عضو هیات رئیسه مجلس:

حق غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران غیرقابل انکار است/ اروپا بدهی خود به تهران را فراموش نکند

سلیمی گفت: اروپایی‌ها بدهکار جمهوری اسلامی ایران هستند از این رو بهتر است به تعهداتشان در برجام عمل کنند.
کد خبر: ۴۳۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ - 05January 2021

حق غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران غیرقابل انکار است/ اروپا بدهی خود به تهران را فراموش نکندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در خصوص آغاز غنی سازی ۲۰ درصد از سوی کشورمان و موضع ضدایرانی اتحادیه اروپا، اظهار داشت: اروپایی‌ها در برجام بدهی‌های زیادی به ایران دارند از این رو نمی‌توانند نسبت به اقدامات کشورمان موضع گیری منفی داشته باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها طی چند سال گذشته صرفا وعده داده اند، گفت: راه اندازی اینستکس و کانال مالی مستقل از جمله مواردی است که اروپایی‌ها در مواجه با برجام دادند، اما هیچکدام محقق و اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه غنی سازی ۲۰ درصد بر اساس قوانین و پروتکل‌های پذیرفته شده بین المللی انجام شده است، ادامه داد: بنابراین موضع گیری منفی اروپا علیه کشورمان معنی نمی‌دهد، مگر اینکه اروپایی‌ها برای ایران رژیم ویژه‌ای را در نظر گرفته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها نمی‌توانند خواسته‌های خودشان را بر ملت ایران تحمیل کنند، افزود: بر اساس متن برجام اروپایی‌ها پذیرفته اند وقتی یکی از طرفین به تعهداتش عمل نکند، باید همه موضوعات مورد توافق مانند سطح غنی سازی به قبل از انعقاد توافقنامه بازگردد.

سلیمی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد قاره سبز مفاد برجام را فراموش کرده است، گفت: غنی سازی ۲۰ درصد برای مصارف صلح آمیز حق ایران است و اروپایی‌ها نمی‌توانند این حق را نادیده بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه خروج آمریکا از برجام به معنای نقض صریح توافقنامه بود، اما اروپایی‌ها موضع گیری خاصی نداشتند، خاطرنشان کرد: امیدواریم اروپایی‌ها تحت تاثیر و فشار برخی از کشور‌ها علیه ایران موضع گیری نکنند و به مفاد توافقنامه عمل کنند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار