رئیس سازمان بسیج مداحان کشور:

ضرورت توجه به جامعه بانوان در عرصه مداحی و ستایشگری

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در سطح کشور ۴۵ درصد از جامعه ستایش گران را خانم ها شامل می شوند و لذا برنامه ریزی ها باید دو گروه خانم ها و آقایان را پوشش کامل دهد.
کد خبر: ۴۳۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ - 06January 2021

ضرورت توجه به جامعه بانوان در عرصه مداحی و ستایش گری

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «یوسف ارجونی» رئیس سازمان بسیج مداحان کشور امروز در نشست با نخبگان و صاحب نظران جامعه مداحی استان مرکزی اظهار داشت: خدمتگذاری در راه مرثیه سرایی و ستایشگری اهل بیت (ع) یک توفیق بزرگ و سرمایه ارزشمند است که به برکت انقلاب اسلامی در جامعه ایجاد شده و لذا باید قدر آن را بدانیم.

ارجونی اظهار کرد: امروز نقش اثرگذار جامعه مداحی و ستایش گری در جامعه بر کسی پوشیده نیست و در اهمیت و جایگاه این قشر تاثیرگذار همین بس که مقام معظم رهبری سالیانه با جامعه مداحان در کنار مشغله های زیادشان دیدار می کنند و خط و مسیر را تبیین و روشن می سازند.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های مقام معظم رهبری یک جهش بزرگ در جامعه ستایش گری به وجود آمده که در دورافتاده ترین روستاها و نقاط هم شاهد اثرگذاری جامعه مداحان و ستایش گران نیز هستیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور  بیان کرد: امروز علیرغم همه سختی ها، مشکلات و گرفتاری هایی که به واسطه ویروس منحوس کرونا در کشور ایجاد شده شاهد اتفاقات مبارکی نیز هستیم که راه اندازی نهضت عظیم کمک مومنانه یکی از آنها است و خوشبختانه بسیج مداحان نیز در این مسئله نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: امروز وجود رهبری حکیم و ملتی امام حسینی (ع) در ایران اسلامی تهدیدات ویروس کرونا را به فرصت های بزرگ تبدیل کرد و اگر این دو نعمت بزرگ در انقلاب اسلامی وجود نداشت همانند کشورهای آمریکائی و اروپایی که به غارت فروشگاه ها و مراکز رفتند تبدیل می شدیم و ملت ایران همچون گذشته حماسه عظیمی را خلق کردند.

ارجومی بیان کرد: البته آسیب های ویروس منحوس کرونا نیز باید به خوبی شناسایی، بررسی و در جهت رفع آنها در دستور کار همه قرار گیرد که بسیج مداحان در هیئت های اندیشه ورز با حضور نخبگان و صاحب نظران این مسئله را در دستور کار خود گذاشته است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور  گفت: ملت ایران در ایام کرونا فاطمی بودن و حسینی رفتار کردن را به جهان نشان دادند و ایران اسلامی بار دیگر توانست کارآمدی نظام الهی مبتنی بر اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) را به رخ دنیا بکشد.

وی با اشاره به اینکه امروز توجه به جامعه بانوان در عرصه مداحی و ستایش گری یک ضرورت محسوب می شود اظهار کرد: چراکه در سطح کشور ۴۵ درصد از جامعه ستایش گران را خانم ها شامل می شوند و لذا برنامه ریزی ها باید دو گروه خانم ها و آقایان را پوشش کامل دهد.

ارجونی اضافه کرد: ورود برخی از جریانات انحرافی و ساخت مناسبت هایی که دلیل و سند محکم ندارند از آسیب هایی است که باید با روشنگری و تبیین مکتب اسلام ناب محمدی (ص) در جهت رفع آنها تلاش جدی کرد و لذا آموزش های علمی باید به طور مستمر در جامعه مداحان پیگیری و انجام شود.

وی اضافه کرد: ماهیت اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت (ع) کاملا منطقی و دور از هرگونه افراط و تفریط است و لذا عزاداری و شادی برای اهل بیت(ع) هردو در کنار هم هستند و اینکه بخواهیم کل ایام سال را به عزاداری بپردازیم قطعا دور از منطق است چراکه اهل بیت (ع) تاکید دارند در شادی ما شاد و در عزاداری ما اندوهگین باشید و این مسئله باید مورد توجه جامعه مداحان باشد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور  ادامه داد: وجود شعر با محتوا از ضروریات مهم دیگر جامعه مداحان است که در این خصوص باید آموزش های جدی و کادر سازی صورت پذیرد چراکه جایگاه شعر و محتوا بسیار در امر ستایش گری اهمیت دارد.

ارجومی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فردی بود که در تمامی عرصه هایی که نظام اسلامی و امت به آن نیاز داشتند حضور موثر داشت و این مسئله باید برای ما درس مهمی باشد چراکه حاج قاسم در کنار نظامی بودنشان توجه به مردم و نیازمندان و کار اثربخش فرهنگی را فراموش نمی کرد و همواره در همه عرصه ها اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی شهید سلیمانی اخلاص و ولایت مداری ایشان است بیان کرد: اینکه می بینیم در سراسر عالم به یک شخصیت محبوب تبدیل شده برگرفته از این دو ویژگی مهم ایشان است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: حاج قاسم به هیچ عنوان اهل دسته بندی و خط کشی میان مردم نبود و این مسئله باید برای ما درس مهمی باشد چراکه تفکر حاج قاسم برگرفته از تفکر بسیج بود و در تفکر بسیج خدمت رسانی برای همه مردم مطرح است  چراکه بسیج متعلق به همه مردم است و حاج قاسم این را به وضوح اثبات کرد.

ارجونی افزود: امروز مکتب شهید سلیمانی باید در همه ابعاد برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود و به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار گیرد و لذا تعامل و هم افزایی بسیج مداحان با سایر تشکل ها، موسسات و گروه های مردمی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی از هیچ تلاشی برای تخریب و حمله به سبک زندگی مردم ایران دریغ نمی کنند و با شگردهای مختلفی به دنبال رسیدن به اهداف شوم خودشان هستند که اینجا نقش جامعه مداحان بسیار باید پر رنگ باشد و بتواند در راستای تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی کارموثر انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: همچنین دشمنان تلاش ها و برنامه های زیادی برای نا امید کردن مردم در نظام اسلامی دارند و لذا موثر ترین قشری که می تواند فضای پوشالی نا امیدی دشمنان را به امید و نشاط تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد:مداحی و ستایش گری اهل بیت (ع) یک فرصت است که باید در گام دوم انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی از این فرصت استفاده کنیم و در این صورت از رهروان راه و مکتب شهید سلیمانی خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار