رئیس سازمان بسیج مداحان کشور:

مداحان در راستای تقویت سبک زندگی ایرانی‌اسلامی حرکت کنند

یوسف ارجونی گفت: مداحان باید در راستای تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی حرکت کنند و نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۴۳۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ - 06January 2021

مداحان در راستای تقویت سبک زندگی ایرانی‌اسلامی حرکت کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور ظهر چهارشنبه در نشست با نخبگان و صاحب نظران جامعه مداحی استان مرکزی با اشاره به جایگاه مداحان در جامعه اظهار داشت: خدمت گذاری در راه مرثیه سرایی و ستایش گری اهل بیت (ع) یک توفیق بزرگ و سرمایه ارزشمند است که به برکت انقلاب اسلامی در جامعه ایجاد شده و لذا باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: امروز جهش بزرگی در جامعه ستایش‌گری به وجود آمده که حاصل هدایت‌های مقام معظم رهبری و به برکت انقلاب اسلامی است به طوری که در دور افتاده‌ترین نقاط روستا‌ها جامعه مداحی و ستایش‌گری اثر گذاشته است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور ادامه داد: با وجود همه سختی‌ها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه شاهد اقدامات برجسته از جمله راه‌اندازی نهضت بزرگ کمک مومنانه هستیم که بسیج مداحان نقش مهمی در این زمینه داشته است.

ارجونی تصریح کرد: امروز تهدیدات ناشی از شیوع ویروس کرونا را با وجود رهبری حکیمانه و ملتی امام حسینی (ع) به فرصت بزرگ تبدیل کرد به طوری که در انقلاب اسلامی اگر این دو نعمت وجود نداشت مردم همانند کشور‌های آمریکایی و اروپایی به فروشگاه‌ها و مراکز خرید هجوم می‌آوردند به همین سبب مردم ما همانند گذشته حماسه عظیمی را خلق کردند.

وی بیان کرد: آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه باید به خوبی شناسایی و در دستور کار قرار گیرد به همین سبب بسیج مداحان با حضور نخبگان و صاحب نظران در هیئت اندیشه‌ورز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه قدم برمی‌دارد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز ۴۵ درصد از جامعه ستایشگری در سطح کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و با توجه به اهمیت جامعه خانم‌ها در حوزه مداحی و ستایشگری باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی شود.

ارجونی افزود: مردم در دوران شیوع بیماری کرونا حسینی رفتار کردن و فاطمی بودن را به جهانیان نشان دادند و کشور توانست بار دیگر کارآمدی نظام اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب اهل بیت (ع) را به دنیا نشان دهد، ماهیت مکتب اهل بیت (ع) و اسلام ناب محمدی (ص) دور از هرگونه تفریط و افراط است به طوری که شادی و عزاداری برای اهل بیت (ع) هر دو در کنار هم هستند.

وی عنوان کرد: این موضوع که در همه ایام سال به عزاداری باشد دور از منطق است به طوری که اهل بیت (ع) تاکید دارند که در عزاداری ما اندوهگین و در شادی ما شاد باشید بنابراین این موضوع حائز اهمیت است و باید جامعه مداحان به این موضوع توجه کنند.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور تصریح کرد: ساخت مناسبت‌هایی که ناشی از ورود برخی انحرافات است و سند محکمی ندارد باید با تبیین مکتب اسلام و روشنگری این آسیب‌ها بررسی شوند و آموزش‌های علمی در جامعه مداحان پیگیری شود به طوری که با توجه به جایگاه بالای شعر و محتوا در حوزه ستایشگری، وجود شعر با محتوا و آموزش‌سازی در این زمینه باید در دستور کار قرار گیرد.

ارجونی با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی در جامعه گفت: شهید سلیمانی در همه عرصه‌ها حضور مؤثر و پررنگی داشت و به مردم، نیازمندان و کار اثر بخش فرهنگی توجه ویژه‌ای داشت همچنین ولایتمداری و اخلاص شهید سلیمانی یکی از ویژگی‌های برجسته بود به طوری که محبوبیت ایشان در سراسر دنیا به سبب این دو ویژگی ارزشمند و برجسته است.

وی افزود: با توجه به اینکه تفکر حاج قاسم برگرفته از تفکر بسیج است خدمت‌رسانی به مردم برای او اولویت داشت و اهل دسته بندی و گروه بندی مردم نبود بنابراین باید مکتب شهید سلیمانی در همه زمینه‌ها برای مردم تبیین و الگو باشد و باید تعامل بسیج مداحان با سایر گروه‌های مردمی در دستور کار قرار گیرد.

بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: مداحان باید در راستای تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی حرکت کنند و نقش مهمی در این زمینه داشته باشند، زیرا دشمنان در زمینه تخریب و حمله به زندگی مردم و ناامیدی آن‌ها در نظام اسلامی تلاش می‌کنند، در گام دوم انقلاب اسلامی مداحان باید با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی از فرصت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار