فرمانده وقت یگان توپخانه جبهه مقاومت در سوریه:

انجام عملیات زیر دید صهیونیست‌ها/ داعش آمده بود که بماند

سردار چهارباغی گفت: داعش سکه ضرب کرده بود، وزیر اقتصاد و دفاع داشت، کتاب‌های درسی و حتی پلاک خودرو‌ها را تغییر داده بود؛ یعنی آن‌ها نیامده بودند که مقطعی بمانند و بعد بروند.
کد خبر: ۴۳۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱ - 10January 2021

داعش آمده بود که بماندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمود چهارباغی» فرمانده وقت یگان توپخانه جبهه مقاومت در سوریه و فرمانده اسبق توپخانه نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگویی اظهار داشت: حاج قاسم زمانی که وعده پایان عمر داعش را اعلام کرد، بعد از مدتی این هم وعده محقق شد؛ این در حالی است که داعش سکه ضرب کرده بود، وزیر اقتصاد و دفاع داشت، کتاب‌های درسی و حتی پلاک خودرو‌ها را تغییر داده بود، یعنی آن‌ها نیامده بود که مقطعی بمانند و بعد بروند.

وی افزود: وقتی سردار قاسم سلیمانی وارد سوریه شد ۷۰ درصد این کشور در اشغال بود به همین جهت جوانان سوری را آموزش داد و علیه تکفیری‌ها سازماندهی و بکارگیری کرد.

سردار چهارباغی ادامه داد: سردار سلیمانی پایان عمر داعش را اعلام کرد و به عمر آن‌ها هم خاتمه داد؛ حال برخی‌ها سوال می‌کنند پس چرا داعش همچنان فعالیت دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که حاج قاسم با عملیات‌هایی که انجام داد، توانست دولت شام و عراق (داعش) را شکست دهد، نه اینکه نیرو‌های داعش را به طور کامل از بین برده باشد.

وی اضافه کرد: به‌عنوان مثال اکنون رژیم پهلوی نداریم، ولی افرادی به‌عنوان سلطنت‌طلب شناخته می‌شوند و بعضاً صحبت‌هایی هم عنوان می‌کنند؛ یعنی همان‌گونه که حضور این افراد به معنای وجود رژیم پهلوی نیست، فعالیت عناصری از داعش در بخش‌های از خاک عراق و سوریه هم به معنای وجود دولت شام و عراق نیست.

سردار چهارباغی تصریح کرد: سردار سلیمانی در حالی که روحیه ارتش سوریه تضعیف شده بود، عملیات بزرگی را همانند عملیات‌های دوران دفاع مقدس در «دیر العدس» انجام داد؛ عملیاتی که عمده کار بر عهده لشکر فاطمیون بود و زیر دید اسرائیلی‌ها در منطقه جولان با موفقیت صورت گرفت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها