انتخابات آمریکا؛ فشار ترامپ بر پنس برای رد نتیجه انتخابات

نشست سرنوشت ساز و جنجالی کنگره آمریکا برای بررسی نتیجه آرای الکترال امروز برگزار می شود.
کد خبر: ۴۳۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ - 06January 2021

انتخابات آمریکا؛ فشار ترامپ بر پنس برای رد نتیجه انتخاباتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، انتخابات دور دوم سنای ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت «جورجیا» پایان یافت و این کشور امروز چهارشبه، ۱۷ دی، چالش جدید تایید نتیجه رای گیری الکترال در کنگره را پیش رو دارد.

به گزارش «هیل، آکسیوس و فاکس نیوز»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های پیرامون انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا عبارتند از:

اصرار ترامپ بر مخالفت پنس با نتیجه رای گیری الکترال در نشست کنگره: «دونالد ترامپ»، در آستانه روز برگزاری نشست کنگره برای بررسی نتیجه رای گیری الکترال، تاکید کرد «پنس گزینه‌های اساسی در اختیار دارد که به او امکان می‌دهد نتایج را لغو کند یا آن‌ها را برای اصلاح و تصویب به ایالت‌های مختلف برگرداند.»

وی همچنین از توافق خود و «مایک پنس»، معاونش در مورد اختیار عمل معاون رییس جمهور در مورد تایید یا عدم تایید نتیجه انتخابات در نشست کنگره خبر داد.

ترامپ همچنین گفت «روایت نیویورک تایمز در مورد این که پنس به من اطلاع داده که صلاحیت جلوگیری از تایید نتیجه انتخابات در کنگره و پیروزی دروغین بایدن را ندارد، جعلی است.»

بوش در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند: سخنگوی «جورج دبلیو بوش»، رییس جمهور اسبق آمریکا اعلام کرد که وی در مراسم تحلیف «جو بایدن» در ۲۰ ماه جاری میلادی شرکت می‌کند.

نیویورک تایمز از اختلاف پنس و ترامپ خبر داد: «نیویورک تایمز» نوشت «مایک پنس به ترامپ گفته است که قدرت جلوگیری از تایید نتیجه انتخابات کنگره را ندارد.»

پایان فرآیند رای گیری دور دوم سنا در ایالت جورجیا: با پایان فرآیند رای گیری دور دوم انتخابات سنا در ایالت «جورجیا»، شمارش آرا آغاز شده است. نتایج کسب شده تاکنون بسیار نزدیک بوده است.

استقبال ترامپ از معترضان حاضر در واشنگتن: ترامپ خطاب به معترضان گفت که صدای آن‌ها را از کاخ سفید می‌شنود و با آن‌ها آمریکا را دوباره بزرگ خواهد کرد.

وی همچنین در صفحه کاربری خود در توییتر ضمن دعوت معترضان به نتیجه انتخابات برای حضور در خیابان‌ها در ساعت ۱۱:۰۰ به وقت محلی نوشت «واشنگتن پر از افرادی است که نمی‌خواهند دموکرات‌ها انتخابات را به سرقت ببرند.»

ادعا‌های توییتری انتخاباتی ترامپ: ترامپ در تازه‌ترین توییت‌های خود مدعی بروز تقلب در انتخابات دور دوم سنا در ایالت «جورجیا» شد و مجددا انگشت اتهام خود را به سمت شرکت برگزار کننده رای گیری «دومینیون» گرفت.

استعفای دادستان عالی فدرال ایالت «جورجیا» بدون ارائه توضیحات

اختلال در فعالیت ساختار قضایی ایالت «پنسیلوانیا» در پی بالا گرفتن اختلاف نظر بر سر آرای انتخابات ریاست جمهوری

پیروزی دادخواست جمهوریخواهان مبنی بر حضور ناظران در روند شمارش آرای انتخابات ایالت «جورجیا» در دادگاه

پذیرش ۶۰ درصدی درستی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در افکار عمومی ایالت «جورجیا»

پیش بینی مخالفت جمهوریخواهان کنگره و سنا با نتیجه رای گیری الکترال دستکم در ۴ ایالت در نشست امروز کنگره

اعلام اعتراض سناتور «تد کروز» از ایالت «تگزاس» به رای گیری الکترال در ایالت «آریزونا»

تهدید به شکست جمهوریخواهان موافق نتیجه آرا الکترال در نشست امروز کنگره، در ادوار بعدی انتخابات از سوی پسر ترامپ

تاکید مسئول برگزاری انتخابات ایالت «جورجیا» به مسئولیت ترامپ در شکست احتمالی نامزد‌های جمهوریخواه سنا

- تعیین تیم مباحثات نشست کنگره از سوی پلوسی: «نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان آمریکا تیمی چهار نفره را به عنوان سران دموکرات در مباحثات احتمالی نشست کنگره معرفی کرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار