اردن: برای حل مسائل منطقه از گفت‌وگو با ایران حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه اردن ضمن طرح اتهام‌هایی علیه ایران، گفت که منطقه ظرفیت تنش و درگیری جدیدی را ندارد و باید با ایران گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۳۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ - 06January 2021

اردن: برای حل مسائل منطقه از گفت‌وگو با ایران حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن خواستار گفت‌وگو برای اجتناب از تنش در منطقه غرب آسیا شد.

صفدی که در کنفرانس خبری بعد از پایان سومین نشست ابتکار عمل استکهلم برای خلع سلاح هسته‌ای و معاهده عدم اشاعه تسلیحات سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما در اردن بر اهمت حل تنش با ایران در همه جوانب آن تأکید داریم. منطقه ما آکنده از درگیری‌هاست و دیگر نیازی به درگیری‌های جدید ندارد. ما بر این اساس، از آغاز گفت‌وگو برای حل تنش با ایران از جمله در ارتباط با برنامه هسته‌ای حمایت می‌کنیم».

با این حال او گفت که در صورت گفت‌وگو با ایران منطقه باید در این گفت‌وگو نماینده داشته باشد. وزیر خارجه اردن همچنین مدعی شد که ایران در امور کشورهای عربی مداخله دارد و برای دست‌یابی به راه حل دائم برای این تنش باید به مسائلی مانند این نیز پرداخت و آن را در کنار برنامه موشکی ایران حل کرد.

وزیر خارجه اردن مدعی شد که کشورش به دنبال روابط خوب و حسنه با ایران است و برای این امر باید همه مسائلی که باعث تنش شده و می‌شود را حل کرد. بر اساس ادعای این مقام اردنی، همه جهان عرب به دنبال چنین روابطی با ایران است و به منظور دست‌یابی به این مرحله باید به تعبیر وی «گفت‌وگوی صریح، عملی و شفافی» وجود داشته باشد که بتواند همه مسائلی که منجر به تنش مذکور شده، حل کند.

کشورهای عربی به ویژه محور عربستان سعودی که به یمن لشکرکشی کرده، با طرح ادعاهایی از قبیل دخالت در امور کشورهای عربی برای حضور در هرگونه توافق همانند توافق هسته‌ای تلاش و التماس می‌کنند. ایران با رد این گونه اتهامات، تأکید کرده است که گفت‌وگوی جدیدی در کار نخواهد بود و آمریکا باید به تعهدات خود در برجام برگردد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها