به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاعپرس، خانه قدیمی سردار دلها یا همان «بیت الزهرا (س)» محل روضههای هر ساله حاج قاسم در ایام فاطمیه است، جایی که به محض ورود هر طرفش را که ببینید تصویر و نشانی از او مییابید، خانهای دلنشین و گرم که آرامشش را از صاحب نامش و تلاشهای مردی وام گرفته که عاشقانه اهل بیت (ع) را دوست داشت و خالصانه برای آنان قدم برداشت. انگار از روزی که این خانه بنا شد، آجر روی آجر قرار گرفت تا سرپناه خانواده حاج قاسم باشد. نام خانه به حضرت زهرا (س) سند خورده، ۱۰ سال پیش که محل زندگی سردار به تهران منتقل شد تنها ملک حاجی در کرمان وقف حضرت زهرا (س) شد. خودش نام بیت الزهرا (س) را انتخاب کرد و از همه خواست به جای «روضهی خانه حاج قاسم» بگویند بیت الزهرا (س).
تازه شدن دیدار رزمندههای قدیمی با حاج قاسم/ محافظت ممنوع!
برای مردم کرمان، دوستان حاجی، رزمندههای قدیمی لشکر ۴۱ ثارالله که گذر سالها هم نتوانست آنان را از فرماندهشان دور کند «بیت الزهرا (س)» خانه بود، جایی که میتوانستند دیدارهای خود را با حاج قاسم تازه کنند و به جرعهای روضه مهمان شوند، از هرجایی که بود خودشان را به بیت الزهرا (س) میرساندند تا حاج قاسم را جلوی در ورودی خانه نمیدیدند که در اوج سادگی و تواضع به مهمانان خوش آمد میگوید آرام نمیگرفتند. بودند مهمانانی که با درخواست و نامه خودشان را به حاج قاسم میرسانند، حاجی با کمال احترام نامه را میگرفت و به حرفشان گوش میداد، او خودش را خادم دستگاه اهل بیت (ع) میدید و اینجا را محل گره گشایی از کار مردم، تازه به دستور او کسی از محافظها اینجا اجازه تفتیش از مهمانان را نداشت.
خانهای که شهادت حاجی مشهورش کرد
بعد از شهادت حاج قاسم علاوه بر مردم کرمان حالا همه ایران بیت الزهرا (س) را میشناسند. خانهای ساده در ابتدای خیابان شهید باهنر در انتهای کوچهای بن بست که این روزها سر در کوچه با بنر بزرگی به نام حاج قاسم سلیمانی مزین شده. درب سفید محل ورود مردم به حیاط باصفای بیت است، شبیه به حیاط خانههای قدیمی که حالا برای پذیرایی راحت از عزاداران مجلس مسقف و مفروش شده.
تکهای از حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت رقیه (س) در خانه حضرت زهرا (س)
در سالن اصلی، گوشهای از بیت الزهرا (س) محل قرارگرفتن تابوتهایی است که حاج قاسم و شهید پورجعفری را منزل به منزل ار کربلا و نجف و کاظمین به اهواز و قم و تهران و کرمان برد و پیکرها را روی موج دستهای بیقرار مردم تشییع کرد. تابوتها در میان تکهای از ظریح حرم حضرت رقیه قرار گرفته اند. اینجا زیارتگاه بی قراران اهل بیت (ع) است که هر گوشهاش به برکت تحفهای ناب روضه میخواند.
همه سالن با زیلوهایی فرش شده که در نگاه اول همه را یاد مفروشهای حسینیه امام خمینی (ره) بیت رهبر معظم انقلاب میاندازد، با همان نقش و نگارهای آبی و سادهاش. یک فرش کرم رنگ، اما در میانه حسینه درست مقابل منبر نظر نکتهبینان را به خودش جلب میکند، این فرش قدیمی اهدایی از سوی مسوولین حرم سیدالشهدا (ع) به حاج قاسم است.
رفقای شهید اینجاهم هستند
نمیشد حاج قاسم جایی باشد و تصویر شهدا نباشد. رفقای شهید حاجی همه جا همراه او بودند. در خانه، در محل کار و خاصه اینجا که رنگ و بوی اهل بیت (ره) دارد. همان تصویری که حاج قاسم در محل کارش نصب کرده و در آخرین حضورش در محل کار روی آن دست کشیده و تصویر شهدایش را بوسیده اینجا هم هست، عکسی از شهیدان احمد کاظمی، حسین خرازی و شهید ردانی پور. حاجی همینجا میایستاد، زیر تابلو، جلوی در، دست به سینه و به عزاداران خوش آمد میگفت، مقابل کوچک و بزرگ به احترام میایستاد و رسم ادب و مهمان نوازی را به جا میآورد. این تصویر روشن و واضح را همه آنهایی که زمان حیات زمینی حاج قاسم او را در بیت الزهرا (س) دیده بودند به خاطر دارند. خادمین این بیت خوب یادشان هست که چطور سردار برای مراسم حضرت زهرا (س) خودش را کوچک میکرد، بزرگ مرد میدان در این میدان کوچک میشد، گاه جارو دست میگرفت و زمین را جارو میکرد،گاه مشغول شستن سرویسهای بهداشتی میشد، میگفت «افتخارم خادمی روضه حضرت زهرا (س) است». گفته بود حواستان باشد به مردم اهانت نشود، یکبار که خادم بیت وقتی هنوز چند نفری از مهمانان در سالن بودند برق را خاموش کرد، ناراحت شد، به او گفته بود اگر خستهای خودت برو استراحت کن، اما برق را خاموش نکن.
میزی که گوشه دیگری از سالن قرار دارد و حالا قابی از حاجی روی آن قرار گفته محل نشستن او در زمان شروع مراسم است.
بیت الزهرا (س) یک سرداب هم دارد، جایی که با چندپله به پایین سالن اصلی میرسد، اینجا محل خلوتهای عارفانه سیدالشهدای مقاومت است، حاجی اینجا تنها به نماز و ذکر و دعا مشغول میشد، شاید در و دیوارها و عکسشهدایی که دورتادور سرداب را پوشاندهاند بهتر از هرکسی ناله و گریههای عابدانه سردار را به یاد دارند.
انتهای پیام/ 141