سردار کارگر مطرح کرد؛

دفاع مقدس؛ آیینه تمام‌نمای مجاهدت‌های تاریخ اسلام/ پیروزی‌های جبهه مقاومت متاثر از تجارب ارزنده دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیروزی‌های جبهه مقاومت برگرفته از تجارب دفاع مقدس و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی است.
کد خبر: ۴۳۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ - 05January 2021

پیروزی‌های جبهه مقاومت متاثر از تجارب ارزنده دفاع مقدس است/ دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای مجاهدت‌های تاریخ اسلام استبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان تبلیغات اسلامی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به تفاوت دفاع مقدس با جنگ‌های ۱۰۰ سال اخیر کشورمان، اظهار داشت: در طول ۱۰۰ سال گذشته هر زمانی که به کشور ما تجاوز شده است یا خاک از دست داده‌ایم یا آبرویمان رفته است؛ درحالی‌که در دوران دفاع مقدس با اینکه ۳۶ کشور دنیا به همراه بلوک شرق و غرب به رژیم بعثی کمک می‌کردند، ما حتی یک وجب از خاک‌مان را از دست ندادیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دوران دفاع مقدس ما بیانگر عقلانیت و تدبیر بود و ما این عقلانیت و تدبیر را مدیون راهبری‌های حضرت امام خمینی (ره) هستیم؛ موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که امروزه به‌دست آورده‌ایم و از جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه به‌عنوان یک قدرت موثر نام برده می‌شود، نیز به برکت رهبری و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه دفاع مقدس آیینه تمام‌نما و جلوه جامعی از تمام مجاهدت‌های تاریخ اسلام است، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی در عظمت دفاع مقدس گفته بودند تمام مجاهدت‌های تاریخ اسلام را اگر بخواهیم یکجا ببینیم باید به دفاع مقدس بنگریم و یا در جایی دیگر اشاره داشتند که دفاع مقدس قله است و جبهه مقاومت دامنه این قله است و مجاهدت‌ها و موفقیت‌های امروز سردار سلیمانی در منطقه همه به برکت دفاع مقدس و تجارب ارزنده آن بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام و مدافعین حرم اهل بیت در جبهه مقاومت، گفت: مکتب سلیمانی در واقع متاثر از مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای است؛ چراکه سردار سلیمانی پرورش یافته انقلاب اسلامی و پیرو رهنمود‌های امامین انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمده‌ای در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ویژه در هفته دفاع مقدس انجام شده است، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۶، تاکنون ۱۹ موزه دفاع مقدس ساخته و افتتاح شده و همکنون ۲۳ موزه در سطح کشور داریم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ در سراسر کشور موزه تخصصی دفاع مقدس داشته باشیم. البته قرار شده ۳۷ موزه در سراسر کشور داشته باشیم که چهار موزه در استان خوزستان و سه موزه در استان کرمانشاه و یک موزه هم با نام «موزه استکبارستیزی طبس» در دستورکار قرار داده ایم.

سردار کارگر افزود: در حوزه کتاب کار‌های خوبی شده است. قبل از سال ۹۳، در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۷۰۰ عنوان کتاب داشتیم، اما در طول ۶ سال گذشته بیش از ۵ هزار عنوان کتاب چاپ شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اهمیت تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از پیشتازان نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. این سازمان در حوزه فیلم، کتاب و ادبیات کار‌های خوبی انجام داده است. در مقوله دفاع مقدس اگر همه سازمان‌ها دست به دست هم بدهند می‌توانیم ارزش‌های دفاع مقدس را به جوانان نشان دهیم و اگر موفقیتی داشتیم به همت همه دستگاه‌ها بوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها