مراسم چهلمین روز شهید «محسن فخری زاده» در قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی، امشب با حضور خانواده شهید در صحن حضرت زهرا (س) حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ - 05January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری زاده، امشب با حضور خانواده شهید و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در صحن جدید حضرت زهرا (س) حرم کریمه اهل بیت (س) و در نزدیکترین مکان به ضریح منور و معطر حضرت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراه بود، حامد فخری زاده فرزند بزرگوار شهید در سخنانی اظهار داشت: هدف دشمن از ترور دانشمندان فقط حذف وجود فیزیکی آن‌ها نیست بلکه پس از ترور فیزیکی به دنبال ترور شخصیت آنهاست.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین «ضیاءالدین آقاجانپور» رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طی سخنانی با گرامیداشت حماسه ۱۹ دی مردم قم، شهید محسن فخری زاده را از فعالان عرصه انقلاب در قم که عمر خود را در مبارزه با طاغوت و نماد‌های آن گذراند و در سنگر هسته‌ای به خدمت به اسلام و انقلاب پرداخت، برشمرد.

در این مراسم که به همت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، کنگره ملی شهدای استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، نگین انگشتری از سنگ ضریح مرقد مطهر کریمه اهل بیت (ع) از سوی آستانه مقدسه و نیز تابلوی فرشی از سوی نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در قم به فرزندان شهید فخری زاده اهدا شد.

در مراسم چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان، حجت الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و تعدادی دیگر از مسئولان استانی و همرزمان و همسنگران شهید فخری زاده حضور داشتند.

شهید محسن فخری زاده متولد سال ۱۳۴۰ در قم بود که در تاریخ هفتم آذر سال جاری به دست ایادی تروریستی استکبار جهانی در آبسرد دماوند به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها