معاون اجتماعی ناجا شعار سال 94 این نیرو را تشریح کرد

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شعار سال 94 این نیرو را به منظور مشخص کردن رویکرد و نگاه ناجا در روز های سال و همچنین بیان انتظارات آن از شهروندان تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵ - 18March 2015

معاون اجتماعی ناجا شعار سال 94 این نیرو را تشریح کرد

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار سعید منتظرالمهدی گفت: «آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق ، قانون و نظم عمومی» شعار سال 94 نیروی انتظامی است.

معاون اجتماعی ناجا افزود: وجه نخستین شعار نوروز 1394 یعنی آسودگی و ایمنی همان هدف مهمی است که پلیس کشورمان پیوسته در پی فراهم کردن بستر و زمینه و شرایط مطلوب و مقتضی برای تحقق آن است.

وی اضافه کرد: پلیس، این هدف را در چارچوب نیازها، مطالبات و خواسته های شهروندان، پیش روی خود قرار داده است و بر این باور است که شهروندان برخوردار از احساس ایمنی، رضایت خاطر و آرامش روانی ، آسان تر و بهتر در راه رشد ، توسعه و پویایی گام بر می دارند.

وی، ایمنی و آرامش را پیش نیاز هر نوع تحول و توسعه برشمرد و اظهارداشت: این موضوع هم به پویایی و پیشرفت جامعه و هم به شکوفایی فردی تک تک شهروندان کمک می کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: وجه دوم شعار یعنی التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی ،پیش نیاز آسودگی و ایمنی به شمار می آید.

منتظر المهدی ادامه داد: زمانی می توان از حداکثری شدن آرامش و امنیت عمومی سخن گفت که آحاد جامعه، خود را ملزم به رعایت اصول و قواعد اخلاقی بدانند. همه ، قانون را فصل الخطاب خود بدانند و بی نیاز به نظارت بیرونی به آن پایبند باشند .ضمن اینکه شهروندان برای رعایت نظم و هماهنگی تلاش داشته باشند.

وی با اشاره به مولفه های وجه دوم این شعار گفت: عنصر اخلاق در این شعار دارای مولفه هایی از جمله درستکاری در عمل، رعایت عفت عمومی، صراحت در تعامل با یکدیگر، صداقت در ارتباطات اجتماعی، نوع دوستی و عشق به همنوع و مسوولیت پذیری در برابر دیگران و محیط زندگی است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی اضافه کرد: در عنصر قانون نیز رعایت مولفه هایی در ایام تعطیلات نوروز بیش از پیش به بسط وگسترش آرامش و ایمنی عمومی کمک می کند.

منتظرالمهدی ، افزود: عدم تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام رانندگی در جاده ها و خیابان ها یا پارک ماشین در معابر، الزام به رعایت توصیه ها و فرامین ماموران پلیس، اسکان و تجمع در اماکن و معابری که خللی در رفت و آمد دیگران ایجاد نکند، رعایت پوشش متعارف و منطبق با ارزش های جامعه و اجتناب از رفتارهایی که موجب آسیب رساندن به محیط زیست می شود از از جمله این مولفه ها است.

وی،اجتناب از ایجاد راه بندان ،عدم تعدی به قلمروهای عمومی به ویژه درمعابر شرعی، اجتناب از رفتارهای پر خطر و مزاحمت آمیز ، عدم ازدحام در مقابل اماکنی همچون بیمارستان ها و درمانگاه ها، اجتناب از رفت و آمد در اوقات شبانگاهی و استراحت سایر شهروندان را از جمله مولفه های عنصر نظم عمومی دانست.

به گفته وی ، قرار ندادن وسایل اضافی منزل در محل های قابل رویت عمومی مثل بالکن ها، رعایت نظافت عمومی واجتناب از آلودگی شهر و معابر از دیگر مولفه های عنصر نظم عمومی در این شعار به شمار می آید.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا با التزام حداکثری به شئونات اخلاقی، ضوابط و معیارهای قانونی و قواعد اصول نظم و انتظام عمومی، برای پیشینه سازی ، امنیت و آرامش یکایک مردم گام برداریم .

وی اظهار امیدواری کرد که شهروندان نیز با اخلاق مندی، قانون گرایی و نظم جویی ، ناجا را در تحقق این هدف یاری کنند.

منتظرالمهدی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز همانند همیشه ، برای پاسخگویی به درخواست های شهروندان آمادگی حداکثری داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار