: حاج قاسم اگر سرباز ولایت شد، به خاطر این بود که باور داشت ولایت تجلی توحید عبودی محسوب می‌شود؛ ایشان سربازی ولایت را عبودیت خدا می‌دانست و بار‌ها گفته بود که تنها راه رسیدن به کمال، اطاعت از ولایت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: سردار سلیمانی در مکتب امام راحل رشد پیدا کرد و هم‌اکنون مکتب سلیمانی ظهوربخش و اجراکننده مکتب امام است. در مکتب حاج قاسم، ولایتمداری حرف اول را می‌زند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: حاج قاسم بندگی خداوند را در فرمانبری مطلق از ولایت می‌دانست و با شهادتش به آرزویش رسید. از طرفی آیت‌الله بهجت درباره شخصیت حاج قاسم گفته بودند که ایشان صاحب مرگ اختیاری است و حاج قاسم در سفر آخرش دائماً قرآن می‌خواند و خودش می‌دانست که زمان شهادتش فرارسیده است.

وی عنوان کرد: تنها آرزوی حاج قاسم شهادت بود که به مقصد رسید و شهادت ایشان منجر به ماندگاری مکتبش شد و قطعاً مکتبی ماندگار است که با خون دادن آغاز شود. وظیفه امروز ما این است که راه این شهید عزیز را ادامه دهیم که مهمترین اقدام، تبعیت از ولایت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه بصیرت همراه با صراحت از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم محسوب می‌شود، افزود: ما شاهدیم که برخی از دوستان بصیرت دارند، اما نمی‌توانند به صراحت مطالب را بیان کنند. ما باید به وظیفه خود با شجاعت و صراحت عمل کنیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: حاج قاسم مرد عمل بود و اصلاً وعده‌ای را که عملی نمی‌شود، نمی‌داد. مکتب حاج قاسم مکتب ایستادگی در برابر دشمنان و عشق به مردم بود؛ چراکه در مکتب ایشان خدا و مردم مقابل هم نیستند. بهترین راه تقرب الی الله در مکتب ایشان خدمت به مردم بود که امروز همه مسئولان باید به این نکته توجه کنند.

وی گفت: عزت حاج قاسم الهی بود. باید از خداوند بخواهیم که ما را در مسیر بندگی قرار دهد و در این‌صورت است که عاقبت‌به‌خیر خواهیم شد. امیدواریم که خداوند به برکت خون حاج قاسم و ابومهدی المهندس، ما را در مسیر بندگی خود قرار دهد و شهادت را نصیب ما کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: پیروان مکتب حاج قاسم باید به این نکته توجه کنند که در همه شرایط باید پشتیبان ولایت باشند؛ چراکه در سایه ولایت همه فتنه‌ها خاموش می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار