پدر شهید «سید احمد موسوی اصل» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

پسرم را از روی انگشترش شناسایی کردم/ شهدا برای ما عزت و سربلندی را هدیه داده‌اند

حجت‌لاسلام «حاج سید اسماعیل موسوی اصل» گفت: نصف صورت پسرم را ترکش از بین برده بود که شناسایی‌اش را سخت می‌کرد که بالاخره سیداحمد را از روی انگشترش شناختم.
کد خبر: ۴۳۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ - 05January 2021

حجت‌لاسلام والمسلمین «حاج سید اسماعیل موسوی اصل» پدر شهید «سید احمد موسوی اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی درخصوص فرزند شهیدش، اظهار داشت: سیداحمد در مسجد و پایگاه مقاومت فعال بود. برای اعزام به جبهه به بسیج رفته بود که به دلیل کم بودن سنش، او را نپذیرفته بودند. سپس شناسنامه و تاریخ تولد را دستکاری کرده و کپی آن را برای ثبت‌نام برده بود.

وی ادامه داد: 14 سال داشت که نیمه‌های شب نماز شب می‌خواند و با خدای خود راز و نیاز می‌کرد. گریه‌هایش را در هنگام عبادت هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. با دیدن حالات معنوی پسرم، به داماد بزرگم گفتم این سیداحمد در این در این دنیا ماندنی نیست، شهید خواهد شد.

پدر شهید موسوی اصل با بیان اینکه پسرش برای رفتن به جبهه وی را تهدید کرده بود، ابراز داشت: خودم تازه از جبهه برگشته بودم و همه را برای رفتن به جبهه تشویق می‌کردم. روزی برگه سیداحمد برگه رضایت جهت رفتن به جبهه را برای امضا به من داد.

وی تصریح کرد: کمی فکر کردم و گفتم تو فعلا کوچک هستی، کجا؟ که گفت باباجان اگر رضایت ندهی به مسجدی که در آن‌جا به منبر می‌روی، خواهم رفت و به مردم خواهم گفت که ای جماعت، روحانیون مانع رفتن بچه‌های خود به جبهه‌ها می‌شوند. قیافه‌اش خیلی عوض شده بود، دیدم خیلی ناراحت است گفتم برگه را بده تا امضا کنم.

حجت‌الاسلام موسوی درباره نحوه شناسایی پیکر پسر شهیدش نیز گفت: همرزمانش تعریف می‌کردند که وقتی پیکر شهدا را جمع‌آوری می‌کردیم، پیکر سیداحمد را از داخل آب بیرون آوردیم. نصف صورتش را ترکش از بین برده بود که شناسایی‌اش را سخت می‌کرد که بالاخره سیداحمد را از روی انگشترش شناختم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا برای ما عزت و سربلندی را هدیه داده‌اند. انشاءالله در روز قیامت از شفاعت‌شان بهره‌مند شویم.

گفتنی است؛ شهید «سیداحمد موسوی اصل» در اول فروردین‌ماه 1350 در تبریز چشم به جهان گشود. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 18 اسفندماه 1365 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها