ثبت بیش از ۲۰۰ مورد تخلف صهیونیست‌ها علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی در سال ۲۰۲۰

خبرگزاری رسمی فلسطین از ثبت بیش از ۲۰۰ مورد تخلف نظامیان رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی در سال گذشته میلادی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ - 05January 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا» گزارش کرد، در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) ۲۱۳ تخلف صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی ثبت شده است.

در گزارش سالانه وفا ویژه این تخلف‌ها آمده است، نظامیان رژیم صهیونیستی به هدف گرفتن روزنامه‌نگاران با گلوله جنگی و پلاستیکی، شلیک گاز اشک‌آور، ضرب و شتم آنها، بازداشت مستقیم یا محاکمه آن‌ها در راستای سیاست سازماندهی شده برای بستن دهان‌ها ادامه دادند تا جنایات روزانه خود علیه غیرنظامیان صهیونیستی را بپوشانند.

بر اساس این گزارش، ۸۳ روزنامه‌نگار در این یک سال به خاطر شلیک گلوله پلاستیکی نظامیان رژیم صهیونیستی، گاز اشک آور و ضرب و شتم زخمی شده‌اند و تعداد بازداشت‌ها، توقیف مجوز‌ها و شلیک‌هایی که زخمی در پی نداشته است به ۱۱۹ مورد رسیده است. تعرض به سازمان‌های رسانه‌ای و تجهیزات آن‌ها نیز ۱۱ مورد بوده است.

چندی پیش، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی دو شکایت علیه رژیم صهیونیستی به سازمان ملل ارائه کردند.

دو نهاد ذکر شده در شکایت خود عنوان کردند، هدف گرفتن سازماندهی شده روزنامه‌نگاران فلسطینی به دست نظامیان صهیونیستی و عدم محاکمه متهمان، نقض آزادی بیان و نیز نقض آشکار قانون بین‌المللی است و این اقدام «جنایت جنگی» به شمار می‌رود.

تنظیم‌کنندگان شکایت‌های مذکور خواستار تحقیق درباره قضیه روزنامه‌نگار فلسطینی «معاذ عمارنه» که در سال ۲۰۱۹ چشم خود را بر اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیستی از دست داد، شهادت «احمد ابوحسین» و «یاسر مرتجی» در سال ۲۰۱۸ و نیز مجروح شدن «نضال اشتیه» در سال ۲۰۱۵ شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار