مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«فهم ‌به‌‌موقع» و «عمل ‌به‌‌موقع» از مؤلفه‌های بصیرت است/ ولایتمداری؛ محور همه ارزش‌های دفاع مقدس

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: در دوران دفاع مقدس برخی می‌گفتند که این جنگ برادرکُشی است. در آن شرایط نیاز بود سلیمانی، رستمی و کاوه با «عمل به‌موقع» سِحر این فضای مسموم را باطل کنند و دل‌وجان را فقط به‌فرمان امام خمینی (ره) بسپارند.
کد خبر: ۴۳۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ - 07January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت که در مسجد امام محمدباقر (ع) مشهد برگزار شد، جمهوری اسلامی را خار در گلوی نظام سلطه دانست و اظهار داشت: محور همه ارزش‌های دفاع مقدس، تبعیت از امام خمینی (ره) بود و اگر به وصیت‌نامه‌های شهدا رجوع کنید، بدون استثنا مشاهده خواهید کرد که آن‌ها مداوماً بر لزوم حفظ این نظام و تبعیت از ولایت تأکید داشتند.

وی افزود: وصیت‌نامه‌های شهدا مصادیق بارز دلدادگی فراگیر رزمندگان به امام خمینی (ره) است و البته این رابطه عاشقانه منحصر در دوران دفاع مقدس و محدود به رابطه رزمندگان و امام راحل نیست بلکه شهدای عرصه نبرد نظامی امروز در جبهه‌های دفاع از حرم نیز در وصیت‌نامه‌های خود بر ولایتمداری و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب تأکید داشته و آن را در حکم یک فضیلت اعتقادی مطرح کرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تبیین مؤلفه‌های بصیرت انقلابی خاطرنشان کرد: بصیرت تنها منحصر در «فهم به‌‌موقع» اوضاع نیست بلکه «عمل به‌موقع» هم ازجمله مؤلفه‌های بصیرت است. این‌گونه نیست که ما رصد مناسبی داشته باشیم و بتوانیم در فتنه‌های گوناگون، حق و باطل را از هم تمیز بدهیم و همین کافی باشد بلکه باید به میدان آمد، علم ولایت را بر سر دست گرفت و تأثیر مکر بدخواهان و سستی افراد ساده‌دل را باطل کرد.

این مسئول ادامه داد: در دوران دفاع مقدس برخی زمزمه‌ها بود که این جنگ برادرکُشی است و گرچه منبع این نداهای شیطانی از بیرون مرزها بود اما عده‌ای ساده‌لوح در داخل هم با آن‌ها همراه می‌شدند. در آن شرایط نیاز بود تا سلیمانی، همت، رستمی و کاوه سِحر این فضای مسموم را باطل کنند و فقط دل‌وجان را به‌فرمان امام خمینی (ره) بسپارد.

یوسفعلی‌زاده گفت: شهید سلیمانی مصداق آیه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود؛ به‌گونه‌ای که در بین مردم رئوف و مهربان بود اما به‌گونه‌ای بر دشمن سخت می‌گرفت که آن‌ها همیشه سلیمانی را بزرگ‌ترین مانع دستیابی به اهداف خود می‌دانستند. یکی از آموزه‌های مهم مکتب شهید سلیمانی این است که علاوه بر حفظ بصیرت، دامنه تأثیر را از فرد به جامعه و از کشور به منطقه تسری دهیم و این را صاحب این مکتب به ما تعلیم داد که هم خودمان دشمن‌شکن باشیم و هم دیگران را به این امر تشویق و ترغیب کنیم.

وی ابراز داشت: شهید سلیمانی که خود درهم کوبنده اهداف و چشم‌اندازهای شیطانی نظام سلطه در منطقه بود، تنها به خود اکتفا نداشت و دست رزمندگان و جهادکنندگان با شیطان بزرگ را در هرکجای عالم پر می‌کرد و از اثرات تلاش‌های این شهید والامقام است که امروز انصارالله یمن در حال تبدیل‌شدن به حزب‌الله ثانی است، عراق و سوریه در حال بیرون راندن آمریکا از منطقه هستند، دسته‌های عظیمی از رزمندگان مخلص از افغانستان و پاکستان برای این نهضت تربیت می‌شوند و غزه از فلاخن به موشک رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: راه شهیدان فخری‌زاده و سلیمانی این است که ایران اسلامی به‌عنوان ویترین کشورهای معارض ایدئولوژی نظام سلطه با سرعت مضاعفی قله‌های رفیع پیشرفت و تعالی را فتح کند تا ملت‌های دیگر هم به عینه مشاهده کنند که الزاماً نتیجه مواجه با امپریالیسم جهانی و نظام سلطه، تحریم و شکست نیست.

وی ادامه داد: اگر دولت ایالات‌متحده به‌عنوان ارباب امپریالیسم جهانی به همراه ایادی خود با ما دشمنی نکرد، ذات و فلسفه وجودی خود را نقض کرده است. دشمن اگر دشمنی نکند، باید به او شک کرد لذا درراه تعالی و توسعه نباید از دشمنی بدخواهان ترسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: افراد بسیاری بوده‌اند که گرچه خوش آغاز بوده‌اند اما سرانجام و عاقبت بدی داشته‌اند و برعکس افراد زیادی هم بوده‌اند که علیرغم برخی کج‌روی‌ها، در زمان مناسب با تحول در رفتار و رویه خود عاقبتی در تراز شهدا داشته‌اند لذا پیروی از ولایت، کار و تلاش، رعایت حدود اخلاقی و اسلامی و تبعیت از سیره شهدا ازجمله شاخصه‌های رستگاری و عاقبت‌به‌خیری است و از خداوند متعال می‌خواهیم که به همه ما توفیق تأسی به شهدا را عنایت بفرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار